Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@10:09:38 GMT

المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، برندگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۷۲۳

المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، برندگان خود را شناخت

مراسم چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در مرکز نوآوری صبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان که همانند سال‌های گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۲۷ مهر آغاز شد و امروز - یکم آبان ماه - مراسم اختتامیه این المپیاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا تابش، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ابتدای این مراسم گفت: این المپیاد مثلاً به خانه آخر رسیده اما در آغاز راه قرار دارد و تازه کار ما با شما نوجوانان شروع شده است؛ از منتورها و مربیان این المپیاد تشکر می‌کنم. هرچند حس و حال سال گذشته وجود نداشت، اما مطابق گزارش‌هایی که از این برنامه دریافت کردم، المپیاد بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و نوجوانان نیز باید از این تجربیات استفاده کنند. هدف اصلی المپیاد، استعدادیابی است و پس از آن، آموزش‌هایی در انجمن سینمای جوان خواهید داشت و آرام آرام به صورت حرفه‌ای وارد صنعت سینما می‌شوید.

وی افزود: امیدوارم که پس از اینکه کمی وارد صنعت سینما شدید، به سمت بنیاد سینمای فارابی بیایید و ما از شما با علاقه تمام حمایت می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که ایده‌های خود را تبدیل به فیلم کنید.

پس از آن، ویدئویی از چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی و روند اجرایی آن برگزار شد که نشان دهنده فعالیت‌های گروه‌ها به همراه مربیان و منتورهای آنها بود.

سپس حبیب ایل بیگی، مدیر این رویداد، گفت: هرچند تصور ما در روزی که قرار شد المپیاد را به شکل مجازی برقرار کنیم این نبود و تصور اینقدر شور و اشتیاق انرژی را نداشتیم، خدا را شاکریم که اتفاق بسیار خوبی افتاد و در سه روز گذشته، در کنار نوجوانان عزیز و اساتید محترم، امید بیشتری گرفتیم که حتی اگر کرونا از این جلوتر هم برود، می‌توانیم المپیاد را ادامه دهیم و خللی در این برنامه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: هنوز برای این المپیاد نهادی نداریم و فقط با حداقل هزینه یک ردیف بودجه در انجمن سینمای جوان برای آن داریم و به این نهاد نیاز داریم. المپیاد باید فراتر از یک رویداد برگزار شود و آموزش‌ها به برگزیدگان آن ادامه یابد. شرایط تولید هر هشت ایده برگزیده شده در گروه‌ها، فراهم خواهد شد که این کار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان و نظارت منتورها و مربیان انجام خواهد گرفت.

پس از صحبت‌های ایل بیگی، برگزیدگان بخش فیلم‌های ارسال شده به المپیاد ارسال شد؛ در این بخش، مدال برنز به ریحانه تاتاری از گرگان و از گروه عاشق، رسید؛ دیگر مدال برنز این بخش، به مهشید سعادت ملکی از پردیس از گروه مارول رسید.

مدال نقره در این بخش، به ایلیا رمضانی از بوشهر در گروه هم‌سینمایی رسید و مدال طلای بخش فیلم، به معصومه توتاخانه از شهرستان مراغه از گروه عاشق رسید.

در بخش ایده، مدال برنز به گروه " مارول" به منتوری بیژن میرباقری و مربیگری فریبرز آهنین رسید؛ ایده این گروه، "آپدیت" نام داشت؛ دیگر مدال برنز بخش ایده نیز به گروه حافظ به منتوری سیروس حسن‌پور و مربیگری عادل تبریزی برای ایده "هم‌سایه" رسید. حسن‌پور پس از دریافت این مدال گفت: از اسنپی که مرا تا این مراسم آورد تا همه زحمت کشان این مراسم‌ها، تشکر می‌کنم؛ این دوره جشنواره واقعاً چیز دیگری بود و انرژی خاصی را داشت.

بخش ایده سه مدال برنز دیگر نیز داشت که یکی به گروه "پیام" به منتوری ابوالفضل جلیلی و مربیگری میرعباس خسروی‌نژاد برای ایده "سیمرغ" و دیگری به گروه "بچه زرنگ" به منتوری حامد جعفری و مربیگری تیام یابنده، برای ایده گروهی "بازمانده" رسید. ایده گروهی "رکاب" از گروه باحال‌ها به منتوری مهین جواهریان و مربیگری شهلا پورآرین، توانست آخرین مدال برنز این بخش را دریافت کند.

مدال نقره بخش ایده، به گروه "عاشق" برای ایده گروهی "شکلات" رسید؛ منتور این گروه سیدجواد هاشمی و مربی آن نواب محمودی بود. دیگر مدال نقره این بخش نیز به گروه "هم‌سینمایی" به منتوری وحید گلستان و مربیگری حافظ آهی برای ایده " ایده سرگین غلطان" رسید.

در نهایت، مدال طلای بخش ایده نیز به گروه "نقاب" به منتوری غلامرضا رمضانی و مربیگری مهدی رضایی برای ایده " هاف تایم" رسید؛ طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو، دلایل ذکر شده برای اهدای مدال طلا به این گروه بود. رمضانی پس از دریافت مدال گفت: تجربه کار با کودکان، برای من نو، جدید و جذاب بود و از کار با آنها بسیار لذت بردم.

کد خبر 451283

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره جشنواره فیلم کودک جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان المپیاد فیلم سازی نوجوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق المپیاد فیلم سازی برای ایده مدال برنز بخش ایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت