Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فراهانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان بر حضور مستمرّ مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دفتر و نظارت بر کارشناسان دفتر تأکید و اضافه کرد: در این رابطه درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه از سوی مسئولان دفاتر خدماتی بسیار ضروری است و مسئولان باید به ابن مورد توجه کافی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عدم نظارت مدیران دفاتر الکترونیک خدمات قضایی بر فعالیت دفتر خود موجب مشکلات عدیده ای از جمله اطاله دادرسی می شود که برای ساماندهی این موضوع، برای تمدید پروانه دفاتری که مدیر دفتر بدون عذر موجه در دفتر حضور نداشته باشد، سخت گیری های بیشتری اعمال خواهد شد.

فراهانی نوع رفتار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در جلوگیری از اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع را مهم و تأثیرگذار خواند و ادامه داد: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد و  مدیران دفاتر نیز  باید نسبت به افزایش انگیزه کارشناس حقوقی و سایر کارکنان اقدام کنند.

وی بر اتخاذ رویه واحد در عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: ارتباط دادگستری با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید ارتباطی مستمرّ، مداوم و پیگیرانه باشد و  با عنایت به اینکه دستورات معاونین ارجاع دستور قضایی است، لذا مدیران دفاتر از مقاومت در مقابل دستورات معاونین ارجاع خودداری کرده و همکاری و هماهنگی بیشتری از خود در قبال توصیه های ایشان نشان دهند.

فراهانی با اشاره به مشکل قطعی های مکرر در سامانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اظهار داشت: در مواقع قطعی سامانه مدیران دفاتر صرفاً در خصوص ارباب رجوعی که آخرین روز مهلت اعتراض ایشان می باشد، اقدام به مکاتبه با معاونت کنند.

وی راهنمایی و تنظیم دقیق دادخواست را از مهمترین وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برشمرد و یادآور شد: مدیران دفاتر باید سعی کنند از ورود دادخواست بی نتیجه و بیهوده جلوگیری کنند و با ارشاد مناسب حقوقی در جهت پیشگیری از ورود دعاوی بی نتیجه اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا، هاشم زاده رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه برخی نکات حفاظتی را متذکر شد و بر نصب دوربین مداربسته در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و حساسیّت مدیران و کارکنان دفتر نسبت به خروج اطلاعات شخصی افراد تأکید کرد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی فناوری اطلاعات قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی فناوری اطلاعات قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی آذربایجان شرقی فناوری اطلاعات قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی اخبار کنکور دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مدیران دفاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز یکشنبه در شورای قضائی لرستان ضمن تقدیر از زحمات همه اعضا و کارکنان دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه در استان لرستان در سال گذشته، اظهار داشت: سند تحول قضائی با مدت‌زمان اجرایی سه‌ساله و با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده و ما نیز آن را به سازمان‌های تابعه و دادگستری‌های استان ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سند تحول و برنامه عملیاتی عبارت است از مأموریت‌های قوه قضائیه و در واقع همان مجموعه اقدامات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه است که شکل‌دهی، قالب‌بندی و زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌شده و برنامه‌های مختلف با نگاه به تحقق اهداف به طور متوازن پیش بروند، بیان داشت: در واقع سند تحول و برنامه عملیاتی در راستای مأموریت‌های مشخص شده قوه قضائیه در قانون است که در قالب برنامه می‌بایست تحقق یابد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، سند تحول را مربوط به همه بخش‌های دستگاه قضا دانست و تأکید داشت: همه زیر مجموعه‌های دستگاه قضا اعم از دادگستری و سازمان‌های تابع بایستی با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کنند.

حجت‌الاسلام شهواری با اشاره به اینکه در سال جاری برای هر هدف برنامه عملیاتی مسئولینی از معاونین و برخی رؤسای سازمان‌های تابعه تعیین کرده‌ایم که پیگیر اجرا و ناظر بر میزان پیشبرد و تحقق آن هدف باشد، اظهار کرد: همه ما که دارای مسئولیت هستیم و تمام مدیران قضائی استان بایستی به نحو احسنت برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کرده و اجرای آن را از زیر مجموعه خود مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای قضائی استان در سال جاری نیز در شهرستان‌ها حضور خواهند یافت، تأکید کرد: مسئولین و مدیران قضائی استان بایستی در مساجد حضور داشته و در میان مردم باشند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کنند و موجبات رضایتمندی مردم و جلب‌اعتماد آنها را فراهم کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به در پیشرو بودن انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، تأکید داشت: جلسات شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بایستی در این مدت به‌صورت مستمر برگزار شده و به مصوبات و وظایف خود به‌دقت عمل کند.

حجت‌الاسلام شهواری با اشاره به اینکه جلسات شورای قضائی بایستی هدفمند برگزار شود، تأکید داشت: حوزه‌های قضائی استان بایستی از همین ابتدای سال به موضوع اتقان آرا توجه کرده و بر این مسئله نظارت دقیقی داشته باشند.

کد خبر 6084446

دیگر خبرها

  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • عقبگرد در نسخه‌نویسی