Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:50:36 GMT

رفع تنگناهای بنگاه‌های کوچک و متوسط ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۸۷۴

رفع تنگناهای بنگاه‌های کوچک و متوسط ضرورت دارد

دبیر فراکسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط پویاترین بخش اقتصاد در همه کشورهای پیشرفته هستند و ضرورت دارد این بخش در اقتصاد کشور تعالی یابد و از تنگناهای موجود خارج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدتوحید صدرنژاد با تاکید بر این‌که تشکل‌های بخش خصوصی در واقع سازمان‌های مردم نهاد و کارا برای توسعه مشارکت شهروندان در اداره امور کشور هستند، افزود: مشارکت موثر فعالان اقتصادی در نظام طراحی و تدوین سیاست‌ها و مقررات اقتصادی کشور، می‌تواند کارایی و اثربخشی نظام حاکم ایرانی اقتصادی را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای برقراری ارتباط تنگاتنگ با تشکل‌های بخش خصوصی می‌تواند در حذف یا اصلاح بخش زیادی از مقررات و گلوگاه‌های مخل کسب‌وکار موثر واقع شود.

مسئول کمیته توسعه پایدار اتاق ایران تصریح کرد: قوانین مترقی نظیر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و نظایر آن متضمن منافع شهروندان در اقتصاد کشور هستند و دیوانسالاری حاکم بر کشور باید اهتمام کاملی برای اجرایی کردن این قوانین داشته باشد.

وی افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط پویاترین بخش اقتصاد در همه کشورهای پیشرفته هستند و ضرورت دارد این بخش در اقتصاد کشور تعالی یابد و از تنگناهای موجود خارج شود.

رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران تاکید کرد: این رویکرد در مدیریت اتحادیه صنایع بازیافت به طور خاص مدنظر بوده و همواره سعی شده سازوکارهایی به کار بسته شود تا با کمترین نیاز به منابع مالی و سخت‌افزاری و با به‌کارگیری حداکثر میزان مشارکت شهروندان، بیشترین بازدهی برای توسعه پایدار کشور داشته باشد.

صدرنژاد گفت: از جمله این موارد می‌توان به پروژه شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های خرید و جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت از شهروندان و همچنین حمایت از شبکه موسسات مردم‌نهاد فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی در این حوزه اشاره کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است