Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@13:11:39 GMT

تهیه استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۹۴۲

تهیه استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

خبرگزاری فارس:نماینده مردم تهران در مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: امروز استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس کلید خورد.

وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد آماده شده است، افزود: در حال حاضر برای این طرح در حال جمع‌آوری امضا هستیم و نمایندگان در حال امضای این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل توجیهی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد بیان کرد: مستندات فراوانی در خصوص ناکارآمدی و نابسامانی و تخلفات گسترده ای که در وزارت اقتصاد به ویژه در بحث خصوصی‌سازی و واگذاری‌هایی که وجود داشت، به دست ما رسیده بود و این مستندات و گزارشات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات -به عنوان بازوی نظارتی مجلس- به خصوص واگذاری‌هایی همچون هفت تپه و دشت مغان بود که منعکس شده لذا جمع زیادی از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را در دستورکار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث خصوصی‌سازی‌ها که با محوریت هفت تپه و دشت مغان است محورهای دیگری همچون نابسامانی ارز، بازار سرمایه و بورس و مواردی از این قبیل در زمره محورهای استیضاح است.

وی ادامه داد: ما در هفته آینده امضاها را تکمیل کرده و طرح استیضاح را به هیأت رئیسه مجلس به منظور تصمیم‌گیری و روال قانونی آن تقدیم خواهیم کرد تا به جریان بیفتد.

وی در خاتمه تأکید کرد که وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این نابسامانی‌هایی که در بخش اقتصادی کشور رخ داده است و نتیجه سوءتدبیر ایشان و همکارانشان است باید پاسخگوی اینها باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: استیضاح وزیر اقتصاد استیضاح وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا

دومین لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب و به سنا منتقل شد.

به گزارش فارس به نقل از ورج، مجلس نمایندگان آمریکا دومین لایحه در مورد فیلتر یا واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد.

گفته شده لایحه دوم به گونه‌ای است که متوقف کردن آن برای سنا دشوارتر خواهد بود.

این لایحه به عنوان بخشی از یک لایحه بزرگتر مربوط به تحریم‌های کشور‌های خارجی مانند روسیه، با ۳۶۰ رای موافق و ۵۸ رای مخالف تصویب شد.

لایحه دوم تیک‌تاک بخشی از لوایح برای تحریم کشور‌های خارجی و کمک نظامی به اوکراین است و قرار گرفتن مساله تیک‌تاک در این لوایح به معنی بررسی زودتر آن توسط سنا است.

لایحه قبلی تیک‌تاک که ماه گذشته با ۳۵۲ رای موافق به ۶۵ رای مخالف در مجلس تصویب شد، تاکنون در سنا باقی مانده و قانونگذاران آنجا پیام‌های متفاوتی درباره آینده آن ارائه می‌دهند.

به‌موجب تغییرات اخیر، بایت‌دنس برای فروش تیک‌تاک یکسال زمان دراختیار خواهد داشت (قبلا ۶ ماه بود). درواقع لایحه جدید یک دوره اولیه واگذاری ۹ ماهه را ارائه می‌دهد و به رئیس جمهور اختیار داده تا آن را سه ماه دیگر تمدید کند، البته با این فرض که پیشرفت به سمت توافق وجود داشته باشد.

سنای آمریکا باید لایحه اصلی که ماه گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید را به رای بگذارد و گفته می‌شود که به این زودی‌ها شاهد رأی‌گیری درباره این لایحه نخواهیم بود.

اگر لایحه تیک‌تاک به تصویب سنا برسد، به دست جو بایدن خواهد رسید. او قبلاً گفته که این لایحه را امضا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • سهام باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس قیمت‌گذاری شد + فیلم
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!