Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@12:09:11 GMT

تهیه استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۱۰۹

صراط:

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروز استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس کلید خورد.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد آماده شده است، افزود: در حال حاضر برای این طرح در حال جمع‌آوری امضا هستیم و نمایندگان در حال امضای این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به دلایل توجیهی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد بیان کرد: مستندات فراوانی در خصوص ناکارآمدی و نابسامانی و تخلفات گسترده ای که در وزارت اقتصاد به ویژه در بحث خصوصی‌سازی و واگذاری‌هایی که وجود داشت، به دست ما رسیده بود و این مستندات و گزارشات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات -به عنوان بازوی نظارتی مجلس- به خصوص واگذاری‌هایی همچون هفت تپه و دشت مغان بود که منعکس شده لذا جمع زیادی از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را در دستورکار خود قرار دادند. 

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث خصوصی‌سازی‌ها که با محوریت هفت تپه و دشت مغان است محورهای دیگری همچون نابسامانی ارز، بازار سرمایه و بورس و مواردی از این قبیل در زمره محورهای استیضاح است.

وی ادامه داد: ما در هفته آینده امضاها را تکمیل کرده و طرح استیضاح را به هیأت رئیسه مجلس به منظور تصمیم‌گیری و روال قانونی آن تقدیم خواهیم کرد تا به جریان بیفتد.

وی در خاتمه تأکید کرد که وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این نابسامانی‌هایی که در بخش اقتصادی کشور رخ داده است و نتیجه سوءتدبیر ایشان و همکارانشان است باید پاسخگوی اینها باشد. 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: احمد نادری استیضاح وزیر امور اقتصادی نماینده مردم تهران صراط استیضاح وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم اظهار کرد: این لایحه در ۵ دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن آن، متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی روی آن کار کرده‌اند و قانون جامع و قوی به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری خود و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: لایحه مذکور می‌تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می‌کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • مشارکت مردم در اقتصاد مستلزم ثبات قوانین و خروج دولت از تصدی‌گری‌ها
  • ببینید | خوشحالی نمایندگان مجلس در صحن از حمله دیشب سپاه به اسرائیل
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود