Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌‌ای باعنوان «تکلیف املاک طرقبه و شاندیز مشخص شود» را ثبت و در خواست پیگیری داشتند و در توضیح این سوژه نوشته بودند که «اختلاف سیزده ساله اراضی بین شهرستان طرقبه و شاندیز و شهر مشهد باعث سردرگمی مردم شده مردمی که با هزار مشکلات قطعه زمینی خریداری کردند به امید اینکه بتوانند سر پناهی برای خود درست کنند تا از شر مستاجری خلاص بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی الان مستاصل مانده‌اند نه مشهد جواب می‌دهد نه طرقبه شاندیز.»

فرماندار طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز، گفت: ما یک مرز تقسیماتی از لحاظ سیاسی داریم که این مرز تقسیمات سیاسی، ارجح‌تر از همه قراردادها و صحبت‌ها است و اگر فردی زمینش داخل تقسیمات سیاسی ما است هیچ کاری با مشهد ندارد و باید کارهایش را در شهرستان ما انجام دهد و اگر خارج از تقسیمات مرزی شهرستان ما است به مشهد مربوط می‌شود و باید به آنجا مراجعه کنند و این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

 سید حسن حسینی با اشاره به اینکه هیچ اختلافی با مشهد نداریم، بیان کرد: این اراضی قطعاً اگر در داخل مرز شهرستان ما باشد، آنها را راهنمایی می‌کنیم تا کارهایشان انجام شود، افرادی که این اراضی را خریداری کردند برای مشخص شدن اینکه اراضی آنها در مرز طرقبه شاندیز است یا مشهد، می‌توانند به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بعضی از این افراد مشکل‌شان این است که اراضی کشاورزی را خریداری کردند و قصد تغییر کاربری دارند که  تغییر کاربری فقط از طریق اداره جهاد کشاورزی شهرستان انجام می‌شود که  البته آن هم تحت شرایط ویژه و خاص است و به هر زمینی تغییر کاربری داده نمی‌شود، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به صورت غیرقانونی ممنوع است؛ شهروندان می‌توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی و تشخیص کارشناسان مشخص کنند که در این اراضی تغییر کاربری امکان پذیر هست یا نه.
 
فرماندار طرقبه شاندیز تاکید کرد: یک زمین کشاورزی فقط کاربری کشاورزی دارد و اینکه افرادی می‌خواهند این اراضی را قطعه‌بندی کنند و بسازند اجازه این کار داده نمی‌شود چون این کار غیر قانونی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار طرقبه شاندیز سید حسن حسینی تغییر کاربری طرقبه شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی نیشابورگفت: گشت‌های یگان حفاظت و رصد‌های ماهواره‌ای همکاران در تمامی ایام به خصوص در ایام تعطیلات نوروز باعث شناسایی بیشترین تعداد تغییر کاربری و برخورد قانونی با آنها در خراسان رضوی شده است.

علی مبارکی افزود:نیشابور با شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و صدور ۷۶ مورد اخطاریه به نسبت میزان تخلفات تغییر کاربری در کل استان بهترین عملکرد را داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای وظایف قانونی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در خصوص توقف عملیات قانون تبصره یک ماده ۱۰ و قلع و قمع تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام قطعی قلع و قمع ماده ۳ بیشترین توقف عملیات را در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچند حجم فعالیت‌های این اداره بالا است، اما با تمامی قدرت نسبت به شناسایی و برخورد با سودجویان اقدام خواهیم کرد، از عموم مردم و فعالین بخش کشاورزی خواست که بدون هماهنگی و استعلام از این اداره اقدام به هیچ گونه فعالیتی در اراضی کشاورزی و باغی خود نکنند که بعداً متوجه ضرر و زیان نشوند.

 

دیگر خبرها

  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳