Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:26:31 GMT

مشاوران ترامپ و نتانیاهو به سودان رفتند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۲۳۲

مشاوران ترامپ و نتانیاهو به سودان رفتند

خبرگزاری فارس: پایگاه صهیونیستی «واللا»، امروز (پنجشبنه)، به نقل از منابع آگاه جزئیاتی جدیدی از سفر هیأت صهیونیستی به خارطوم فاش کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی، روز گذشته، از سفر هیئت رسمی این رژیم به سودان خبر داده بود و در عین حال، گفته بود که این سفر به منظور زمینه‌سازی برای اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از واللا گزارش داد که هیأتی صیهونیستی-آمریکایی در پروازی مستقیم با یک هواپیمای خصوصی از فرودگاه بن گوریون به فرودگاه «الخرطوم» سفر کرده است و پس از چند ساعت سودان را به مقصد فلسطین اشغالی ترک کرده است.

در این گزارش آمده است که «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرستاده «بنیامین نتانیاهو» معروف به «ماعوز» به همراه «میگل کوریا» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و رئیس اداره خلیج فارس و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز حضور داشتند.

واللا فاش کرده است که افراد یادشده با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

منابع یادشده همچنین به واللا خبر دادند که احتمالا گفت‌و‌گوی سه‌جانبه میان آمریکا، سودان و رژیم صهیونستی، امروز، نیز ادامه خواهد داشت و هدف از آن، زمینه‌سازی برای یک گفت‌و‌گوی تلفنی میان ترامپ، نتانیاهو، البرهان و «عبدالله حمدوک» نخست‌‌وزیر دولت انتقالی سودان باشد.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که در پایان گفت‌و‌گوها بیانیه‌ای منتشر شود و در آن اعلام شود که خارطوم و تل‌آویو رسما تصمیم گرفته‌اند که جنگ را کنار بگذارند و فرایند تدریجی عادی‌سازی روابط را آغاز کنند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

«الی کوهن» وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز امروز در گفت‌و‌گو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با سازش تل‌آویو و خارطوم گفت: «عادی‌سازی روابط با سودان بسیار نزدیک است».

منبع: فردا

کلیدواژه: وبگاه اسرائیلی مشاوران ترامپ و نتانیاهو سودان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز فاز جدید بحران روابط روسیه-اسرائیل با عملیات وعده صادق

یک پژوهشگر امنیتی اسرائیل اعتقاد دارد که عملیات انتقامی ایران در ۱۴آوریل ۲۰۲۴ علیه تل‌آویو نشانه های بیشتری از بحران در مناسبات این رژیم و روسیه را نمایان ساخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مناسبات روسیه و رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر دچار بحران های جدیدی شده و در پی عملیات انتقامی 14 آوریل 2024 ایران، نشانه‌های بیشتری از این روند در حال آشکار شدن است.

در همین راستا «بات چن دوریان فلدمن»، پژوهشگر موسسه مطالعات امنیتی اسرائیل در مقاله ای این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. او می‌نویسد: بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه روسیه درباره حمله موشکی – پهپادی ایران این اقدام ایران را محکوم نمی کند.

اما این همه ماجرا نیست و در همین بیانیه ضمن دعوت دو طرف به خویشتنداری، عملیات انتقامی ایران، دفاعی مشروع براساس ماده 51 منشور ملل متحد در پی حمله به کنسولگری ایران در دمشق دانسته شده است. بیانیه روسیه همچنین حمله روز اول آوریل 2024 اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را تحریک آمیز و غیرمسئولانه قلمداد کرده است.

اما مخالفت روسیه با خواسته‌های اسرائیل به این نقطه خلاصه نشد و وقتی «الکساندر بن زوی»، سفیر رژیم صهیونیستی از «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خواست تا مستقیماً حمله ایران را محکوم کند، با پاسخی تندتر روبه‌رو شد.

زاخاروا گفت: به یاد نمی آورم تاکنون حتی یک بار هم اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرده باشد، اما من حمایت‌های مکرر اسرائیل از زلنسکی را در خاطر دارم.

همچنین «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت گفت: آنچه در شب 14 آوریل رخ داد «در خلاء» اتفاق نیفتاد. گام‌های ایران پاسخی بود به بی‌عملی شرم‌آور شورای امنیت سازمان ملل و پاسخی به حمله آشکار اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق. اگرچه این حمله برای بار اول هم نبود و سوریه دائماً توسط اسرائیل بمباران می شود.

بات چن دوریان فلدمن در بخش دیگری از مقاله خود می نویسد: «موضع ضد اسرائیلی روسیه و همسویی با ایران تعجب آور نیست. این نمونه دیگری از تقویت روابط روسیه و ایران و قرار گرفتن روسیه در کنار ایران در عرصه جهانی است. همکاری دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در کوتاه مدت و میان مدت، اتحاد استراتژیک آنها که تهدید امنیتی مهمی برای اسرائیل است، بیشتر خواهد شد.»

این واکنش روسیه بازنمایاننده تناقض درونی سیاست «یک بام و دو هوای» تل آویو در قبال روسیه است. با گذشت زمان بیشتری از جنگ در اوکراین، رژیم صهیونیستی دیگر نتوانست این سیاست را بدون مشکل ادامه دهد و رفته رفته به امتداد سیاست غرب علیه روسیه مبدل شد. در واقع روسیه، اسرائیل را بخشی از اردوگاه غرب و دست نشانده ایالات متحده می بیند.

 

رسانه عبری: ایران عدم بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را فاش کرددبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود

 

بات چن دوریان فلدمن در نهایت نتیجه‌گیری می‎‌کند روسیه دیگر از منافع اسرائیل حمایت نخواهد کرد. او به تصمیم‌گیرندگان و رهبران رژیم صهیونیستی پیشنهاد می‌کند که درباره روسیه با واقعیت رو‌به‌رو شوند و منتظر وخامت هرچه بیشتر روابط تل آویو و مسکو باشند. فاز بعدی این روند تثبیت شدن جایگاه روسیه در میان دشمنان اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه
  • بروز فاز جدید بحران روابط روسیه-اسرائیل با عملیات وعده صادق