Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازی طبیعی روی صحنه تئاتر

پنج عنصر حیاتی در گرامر: چند خصوصیت در کلام روزانه‌ی هر شخصی جاری است که گویش او را واقعی و قابل فهم‌تر می‌کند. استفاده دقیق از این چند خصوصیت با تمرین‌های بسیار زیاد و از بین بردن قرارداد‌های کلامی به آوای هر شخص پختگی خواهد داد.

مکث: اکثر اوقات مکث با فاصله زمانی‌های متعدد کمک می‌کند تا مخاطب به خونسردی و عمق بالای کلمات و یا به عکس به ترس و یا وحشت و حتی عصبیت در آوای متکلم پی ببرد.

تکرار: تکرار یک کلمه و یا یک حرف و یا حتی یک جمله همواره در گفتگو‌های روزمره جای دارد و می‌تواند شرایط زیستی خاصی همچون عجله و یا عدم اطمینان، تاکید دو چندانی به آوای شخص دهد.

تپق: وقتی گلو خشک است و یا آب دهان زیادی در دهان موجود است و یا تنفس نامنظم است بسیار امکان تپق در آوای شخص مهیاست.

آب دهان قورت دادن، نفس تازه کردن، پلک زدن و مف کشیدن. چنین اعمالی نیز بر طبیعی کردن کلام بسیار کمک می‌کند حضور این چند مشخصه اگر با تمرین‌های مکرر و در جای خود باشد، تسلط شخص را بر درونیات نقش دو چندان ظاهر می‌سازد.

هیجان و فشار. همواره هر حرف، کلمه و جمله‌ای دارای فشار هیجانی خاص خود است. بازیگر این هیجان را با تغییر مکان انقباض، تعیین کرده و نسبت به کمی و بیشی آن تصمیم می‌گیرد. مهمترین تقویت هیجانی کلام به طور معمول با بهره بردن از عضلات شکمی و باز و بسته کردن شدید دیافراگم به وجود می‌آید.

آسیب شناسی دهان: چند عضو در دهان همیشه تعیین کننده آخرین مرحله‌ی پرش کلام از دهان ورسیدن آن به مقصد هستند. تمیزی گلو و چرب نبودن این محیط، تمیزی بینی و باز بودن دو حفره‌ی آن. قوی بودن زبان وپاک بودن آن از بار غذا‌های روزانه. کشیدگی پره‌ی زیر زبان و سلامت داندان‌ها چه از نظر پاکی و چه از نظر چینش آنها.

البته نمی‌توان سایر نکات را در بهداشت کلام در نظر نداشت. به طور نمونه اگر غذا‌های دارای طبیعت سرد خورده شود، قطعا میزان ترشح آب دهان بیشتر می‌شود که خود باعث بر هم خوردن تعادل دهان و خروج کلمه‌ها خواهد شد.

ارتباط گفتار با شنوایی شخص: همواره مهمترین قسمت گفتار، شنیده شدن کلام و گفتار و آوا‌های هر شخص توسط خود اوست. برای همین است که برخی کار‌ها همچون پنبه در گوش فرو کردن و سایر مواردی که مانع از شنیده شدن آوا‌ها توسط خود شخص است بیشتر از آنکه استفاده داشته باشد، می‌تواند مضر باشد.

زبان سر به عنوان یک عضله‌ی مهم: زبان سر که در حفره‌ی دهانی است همواره باید به عنوان یکی از مهمترین عضله‌ها مدنظر باشد روش‌هایی در همین کتاب همچون روش قورباغه‌ای و ... بیان شده که باعث تقویت عضلانی زبان می‌شود. پس زبان یک عضله است!

بدن، ساز است!: اکنون به درک درست‌تری از این جمله رسیده‌ایم در ساخت و ساز لحن نیز این جمله بسیار ما را یاری خواهد کرد به یاد داریم که لحن نه با تغییر آنی صدا بلکه با انقباض عضله‌ای از عضله‌های بدن میسر خواهد شد. تمام قسمت‌های بدن می‌توانند در حکم کاسه صداساز و یا طنین ساز با سفت شدن از خود یک قسمت مرتعش کننده بسازند دقیقا لحن طبیعی در بدن حاصل چنین فرآیندی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجرا‌های خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد