Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری، روزنامه گاردین گزارش کرده که مأموران پلیس مهاجرت آمریکا، طبق شواهدی، مهاجرانی را که از کامرون آفریقا وارد این کشور می‌شوند شکنجه می‌دهند تا آنها مجبور به امضای دستور اخراج خود از ایالات متحده شوند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، بسیاری از پناهجویان کامرونی در بازداشتگاهی در شهر «می‌سی‌سی‌پی»، از ترس کشته شدن به دست نیرو‌های دولت کامرون و دادرسی‌های مربوط به پناهندگی در کشورشان از امضای دستور اخراج خود امتناع ورزیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چندین گزارش در این خصوص عنوان کرده‌اند، پلیس مهاجرت آمریکا این پناهجویان را تهدید به اعمال خشونت کرده، مورد ضرب و شتم قرار داده، به سمت آنها اسپری فلفل زده‌ و آنها را خفه کرده‌اند تا آنها مجبور به امضای این اسناد موسوم به «دستور مشروط اخراج» شوند.

بر اساس این گزارش، مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به این مهاجران دستبند زده‌اند و به زور اثر انگشت چندین نفر از آنها را در محل امضای دستور اخراجشان ثبت کرده‌اند. 

وکلا و فعالان حقوق بشر در آمریکا گفته‌اند در هفته‌های اخیر اخراج پناهجویان از کشور سرعت گرفته است،‌ آنها این اتفاقات را با انتخابات ریاست‌جمهوری مرتبط می‌دانند و احتمال داده‌اند که اداره مهاجرت و گمرک به زودی تحت مدیریت جدید قرار بگیرد.

این در حالی است که این وکلا و فعالان سیاسی در آمریکا این اقدام را «وحشیانه» توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا مهاجرت پناهجویان پلیس اداره مهاجرت و گمرک آمریکا آفریقا کامرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان

مسئولان وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان برای مدیریت روند اخراج پناهجویان تشکیل می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان وزارت امور مهاجرین حکومت طالبان از ایجاد یک ساختار منظم و مشترک با دولت پاکستان، پس از آغاز مرحله‌ دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از سوی دولت اسلام‌آباد خبر دادند.

«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی این وزارتخانه گفت شمارش دقیق پناهجویان بازگشته از پاکستان و ارائه خدمات در خاک افغانستان بخش‌هایی از این طرح خواهد بود.

حقانی افزود در تمام ورودی‌های مرزی، کمیته‌های مختلفی چون بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، خدمات و کمیته ثبت وجود دارد تا به پناهجویان اخراجی خدمات ارائه کنند.

«عبدالجبار تخاری» سرکنسول افغانستان در کراچی نیز در این‌ باره گفت حکومت مرکزی پاکستان روند شمارش دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ای‌سی‌سی) را در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله کراچی آغاز کرده است.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستآغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • موج دوم استقلال طلبی در آفریقا / پس از نیجر، چاد هم برای اخراج نظامیان آمریکایی دست بکار شد