Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@05:45:03 GMT

افتتاح طرح‌های ورزشی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۶۷۵

افتتاح طرح‌های ورزشی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد جعفری در آیین بهره برداری از چند طرح ورزشی در شیراز و اعزام کاروان تجهیزت ورزشی به مدارس فارس، با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت های تربیتی گفت: تربیت جسم و روح ، هم‌زمان با هم تاثیرات بسزایی را در روند زندگی چه در مدرسه و چه در جامعه برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز با رویکرد مدرسه، دانش آموز و ارزش محوری در تلاش است که به بهترین شکل ممکن با فراهم کردن امکانات ورزشی و استفاده خوب از امکانات موجود،  تربیت  روح و جسم دانش‌آموزان را برای داشتن جامعه ای سالم به مردم سرزمینمان ایران به خصوص دانش آموزان عزیز هدیه دهد.

جعفری در ادامه با ارائه آماری از کم تحرکی و اضافه وزن و چاقی در بین جمعیت دانش‌آموزی گفت: همانطور که در ایام شروع و شیوع ویروس کرونا در کشور تمام برنامه ها و پروتکل ها را به بهترین شکل ممکن برای ریشه‌کن کردن و جلوگیری از ابتلای به این ویروس رعایت می کنیم باید تلاش کنیم که جلوی بیماریهای غیرواگیر از جمله چاقی و کم تحرکی را بگیریم و دراین راستا باید برنامه کوچ برای دانش آموزان را به جد پیگیری کنیم

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از تلاش همکاران در اداره تربیت بدنی و بهداشت در برگزاری برنامه هایی مانند المپیادهای ورزشی و برنامه سفیران بهداشت گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی خوب و ارتباط گرفتن با اولیا در زمینه ورزش و بهداشت دانش آموزان از خانواده ها دور نباشیم و از ورزش و سلامت دانش آموزان  و خانواده ها در جامعه غافل نشویم.

جعفری در مورد استفاده از فضاهای ورزشی موجود در سطح شهر گفت : باید با یک برنامه مناسب و تعامل با دیگر ارگان های دولتی، از فضاهای ورزشی موجود در سطح شهر که متعلق به ادارات دیگر هستند برای دانش آموزان در ساعاتی خاص استفاده شود تا معضل کمبود فضای فیزیکی برای ورزش دانش آموزان در مدارس و جامعه تا حدود زیادی مرتفع گردد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) گفت: طرح کوچ یک طرح تحقیقاتی نیست این طرح دو سال و نیم پیش در وزارت آموزش و پرورش شروع شد که در حال حاضر با شرایطی که ما با ویروس کرونا مواجه شده ایم می تواند کمک خوبی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد.

 خاطر نشان می‌شود؛ در مدت حضور مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در شیراز یک زمین چمن مصنوعی فوتبال و همچنین دو مدرسه پویا در دبستان ابوقداره وسید ایمان حسینی نواحی ۲ و ۴ آموزش و پرورش شیراز که از طرح های جدید وزارت آموزش وپرورش در حوزه تریبیت بدنی است بهره برداری شد.

همچنین کاروان تجهیزات ورزشی با شعار " مهر با نشاط " با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان و شامل تجهیزاتی همچون: ۱۲۰ دستگاه میز پینگ پنگ، ۱۰۰ جفت پایه والیبال ، هزار و ۵۰۰ تخته تاتامی، ۳۰۰ عدد تشک ۲ در یک ژیمناستیک ،تعدادی وسایل برای کلاس درس تربیت بدنی مانند نردبان سوئدی ، قارچ ،پیش تخته ، ۲۰۰ عدد ترازو و ۳۰۰ عدد قد سنج تشک دو و میدانی با حضور مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به مدارس سراسر استان اعزام شد.

پیش‌بینی آموزش ۵۰۰ تبعه خارجی در کلاس‌های سوادآموزی فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: مخاطبین طرح سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران یا همان کمیساریا بر اساس شیوه نامه گروه سنی ۴۹-۱۰سال هستند که در دوره های سوادآموزی و انتقال صرفا به صورت کلاسی و برابر با حجم ابلاغی اجرا می گردد.

بهزاد نوروزی چگینی در روند بازدید از فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی ناحیه ۳ شیراز در نشستی مشترک با محمد کماندار مدیر آموزش و پرورش این ناحیه ضمن بررسی و تحلیل نتایج بازدید گفت: بر اساس شیوه نامه این طرح در سال جاری ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۴۰۰ نفر در دوره انتقال و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در استان فارس تحت پوشش فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی قرار می گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به بافت جمعیتی ساکن در این محدوده جغرافیایی از شهر که هم هموطنان ما و هم اتباع خارجی هستند آمار افراد بی سواد و کم سواد در این ناحیه بیش از نواحی سه گانه دیگر است .

نوروزی افزود: با توجه به این موضوع معمولا حجم ابلاغی و افراد تحت پوشش سوادآموزی در ناحیه 3 شیراز از نواحی دیگر بیشتر است لذا این ناحیه یکی از  نواحی پر جمعیت در بخش سوادآموزی می باشد که سالانه تعداد زیادی از سوادآموزان، اعم از اتباع و هموطنان ایرانی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی گفت: یکی از طرح های مهمی که در سال جاری در استان فارس و نیز در ناحیه 3شیراز اجرا می گردد طرح کمیساریا یا سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران است که به استناد توافق نامه سه جانبه فی ما بین سازمان نهضت سوادآموزی،دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد گردیده،اجرا می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارسادامه داد: اجرای این طرح در استان فارس آغاز شده و لازم است شهرستان ها و مناطق مجری این طرح طوری برنامه ریزی کنند که تمام مراحل اجرای این دوره اعم از ثبت نام،آموزش،برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج،تا پایان بهمن ماه(۳۰//۱۱/۱۳۹۹)به اتمام برسد.

نوروزی گفت: کلاس های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد هستند تشکیل شود و در این زمینه  باید هماهنگی های لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری ها به عمل آید.

وی افزود: کلاس های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد هستند تشکیل شود و در این زمینه  باید هماهنگی لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری ها به عمل آید.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش ورزشی دانش آموزان شیراز مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش محمد جعفری طرح های ورزشی اتباع بیگانه کلاس سوادآموزی مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش فارس اتباع خارجی دانش آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار