Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین در پی وعده ایران به اوکراین در پایان دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مبنی بر این که به کی یف تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما بوئینگ اوکراینی در ماه ژانویه و همچنین یکی از شواهد مادی در پرونده را می دهد،  اطلاعیه ای ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس توافق های بدست آمده توسط طرفین طی یک هفته، کارشناسان اوکراینی باید اطلاعات مفصل تری درباره رسیدگی به پرونده های کیفری در ایران و از جمله تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما تقدیم کنند. ضمنا تا پایان اکتبر ایران قول داده است که به اوکراین یکی از شواهد مادی را نیز بدهد که بر اساس اطلاعات اولیه تبلت خدمه پرواز  در روزهای اول پس از فاجعه توسط گروه امداد و نجات اوکراینی پیدا شده است.

در جریان مذاکرات دفتر دادستانی کل افزود که طرفین همچنین اسنادی را تایید کردند که طی ده ماه توسط اوکراین و در چارچوب کمک های حقوقی بین المللی به ایران فرستاده شد.
 
همچنین در این اطلاعیه آمده است: از ژانویه ۲۰۲۰ دفتر دادستانی کل پنج درخواست فرستاد که تنها پاسخ های کلی دریافت کرده است و یکی از آنها که در ارتباط با شش مظنون در ایران است به طور کلی نادیده گرفته شد.

 در ادامه این متن مطرح شد که  «معاون دادستان کل اوکراین توجه دادستانی نظامی ایران را به لزوم مجازات عادلانه مسئولین جلب کرد، چرا که بر اساس اتهامات مجازات حداکثر تا سه سال زندان در نظر گرفته می شود.»

دادستانی اوکراین تاکید کرد که بررسی فاجعه هواپیمای میهنی نمی تواند یک راز نظامی باشد،  آنچه که ایران دائما با توجیه عدم ارائه اطلاعات به آن متوسل می شود.

کد خبر 559450 برچسب‌ها سقوط هواپیما ایران و اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سقوط هواپیما ایران و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند