Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@11:53:15 GMT

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل از درون در حال فروپاشی است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۷۹۶

به گزارش فارس، «یوسی ملمن» تحلیلگر و روزنامه‌نگار صهیونیستی به نقل از «عزر وایزمن»، رئیس پیشین این رژیم گفت که «اگر خطری برای استمرار موجودیت اسرائیل به عنوان یک حکومت دموکرات و یهودی وجود داشته باشد، این خطر داخلی است، نه خارجی».

ملمن با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری «معاریو» که روزنامه القدس العربی آن را ترجمه کرده است، تأکید کرد، حافظ اسد رئیس جمهور پیشین سوریه، صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی را به مسیحیان تشبیه کرده و گفته بود که حضور صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه مانند مسیحیان، موقتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ملمن، حافظ اسد تنها کسی نبود که این مقایسه تاریخی را مطرح کرده بود، ولی این، «نوعی تسلی خاطر عرب‌ها به خاطر ناتوانی و ناکامی آنان در شکست اسرائیل است. این مسئله فقط در سیاست وجود ندارد، بلکه در ادبیات و تاریخ [کشورهای] عربی در دهه پنجاه و شصت قرن گذشته وجود دارد... از نظر آنان، صهیونیست‌ها غربی هستند و پایان کار آنان نیز مانند مسیحیان خواهد بود»؛ مسیحیانی که به دست صلاح الدین ایوبی در نزدیکی طبریه شکست خوردند و به عقب رانده شدند.

در این یادداشت آمده است، مسیحیان، متجاوزان اروپایی بود که آکنده از ایدئولوژی و باورهای مذهبی بودند و کشورهای عربی را با زور سلاح اشغال کردند، ولی حتی اگر مشابهتی بین صهیونیستها و مسیحیان باشد، این مقایسه «بی‌اساس» است؛ «زیرا اسرائیل یک حکومت مقتدر و پیشرفته از نظر اقتصادی، فناوری و نظامی است».

وی با اشاره به پذیرش رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی، می‌نویسد: «این پذیرش فقط به حکم واقعیت موجود نیست، بلکه به صورت قانونی و از طریق توافق صلح با چهار کشوری عربی است.».

این کارشناس صهیونیست با این ادعا که رژیم صهیونیستی به خاطر داشتن بمب اتمی، در صحنه جنگ، شکست نخواهد خورد، نوشت، هیچ تهدید خارجی واقعی برای این رژیم وجود ندارد، و اگر خطری وجود داشته باشد، آن خطر، داخلی است.

ملمن در ادامه تأکید کرد: «اسرائیل به عنوان یک حکومت و جامعه از هم خواهد پاشید. شکاف، اختلاف، انزجار و تنفر از ارزش‌های لیبرلیسم، اختلافات سیاسی بین راستگرایانه، میانه‌روها و چپگرایان، بین سکولارها و متدینین، بین شرقی‌ها و غربی‌ها، همه اینها، ساختار سست این موجودیت را تهدید می‌کند. همچنین اشغالگری و سرکوب ملت فلسطین و پیامدهای خطرناک آن برای دموکراسی و جامعه را هم باید به عوامل مذکور افزود. این مسائل در دوران حکومت بنیامین نتانیاهو آغاز نشده، ولی در دوران او، شتاب گرفته است».

وی در پایان این یادداشت خاطر نشان کرد: «بیشتر سال‌ها، اکثر [ساکنان] اسرائیل، روحیه مشترکی داشتند از جمله: تشکیل کشور، شهرکسازی، امنیت، ارزش‌های دموکراسی، اخلاق و باور به عدالت. به همین خاطر، مردم آماده مبارزه بودند، حتی اگر قرار بود در این راه قربانی شوند. تقریبا این ساختار مشترک، رو به نابودی است. تعداد زیادی از کودکان و بزرگسالان اسرائیلی، از حضور خود، احساس ترس و وحشت دارند... این یک نگرانی واقعی است؛ فریادی از اعماق قلب».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

بنیامین نتانیاهو در دیدار با معاونت‌های موساد گفت که اختلافات داخلی درون اسرائیل موجودیت این رژیم را به خطر انداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با حضور روسای معاونت‌های مختلف موساد نسبت به اختلافات موجود در میان مقامات این رژیم هشدار داد.

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

نتانیاهو خطاب به روسای معاونت‌های مختلف موساد گفت: ملت‌ها همواره قبل از هر چیز از درون و نه از خارج، متلاشی می‌شوند، شکاف‌های داخلی باید سریعا از بین بروند، چرا که ما در معرض تهدیدی جدی برای موجودیت اسرائیل هستیم. هنگامی که یک خطر موجودیتی در میان باشد، نیروها با یکدیگر وحدت می‌کنند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند».

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بار دیگر مدعی شد که تل آویو بر نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیل و «مقابله با تهدید فراگیر ایران» متعهد است؛ او افزود: «این وظیفه به غایت مهم به دو چیز نیاز دارد: اراده و وحدت».

نگرانی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از تشتت و چند دستگی در میان صهیونیست‌ها در شرایطی است که این رژیم روزانه شاهد تظاهرات هزاران نفری برای برگزاری انتخابات زودهنگام، برکناری نتانیاهو و بازگشت اسرای اسرائیلی نزد حماس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • رسانه عبری: نوع عملیات ایران ضد اسرائیل در جهان بی‌سابقه است
  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد