Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی در مشهد افزود: سامانه بازارگاه هم باید به منظور تامین نهاده مورد نیاز دامدار یا مرغدار تقویت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه وارد عمل شود.

وی با تاکید بر واردات نهاده از طریق تهاتر گفت: خراسان رضوی به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که از محل ارز حاصل از صادرات زعفران یا  سایر کالاهای صادراتی بخش کشاورزی، نهاده دامی در قالب تهاتر کالا وارد استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به کمبود نهاده دامی در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۸ هزار تن نهاده دامی وارد استان شده که تقریبا ۴۷ درصد از نیاز بخش تولید این منطقه را تامین کرده است.

حمید جنتی افزود: روال تامین نیاز نهاده دامی خراسان رضوی در فروردین ماه امسال ۹.۹ درصد، در اردیبهشت ماه ۱۸.۸ درصد، در خرداد ماه ۱۱.۵ درصد، در تیرماه ۱۲.۴ درصد، در مرداد ماه ۱۴.۴ درصد، در شهریور ماه ۱۸.۹ درصد و در مهرماه ۱۴ درصد بوده است در حالی که ایده ‌آل تامین نیاز نهاده دامی در استان باید ۲۰ درصد در ماه باشد. 

ممنوعیت خروج دام زنده، گوشت مرغ و گوشت قرمز تداوم می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: مصوبه قبلی کارگروه ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر ممنوعیت خروج دام زنده، گوشت مرغ و گوشت قرمز به صورت موقتی بوده اما اجرای آن تا نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار ادامه می‌یابد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست افزود: در هفت ماهه ابتدای پارسال ورودی دام به استان ۲۰۱ هزار و ۲۲۲ راس گوسفند و خروجی دام از استان ۱۳۹ هزار و ۳۹۰ راس بوده اما در هفت ماهه امسال ورودی دام به خراسان رضوی ۱۴۳ هزار و ۷۴۱ راس دام و خروجی دام از آن ۳۸۰ هزار و ۹۷۰ راس دام بوده است.

حجتی افزود: آمار نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال ۲۴۰ هزار راس ورودی دام به خراسان رضوی کمتر از خروجی دام از استان بوده در حالی که این عدد در هفت ماهه سال گذشته به ۶۰ هزار راس می‌رسد.

وی یکی از مهمترین دلایل کاهش واردات دام به استان را مربوط به کاهش واردات گوشت در کل کشور دانست و گفت: در هفت ماهه پارسال ۱۶۰ هزارتن گوشت قرمز وارد کشور شد اما در هفت ماهه امسال این میزان به ۳۵ هزار تن رسید و فشار ناشی از این کمبود باعث افزایش خروجی دام از خراسان رضوی گردید.

سعادت علی نیا، مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به انعقاد قرارداد با دامداران به منظور پیش خرید گوشت قرمز، پیشنهاد کرد که میزان نهاده دامی تخصیصی در سامانه بازارگاه به دامدار به ازای هر کیلوگرم خرید گوشتی که براساس قرارداد از وی خریداری می‌شود، افزایش یابد و این پیشنهاد به تهران منعکس گردد.

علی غفوری مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: عده‌ای در افزایش قیمت گوشت قرمز نقش موثری داشتند به طوری که در مدت سه روز قیمت دام زنده ۱۵۰ هزار ریال در استان افزایش یافته است در حالی که هفته گذشته قیمت دام زنده در استان از میانگین کشوری کمتر بود، این افراد باید شناسایی و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در شهریور ماه امسال پنج هزار و ۷۳ راس دام نر و سه هزار و ۶۹ راس دام ماده کشتار شده که در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته افزایش یافته که عمدتا به دلیل کمبود علوفه بوده است.

علی شریعتی افزود: به طور معمول سالانه ۲۰ درصد از جمعیت گاو ماده به دلیل عدم آبستنی یا تولید شیر به سمت کشتار هدایت می‌شوند و به آنها دام مولد گفته نمی‌شود.

توزیع گوشت توسط زنجیره‌های تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: زنجیره‌های تولید که نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها اختصاص می‌یابد باید گوشت مرغ را در شبکه توزیع خود به قیمت مصوب هر کیلوگرم حداکثر ۲۰۴ هزار ریال عرضه کنند.

رسولیان افزود: مرغ توزیعی توسط زنجیره‌های تولید نباید از نظر بهداشتی، سلامت و اندازه تفاوتی با گوشت مرغ با قیمت رایج در بازار داشته باشد.

وی با اشاره به قیمت ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار ریال هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار خراسان رضوی، تعیین قیمت مصوب گوشت مرغ برای مصرف کننده در بازار خراسان رضوی را منوط به بررسی کارشناسی مدیران مربوطه و تصمیم گیری نهایی آن در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار استان دانست.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در کشتارگاه را ۱۳۱ هزار ریال با احتساب همه هزینه‌های ناشی از کاهش نهاده دامی، آزادسازی ارز و سایر موارد محاسبه کرده اما به همه استانداران سراسر کشور اجازه داده که تا ۱۰ درصد به قیمت مصوب گوشت مرغ اضافه کنند. 

غفوری مقدم افزود: همچنین براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده براساس نرخ مصوب مرغ زنده در استان به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۶۰ هزار ریال باید توسط کارگروه تنظیم بازار استان تعیین شود.

محمدمهدی یعقوب زاده، مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  نیز در این نشست گفت: ۶ زنجیره تولید مرغ در خراسان رضوی ۱۷ درصد از جوجه ریزی در استان را پوشش می‌دهند و روزانه ۵۴ تن گوشت مرغ تولید می‌کنند و در مراکز عرضه خود در ۱۰ نقطه از شهر و برخی از فروشگاه‌ها با نرخ هر کیلو ۱۵۵ هزار ریال توزیع می‌کنند و از تیرماه تاکنون پنج هزار و ۲۵۹ تن گوشت مرغ توزیع کرده‌اند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور گوشت مرغ علی رسولیان ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی اخبار کنکور ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی نشست گفت خروجی دام هفت ماهه نهاده دامی هزار ریال گوشت قرمز گوشت مرغ دام زنده راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس ها

جی پلاس؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به انتشار تصاویر کشف و ضبط گوشت خر از یک خودرو در محور نیشابور به مشهد گفت: این تصاویر مربوط به روزها و هفته های اخیر نیست و با متخلفان برخورد شده است.

محمود قربانزاده در گفت و گو با  فارس در مشهد اظهار کرد: طی روزهای گذشته تصاویری ‌از کشف و ضبط گوشت خر از یک خودرو در محور نیشابور به مشهد در فضای مجازی منتشر شده است که لاشه کامل تعدادی از این حیوان در حال حمل به مشهد است.

وی با اشاره به انتشار این تصاویر در فضای مجازی گفت: این خبر مربوط به چندماه گذشته است که با متخلفان برخورد قانونی انجام شده و در روزها و هفته های اخیر چنین محموله ای کشف و ضبط نشده است.

 

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به تعطیلات نوروز و حضور زائران در مشهد گفت: بازرسان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به صورت روزانه از محل های عرضه و پخت گوشت نظارت می کنند و پلمب چند واحد صنفی به دلیل عرضه گوشت حیوانات تک سمی در مشهد، نتیجه تشدید نظارت ها در هفته های اخیر بوده و جای نگرانی نیست.

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس ها
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • ۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد
  • ورود بیش از ۶۷۴ هزار خودرو به خراسان رضوی
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است