Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@07:40:20 GMT

طرز تهیه تارت انار

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۹۳۴

طرز تهیه تارت انار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،شاید خیلی هم اشتباه نباشه اگه بگیم یکی از قشنگی های زندگی تهیه کردن انواع تارت و سرو کردن اون برای عزیزانمونه. یکی از دوست داشتنی ترین انواع تارت هم میشه گفت تارت انار و شکلات هست. 

مواد لازم تارت انار

برای خمیر تارت (کراست):

خرما                                   1 پیمانه

گردو                                   1 پیمانه

نمک                                    کمی

برای مواد میانی (فیلینگ):

پودر کاکائو                            1 و 1/2 پیمانه

عسل                                 1 پیمانه و 2 قاشق غذاخوری

روغن نارگیل                         3/4 پیمانه

وانیل                                  1 قاشق چایخوری

نمک                                   کمی

دانه انار                                1/3 پیمانه + کمی برای تزیین

  طرز تهیه تارت انار  هسته های خرما را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خرماها را به همراه مغز گردو و کمی نمک در غذاساز یا میکسر بریزید. به طور کامل آن ها را مخلوط کنید. به طوری که وقتی آن ها را با دست فشار می دهید، کاملا بهم بچسبند.

 یک قالب مخصوص تارت، ترجیحا مستطیلی شکل بردارید. ابعاد قالب میتواند حدودا 35 در 11 سانتی متر باشد. مخلوط خرما و گردو را که آماده کرده اید، در قالب بریزید. به خوبی فشار دهید تا تمام کف و لبه های قالب را به طور یک دست بپوشاند.

حالا قالب را در فریزر بگذارید تا در این مدت مواد روی تارت را آماده کنید. یک کاسه بزرگ بردارید. پودر کاکائو، عسل، روغن نارگیل، وانیل و نمک را با هم به کمک همزن برقی یا میکسر ترکیب کنید. خوب بهم بزنید تا حدی که کاملا نرم و یک دست شود.

حالا یک سوم پیمانه دانه انار را اضافه کرده و بهم بزنید تا مابین مواد میانی قرار بگیرد. حالا قالب خمیر تارت را از فریزر خارج کنید. مواد میانی تارت انار را روی آن بریزید. به کمک یک کفگیر یا لیسک سطح آن را کاملا صاف کنید. در صورت تمایل برای تزیین روی آن دانه انار بپاشید.

تارت را در یخچال بگذارید تا به مدت حداقل سی دقیقه کاملا سرد شود. وقتی بافت تارت کاملا منسجم و محکم شد، آن را از یخچال خارج کنید. با احتیاط آن را از قالب بیرون بیاورید و برش بزنید. تارت برای سرو آماده است.

در صورتی که میخواهید بعدا آن را سرو کنید، دوباره در یخچال قرار دهید تا بافت آن منسجم بماند.

برای سرو این تارت اناری خوشمزه باید اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای اتاق باشد تا کمی نرم شود و بعد نوش جان کنید.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تارت انار سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت

روح‌الله ایزدخواه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل مسائل کارگران گفت: در مجلس دوازدهم نیازمند یک حرکت سازمان یافته هستیم؛ به این صورت که فعالان حوزه کارگری در قالب هسته‌های مطالبه‌گر، اندیشکده‌ها و جوامع کارگری در کنار مجلس دوازدهم در قالب کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف قرار بگیرند و سپس یک نظام مسائل منسجم را از جامعه کارگری مطرح کنیم و یک بار برای همیشه بتوانیم یک ریل‌گذاری گفتمانی و مورد مطالبه مردمی در دستور کار مجلس داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است. همچنین مسئله کارگران غیر رسمی هم وجود دارد که متأسفانه بالغ بر ۶ میلیون نفر امروز ما کارگر غیر رسمی در کشور داریم.

 

ایزدخواه افزود: در راستای حل مشکلات گفته شده، کار جمعی مشترک در قالب کمیته‌های مشترک بین مجلس و فعالان حوزه کارگری باید تشکیل شود و محدود به کمیسیون اجتماعی نباشد و در چند کمیسیون مختلف ما این کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: اندیشه‌ورزانی که در دانشگاه و حوزه بودند یا فعالان فرهنگی اجتماعی، اگر مدل‌های مختلفی را در دنیا بررسی کرده‌اند و برای اصلاح این مسئله پیشنهاداتی دارند، این پیشنهادات در چارچوب مسائل کارگری بر روی میز مجلس بیاید.

 

ایزدخواه اضافه کرد: دولت هم اگر لایحه‌ای دارد در آنجا ارائه دهد. دولت اخیراً درخصوص چند مورد از مواد قانون کار، لوایحی را دارد تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم که در یک قالب امیدوار کننده و سازند باشد.

 

این نماینده مجلس در پایان افزود: اگر ما مجلس و دولت مردمی هستیم، باید به این شکل عمل شود؛ نه اینکه بخواهیم منتظر باشیم فقط در آخر هر سال درمورد دستمزد و حقوق کارگر مشاجره داشته باشیم. یا در خصوص سایر مسائل تحصنی و تجمعی به وجود بیاید؛ البته این موضوعات قطعاً حق کارگران است. تجمع طبق قانون اساسی حق مسلم کارگران است که رهبری هم در مواردی که این تحصن و تجمعات اتفاق افتاد آن را تأیید کردند.

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید