Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@09:31:31 GMT

تهیه‌کننده «مختارنامه» درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۹۵۳

تهیه‌کننده «مختارنامه» درگذشت +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال‌هایی چون مختارنامه، تفنگ سرپر و… و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما دقایقی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. 

تهیه‌کننده مختارنامه حدود دو هفته‌ای بود که به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخیراً برنا فیروزی مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست صداوسیما در جریان عیادت از وی دستور ساخت مستند پرتره این چهره ماندگار صداوسیما را به شبکه مستند صادر کرده بود و در حالی که تیم مستند ساز در مرحله هماهنگی با خانواده این تهیه کننده بود، وی به دلیل وخامت حال عمومی‌اش به بیمارستان منتقل شد. 

محمود فلاح، ۷۵ سال پیش در سبزوار به دنیا آمد. او ۲۴ شهریور ۱۳۴۷ با مدرک فوق دیپلم برق به جمع کارمندان سازمان رادیو و تلویزیون پیوست. فلاح بعد از اخذ مدرک مهندسی برق و الکترونیک به عنوان تنظیم کننده واحدهای سیار و برنامه ریز رپورتاژ به کارش ادامه داد. 

وی در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود. 

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد. 

وی در جریان تهیه سریال مختارنامه، دو بار سکته قلبی کرد.

پربیننده ترین محسن کیایی و‌ امین‌ حیایی در استخر +عکس عکس زیرخاکی بهنوش بختیاری قبل از عمل بینی +عکس رامبد جوان و نگار جواهریان در یک‌مراسم +عکس حمید لولایی و‌ خانم بازیگر در یک رستوران +عکس آناهیتا همتی و مادر کوهنوردش +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فوت فیلم ایرانی سریال ایرانی مختارنامه محمود فلاح قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • امنیت صددرصدی در مراکز هسته‌ای کشور برقرار است
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی