Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: شمار زیادی از علاقمندان به ورزش های هوایی به دلیل کم توجهی به توسعه امکانات و زیرساخت های این ورزش ها در داخل کشور به کشورهای همجوار می‌روند که موجب خروج ارز از کشور شده و این افراد هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

سردار سرتیپ حسن کرمی امروز پنجشنبه اول آبان ماه در آیین افتتاح باند پروازی فوق سبک شهید طهمورثی ساوه، هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای تبیین خدمات ناجا در ابعاد گوناگون برای مردم دانست و اظهار کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی بدون وقفه در تمامی نقاط کشور و مرزها با جانفشانی و ایثار، امنیت و آرامش را برای مردم فراهم می‌کنند تا مردم با برقراری امنیت در جامعه بدون نگرانی به فعالیت روزمره بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح سایت پروازی را یکی از اقدامات ارزشمند نیروی انتظامی و یک کار بسیار خوب، تخصصی و حرفه‌ای دانست که طرفداران زیادی هم دارد و گفت: امیدواریم با افتتاح این سایت پروازی اتفاقات خوبی در این رشته در سطح شهرستان و کشور رخ دهد.

وی با تقدیر از شورای تامین استان مرکزی و سازمان جهادکشاورزی به جهت تعامل و در اختیار قرار دادن این باند پروازی گفت: ورزش‌های هوایی با وجود اینکه طرفداران زیادی در کشور دارد اما امکانات لازم برای این رشته ورزشی کمتر فراهم شده است و باید زیرساخت‌ها و امکانات تخصصی و فنی مورد نیاز فراهم شود.

سردار کرمی افزود: شمار زیادی از  علاقمندان به این رشته به دلیل کم توجهی به توسعه امکانات و زیرساخت های این ورزش ها در داخل کشور به کشورهای همجوار می‌روند که موجب خروج ارز از کشور شده و این افراد هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی جذب علاقمندان به این رشته از سراسر کشور را از جمله اهداف راه اندازی این سایت پروازی دانست و گفت: باند پروازی شهید طهمورثی ساوه  در روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت مستمر فعالیت خواهد داشت که علاوه بر تامین نیاز علاقمندان موجب معرفی بیشتر ساوه در حوزه گردشگری، اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. همچنین با راه‌اندازی این مرکز نیروهای نظامی و انتظامی که در راستای مأموریت‌های سازمانی نیاز به آموزش فنون هوایی دارند می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

فرمانده یگان‌ ویژه ناجا تصریح کرد: امیدواریم با استقبال طرفداران ورزش‌های هوانوردی در سطوح مختلف از ریز پرنده‌ها تا چتربازی و هواپیماهای فوق سبک از این سایت پروازی، بخش مهمی از نیاز ورزشکاران و علاقمندان ‌به این رشته تأمین و بستر توسعه این ورزش فراهم شود.

وی تاکید کرد: این ورزش مفرح و جذاب در مسابقات ارتش‌های جهان و مسابقات بین‌المللی نیز جایگاه بسیار بالایی دارد و احداث این مرکز می‌تواند به رشد جوانان و علاقمندان کمک کند تا پیام رسان فرهنگی ایران در سطوح بین المللی باشند.

سردار کرمی افزود: علاقمندان به این ورزش می‌تواند در سایت پروازی شهید طهمورثی ساوه با تمرینات مداوم علاوه بر بالا بردن سطح آمادگی خود و شرکت در مسابقات جهانی، قدرت و توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

وی گفت: باشگاه هوانوردی براق یگان های ویژه ناجا با هدف انجام پروازهای پرنده‌های سبک، پاراگلایدر و کایت پروازی در شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید. استفاده از این باشگاه که با هدف انجام پروازهای آموزشی و تفریحی به بهره‌برداری رسیده است برای تمرینات یگان های وِیژه کارکنان انتظامی، خانواده ها و عموم آزاد است.

 سردار کرمی با اشاره به اینکه باند پروازی این باشگاه به طول ۱.۵ کیلومتر آماده انجام پروازهای سبک است اظهار کرد: در فاز بعدی، پروژه تکمیل و مجهزتر شده و آماده پذیرایی از یگان های ویژه و علاقمندان خواهد بود.

در ادامه فرمانده یگان‌های نوپو نیز در این مراسم، گستره توانمندی یگان‌های ویژه ناجا در هدایت انواع پرنده را یکی از اهداف راه‌اندازی این سایت پروازی دانست و اظهار کرد: توسعه و پویایی در ورزش‌های هوایی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود به منظور جذب و پر کردن اوقات فراغت جوانان در استان مرکزی و بویژه شهر ساوه و تبدیل آن به یکی از قطب‌های ورزش هوایی از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

سرهنگ محسن ابراهیمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز در سه فاز صورت گرفته است افزود: در فاز اول با تعاملات انجام شده با فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ساوه زمین و باند متروکه با عقد قرارداد در اختیار این فرماندهی قرار گرفت و به منظور پرواز وسیله‌های پرنده، ترمیم و بازسازی شد.

وی افزود: در فاز دوم، تجهیز مجموعه و استفاده از وسایل موتوردار، پاراموتور، کایت موتوردار و... با هدف توسعه و تبدیل مجموعه به سایت آموزش‌های هوایی و تخصصی پرنده‌های فوق سبک و استفاده از هواپیماهای مدرن و برگزاری جشنواره‌های پروازی و تفریحی و گردشگری ویژه جشنواره کارکنان ناجا و جوانان و استفاده بهینه و چندمنظوره با تعامل هیئت ورزش‌های هوایی استان صورت گرفته است.

فرمانده یگان‌های نوپو تصریح کرد: در فاز سوم، تجهیز مجموعه به تجهیزات شبیه‌ساز و استقرار تونل باد در مجموعه هوانوردی، آموزش در این مجموعه پروازی و آموزش‌های پالاگلایدر در سایت غرق‌آباد به ‌صورت هدفمند در قالب تقویم برنامه‌های هوایی در طول سال اجرا خواهد شد.

اجرای حرکات نمایشی، انجام فنون رزمی توسط نیروهای ویژه پلیس و پرواز با هلی کوپترهای کوچک پلیس و پرش چتربازان از هلیکوپتر و تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی این مجموعه از برنامه‌های جانبی این آئین بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساوه ورزش هوایی استانی شهرستانها ناجا استانی اجتماعی سایت پروازی راه اندازی ورزش های هوایی یگان های ویژه فرمانده یگان باند پروازی سردار کرمی ویژه ناجا ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • اطلاعیه فراجا؛ تکذیب شکایت سردار رادان از کاپیتان استقلال | شاکی اصلی مشخص شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد