Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:34:54 GMT

شهرداران هنرمندانه مسئولیت خود را انجام دهند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۰۸۵

شهرداران هنرمندانه مسئولیت خود را انجام دهند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: شهرداران هنرمندانه مسئولیت و تعهدات خود را نسبت به شهر و شهروندان باید انجام دهند.


اکبر بهنامجو یکم آبان در همایش شهرداران در اردبیل که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های استان در کنار فعالیت‌های عمرانی نسبت به پرداخت حقوق و معوقات پرسنلی اقدام می‌کنند که بهتر است از تمامی امکانات در راستای حمایت از مدیریت شهری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شهرداران باید با هنرمندی به تقویت تعامل با سرمایه‌گذاران و جلب مشارکت مردم اقدام کنند و از هر روزنه جلب اعتماد و درآمد بیشتر برای حرکت‌های تحولی اقدام کنند.
استاندار اردبیل افزود: در این شرایط سخت درآمدی و کمک دولت به شهرداری‌ها بهتر است فعالان این حوزه از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کرده و به افزایش درآمد پایدار شهری کمک کنند.
بهنامجو این اقدامات هنرمندانه را در راستای افزایش روحیه و آرامش‌بخشی به مردم ارزشمند خواند و گفت: عملکرد شهرداری‌ها با روح و روان و آرامش شهروندان در ارتباط است و امیدواریم با تدبیر شهرداران همه مناطق شهر به نقطه آرامش‌بخش برای شهروندان تبدیل شود.
وی ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری را در راستای افزایش امیدبخشی به فعالیت‌های مثبت و روبه جلو یادآور شد و بیان کرد: شهرداری‌های استان می‌توانند از ظرفیت نیری انسانی جوان و تحصیل کرده در راستای بهبود فرآیندها استفاده کنند.
استاندار اردبیل ادامه داد: با رایزنی‌هایی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مدیریت کارخانه کامیون‌سازی انجام داد، قرار شد تامین ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها از طریق این کارخانه انجام شود که یک سوم هزینه‌ها را وزارت کشور و مابقی را وزارت کشور ومابقی را استانداران و شهرداری‌ها تقبل خواهند کرد.


شهرداری‌ها 12 میلیارد تومان معوقه حقوق دارند

در ادامه فرزاد قلندری  اظهار کرد: ما در جلسات مختلف با معاون عمرانی وزیر کشور مشکلات و خواسته‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به صورت مفصل گزارش دادیم و امیدواریم نشست امروز نیز منجر به عقد تفاهمنامه برای اجرای پروژه‌های زیربنایی شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان 670 میلیارد تومان بود که 413 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد و 98 میلیارد تومان نیز کمک دولتی به اجرای پروژه‌ها را شاهد بودیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در سال گذشته بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان 606 میلیارد تومان بوده که 505 میلیارد تومان آن تحقق یافت و از محل کمک‌های دولتی و خزانه استان 120 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شد.
قلندری مجموع بودجه شهرداری‌ها را در سالجاری 820 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 260 میلیارد تومان از این اعتبار تحقق یافته و کمک دولتی به شهرداری‌ها نیز بیش از 53 میلیارد تومان بوده که امیدواریم در ادامه سال این رقم افزایش یابد.
وی به بدهی 12 میلیارد تومانی شهرداری‌ها از بابت حقوق و مزایای پرسنل اشاره و تصریح کرد: مشکل اصلی شهرداری‌های استان نبود درآمد پایدار است اما به رغم شرایط سخت اقتصادی پرداخت حقوق پرسنل در اولویت کار است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در بودجه امسال عنوان درآمد کوششی برای شهرداری‌ها لحاظ شده تا به میزان تلاش و کوشش شهرداری‌ها این منابع جذب شود که در این زمینه ما از محل توازن قادر به پرداخت منابع مالی به شهرداری‌های کوچک نیستیم.
قلندری با اشاره به مشکل به وجود آمده در تصویب طرح جامع سرعین بیان کرد: امیدواریم وزارت کشور مشکل به وجود آمده در مورد اراضی حریم شهر سرعین را برطرف و به تصویب این طرح کمک کنند.
وی تخصیص 25 میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده برای جنوب استان را با هدف خرید ماشین‌آلات برف‌روبی یادآور شد و اظهار کرد: در نامه‌نگاری که با سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم قرار است این اعتبار تامین شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اکثر شهرداری‌ها توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک انصار را در 24 ماه ندارند و باید این مهلت افزایش یابد.
قلندری از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواست؛ تا بدهی شهرداری‌های استان به این سازمان را مورد بخشودگی قرار داده و در تخصیص اعتبارات جدید آنها را لحاظ نکنند.
انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداران مناطق بودجه عمرانی شهرداری های استان استاندار اردبیل میلیارد تومان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان  گفت: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

 

رییس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

 

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس