Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@20:43:59 GMT

گنج پنهان در دل کویر (گزارش تصویری)

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۲۱۷

گنج پنهان در دل کویر (گزارش تصویری)

 

حسین خرمی یکی از دامداران منطقه است که ۱۲ سال قبل در حالی که برای چرای دام به بیابان‌های منطقه رفته بود، یک سنگ زیبا توجهش را جلب می‌کند، وقتی رنگ و نقش زیبای سنگ را می بیند، برای تزئیین به خانه‌اش می‌آورد، بعد از چند سال دو مسافر از اصفهان به خور می آیند و سراغ سنگ‌های خاصی می‌گردند، وقتی آقای خرمی برای بررسی سنگ‌ها را به آنها نشان می‌دهد، تعریف و تمجید دو مسافر اصفهانی باعث می‌شود راه زندگی خانواده خرمی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه و حنانه دو دختر دوقلوی حسین آقا هستند که در کنار برادرشان حامد در کارهای سنگ تراشی و گلیم بافی به خانواده خود کمک می‌کنند، همسر آقای خرمی علاوه بر سنگ تراشی به همراه مادرش گلیم، قالیچه و پلاس می بافد تا در کنار سنگ تراشی این هنر زیبا زنده بماند.

امروز دیگر «حسین خرمی» تنها نیست که گوهرها و گنج‌های رها شده در بیابان‌های خور را می‌شناسد بلکه همه اهالی روستا در این زمینه کارشناسان زبده ای شده‌اند و هر کدام هم با جمع آوری سنگ‌های عقیق آن هم به صورت فله‌ای صاحب سرمایه‌ای هستند، که اگر فقط کمی حمایت شود می‌توانند در زمینه سنگ تراشی در منطقه حرف اول را بزنند.

راف فروشی یا همان خام فروشی در سراسر خراسان جنوبی زیاد شده است و افراد کمتری در این استان از این گنج عظیم بهره درست می‌برند و این باعث شده اهل فن از اصفهان، یزد و حتی کشورهای خارجی سنگ‌هایی را که اهالی با زحمت زیاد از بیابان جمع می‌کنند، با قیمت پایین خریداری کنند و با چند برابر ارزش افزوده به فروش برسانند.

   

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عقیق کویر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد

ایتنا - ​​​​​​​رئیس سازمان ملی هوانوردی و فضای آمریکا، ناسا، روز چهارشنبه گفت دولت چین از برنامه‌های غیرنظامی فضایی خود برای «پنهان‌کردن اهداف نظامی» استفاده می‌کند.
بیل نلسون در نشستی در مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت «چین به‌ویژه در ۱۰ سال گذشته، گام‌های شگفت‌انگیزی در فضا برداشته که بسیار محرمانه هستند.»

او افزود: «ما معتقدیم بسیاری از برنامه‌های فضایی به اصطلاح غیرنظامی چین، برنامه‌ای با مقاصد نظامی‌اند و من در واقع گمان می‌کنم ما درگیر یک مسابقه هستیم.»

رئیس سازمان ناسا در ادامه اظهارات خود همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت چین «به خود بیاید و بفهمد که فضای غیرنظامی برای استفاده‌های صلح‌آمیز است.»

بیل نلسون این سخنان را در نشست کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا که برای بررسی بودجه این سازمان برای سال مالی ۲۰۲۵ برگزار شد، بیان کرد.

 
بیل نلسون، رئیس سازمان ملی هوانوردی و فضای آمریکا، ناسا، در نشستی در مجلس نمایندگان آمریکا -
۱۷ آوریل ۲۰۲۴
  او تاکید کرد آمریکا باید قبل از چین دوباره روی کره ماه فرود بیاید، و گفت اگر چین اول روی سطح ماه بنشیند می‌تواند ادعا کند که «اینجا قلمرو ماست، شما بیرون بمانید.»

در حالی که ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای اعزام دوباره فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۶ است، چین می‌گوید امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ انسان را به ماه بفرستد.

 

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب با ۳ مصدوم
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • نساجی - تراکتور؛ گزارش زنده
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد