Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی خوشرو روز پنج شنبه در وبیناری با عنوان «انتخابات آمریکا و پیامدهای آن» که به میزبانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برگزار شد، یادآورشد: در انتخابات ۱۳ آبان در آمریکا، نزاع و درگیری بین چند ایالت نسبتا کوچک است و چنین نیست که یک نفر بتواند رای قاطع بیاورد بلکه ممکن است یک نفر با کمتر از یک درصد یا چند دهم درصد رای بیشتر رئیس جمهور شود بنابراین پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تاثیر پیروزی بایدن نامزد دموکرات ها بر وضعیت برجام باتوجه به خروج آمریکا از این پیمان چندجانبه مورد تایید شورای امنیت در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزود: اگر بایدن رییس جمهوری شود فکر نمی‌کنم نیازی به مذاکره دوباره در مورد برجام باشد زیرا برجام در نتیجه مذاکرات حرفه ای و طولانی مقامات ارشد کشورهای جهان و با تایید شورای امنیت به نتیجه رسیده است.

این دیپلمات پیشین یادآورشد: سیاست های آمریکا در منطقه از جمله سوریه، افغانستان، یمن و عراق شکست خورده و گرچه در صورت پیروزی بایدن ممکن است وی به برجام پایبند باشد اما در مسائل منطقه ای با ایران وارد چالش خواهد شد.

خوشروتصریح کرد: در شرایط حساس منطقه که برخی کشورها به دنبال  درگیری نظامی بین تهران و واشنگتن هستند باید با توجه به سیال بودن جامعه آمریکا مسائل فی مابین را مدیریت کرد.

وی، سیاست های ضدایرانی ترامپ و فشار حداکثری را عامل انزوای ایالات متحده در جهان دانست و گفت: اقدام ترامپ، واشنگتن را نه تنها در مقابل دولت های جهان بلکه در مقابل شرکت ها و افراد عادی علاقه مند به تجارت با ایران قرار داد.

خوشرو، مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت با آمریکا برای احیای تحریم های ایران را یادآور شد و افزود: از هفته قبل محدودیت های تسلیحاتی ایران برداشته شد و هر چه جلوتر رویم محدودیت های موشکی و هسته‌ای هم بر اساس برجام برداشته خواهد شد.

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل به تلاش کشورهای جهان برای استفاده از ارزهای ملی و ارزهای جایگزین مثل ارز دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و جهان در تلاش برای شکستن سلطه دلار بر مبادلات اقتصادی است.

آمدن بایدن دوره کوتاهی از گشایش را ایجاد می کند

محسن میردامادی معاون سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز در این وبینار درباره احتمال رای آوردن نامزد دموکرات ها در انتخابات گفت: همه مسائل آمریکا با ایران با آمدن بایدن حل نخواهد شد و مسائل منطقه ای و وی نسبت به سیاست های موشکی و حقوق بشری ایران واکنش نشان خواهد داد و ضمن پایبندی به برجام در این زمینه ها به جمهوری اسلامی فشار وارد خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب فرصت هایی برای تنش‌زدایی بین آمریکا و ایران در دوره ریاست جمهوری ریگان، کلینتون و اوباما بوجود آمد، تصریح کرد: از این فرصت ها به خوبی استفاده نشد.

به عقیده میردامادی ، اگر باز هم با پیروزی بایدن فرصتی برای تنش زدایی پیش آید؛ از آنجا که بعضی جریان های داخلی موافق تنش زدایی با آمریکا نیستند، این فرصت هم از دست خواهد رفت.

وی به این موضوع که با آمدن بایدن دوره کوتاهی از گشایش را خواهیم داشت، اشاره کرد و  افزود: این گشایش طولانی مدت نخواهد بود.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: در همین نظام نامطلوب بین‌المللی باید واقع‌بینانه حرکت کرد تا همزیستی مسالمت آمیز با کمترین خسارت فراهم شود.

میردامادی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده با مشارکت بالای مردم را یکی از پیش‌نیازهای رفع تهدیدات خارجی از جمله تهدیدات آمریکا از کشور دانست.

احتمال پیروزی بایدن بالاست

عماد خاتمی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز در این وبینار با اشاره به تاثیر رای الکترال در انتخابات آمریکا گفت: جمهوری‌خواهان در سه دهه گذشته به جز در یک مورد در بیشتر موارد از طریق آرای مستقیم مردمی نتوانسته اند رئیس جمهور شوند.

وی با اشاره به این موضوع که در نظرسنجی ها بایدن حدود ۱۰ درصد از ترامپ پیشی گرفته است، تصریح کرد: جمهوری خواهان برای پیروزی در انتخابات راه دشواری در پیش دارند.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به نزدیک بودن رای الگور و بوش و همچنین کلینتون و ترامپ در دوره‌های پیشین انتخابات آمریکا گفت: با توجه به اینکه نظرسنجی ها گسترده تر شده و فاصله ترامپ با بایدن بیش از ۵ درصد است، احتمال پیروزی بایدن زیاد است.

میردامادی یادآورشد که افراد دارای تردید در این نظر سنجی ها کمتر از ۶ درصد بوده اند، بنابراین احتمال بالا پایین شدن نتایج در دو هفته پیش رو خیلی کم است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سنای آمریکا، این انتخابات را برای ایران مهم ندانست اما تصریح کرد: دموکرات ها اگر سه کرسی بیشتر از جمهوری خواهان به دست آورند کنگره آمریکا را نیز در تصاحب خود خواهند داشت.

برچسب‌ها برجام کنگره آمریکا سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا جو بایدن جمهوری اسلامی ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کنگره آمریکا سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا جو بایدن جمهوری اسلامی ترامپ برجام کنگره آمریکا سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا جو بایدن جمهوری اسلامی ترامپ اخبار کنکور پیروزی بایدن آمدن بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید