Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدال طلای چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور

در بخش فیلم: انیمیشن «کاج» به کارگردانی «معصومه توتاخانه» از مراغه عضو گروه عاشق.

مدال طلای المپیاد در بخش ایده و فیلم مدال طلای چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور در بخش ایده گروهی: «هاف تایم» از گروه نقاب، منتور: غلامرضا رمضانی و مربی: مهدی رضایی- به‌خاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴ اثر یعنی ۳۶ فیلم کوتاه و ۲۸ ایده از ۳۱ دختر و ۳۳ پسر نوجوان از ۲۴ استان برای چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان انتخاب شده بودند.

جوایز بخش فیلم: مدال برنز: "ریحانه تاتاری" برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» از گرگان عضو گروه عاشق. «نواب محمودی» برای دریافت مدال المپیاد روی صحنه رفت.

مدال برنز: «مهشاد سعادت» برای فیلم « ای کاش مدرسه ما» از شهر پردیس عضو گروه مارول. «بیژن میرباقری» برای دریافت مدال المپیاد روی صحنه رفت.

مدال نقره: «پوکابد رحمانی» برای فیلم «جادوی خواندنی» از قزوین عضو گروه حافظ. «عادل تبریزی» برای دریافت مدال روی صحنه رفت.

مدال نقره: «ایلیا رمضانی» برای فیلم «فضای زندگی» از بوشهر عضو گروه سینمایی. «حافظ آهی» برای دریافت مدال روی صحنه رفت.

جوایز بخش ایده: مدال برنز: ایده گروهی «آپدیت» از گروه مارول به سرپرستی آقای بیژن میرباقری و فریبرز آهنین.

مدال برنز: ایده گروهی « همسایه » از گروه حافظ به سرپرستی سیروس حسن‌پور و عادل تبریزی.

مدال برنز: ایده گروهی «سیمرغ» از گروه پیام‌ها به سرپرستی ابوالفضل جلیلی و میرعباس خسروی‌نژاد.

مدال برنز: ایده گروهی «بازمانده» از گروه بچه زرنگ به سرپرستی حامد جعفری و تی‌یام یابنده.

مدال برنز: ایده گروهی «رکاب» از گروه باحال‌ها به سرپرستی مهین جواهریان و شهلا پورآرین.

مدال نقره: ایده گروهی «شکلات» از گروه عاشق، منتور: سیدجواد حسینی و مربی: نواب محمودی- برای ایده درخشان طرح درست به موضوع: توجه به تنهایی و اندوه نسل نوجوان و توجه به همدلی.

مدال نقره: ایده گروهی «ایده سرگین غلطان» از گروه هم سینمایی، منتور: وحید گلستان. مربی: حافظ آهی- به‌خاطر نگاه کاملا نو و تازه به محیط زیست و توجه به موضوع کمتر دیده شده به بخشی از آلودگی زیست محیطی.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این آیین افزود: سال گذشته برای مهین جواهریان و امسال برای ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی بزرگداشت برگزار کردیم.

علیرضا تابش شناساندن هنرمندان به کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: هدف اصلی المپیاد استعدادیابی است و ادامه این راه در انجمن سینمای جوانان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قصد داریم نوجوانان بعد از فیلمساز شدن برای حمایت گرفتن به سمت ما بیایند و به سمت سینمای حرفه‌ای حرکت کنند و به مدارج بالاتر برسند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: روزی که قرار شد المپیاد را آنلاین برگزار کنیم تصور این شور و هیجان را نداشتیم اما اتفاق خوبی بود که در برگزاری این المیپاد افتاد.

حبیب ایل بیگی خاطرنشان کرد: انرژی نوجوانان به ما توان بیشتری داد تا حتی اگر کرونا هم از برگزاری مراسم جلوگیری کرد برنامه را به صورت آنلاین برگزار کنیم و خللی در برگزاری ایجاد نشود.

مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهارداشت: ما هنوز برای برگزاری المپیاد نهادی نداریم، اگر امکانی فراهم شود که این فقط یک رویداد نباشد و نوجوانان با استعداد با دوره‌ها در طول سال به محتوای موثر دسترسی داشته باشند اتفاق خوبی می‌افتد.

در این آیین برای اهدای جوایز، به دلیل ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور نوجوانان در تهران، مربیان آن‌ها این جوایز را تحویل گرفتند.

چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان روز یکشنبه ۲۷ مهرماه همزمان با آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان تولید فیلم فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان تولید فیلم فیلم جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان تولید فیلم فیلم اخبار کنکور چهارمین المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان برای دریافت مدال روی صحنه رفت ایده گروهی مدال برنز مدال نقره برای فیلم عضو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

هشت اثر از ایران به عنوان نامزد فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه معرفی شدند. 

به گزارش ایسنا، گروه جوایز کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک در جلسه داوری اسفندماه ۱۴۰۲ از میان آثار رسیده، هشت اثر را برای معرفی به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) انتخاب کرد. 

 در بخش کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه:  

«افسانه نمکی» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای ستاره اقتداری. این کتاب براساس روایتی از روستای کبودر آهنگ همدان بازنویسی شده. برای فعال کردن کودکان نابینا و کم‌بینا درحین خواندن کتاب از المان‌های معماری ایرانی  و ابزارهای سنتی استفاده شده است. 

«خاله می‌بافه من می‌پوشم» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای سودا آزادی، نویسنده خط بریل ناصر مرادی. از ویژگی‌های کتاب راویت داستان توسط ﮐودکی نابیناست. از بافت‌های متنوع و حجم‌های گوناگون در ساخت اثر استفاده شده است. ظرافت اجرا و تنوع در بافت‌ها برای کودک با آسیب بینایی جذاب است. 

«روباه و زاغ» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای سمانه نادری. بازسازی یک روایت کلاسیک  به شکل حسی - لمسی. استفاده از بافت‌های متنوع برای نمایش شخصیت‌ها و فضای داستان. ابتکار عمل در ساخت کتاب برای حرکت شخصیت‌ها به وسیله مخاطب.

 «من مترسکم ولی می‌ترسم» نویسنده احمد اکبرپور، تصویرگر مریم طهماسبی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. (اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

 «تو یک جهانگردی» نویسنده شهرزاد شهرجردی، تصویرگر غزل فتح الهی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. (اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

 «موزی که می‌خندید» نویسنده حمیدرضا شاه‌آبادی، تصویرگر حسن موسوی، انتشارات افق.(اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

در این سه اثر صوتی در کنار خواندن متن از موسیقی و جلوه‌های صوتی برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده شده و برای شنونده‌ با آسیب بینایی فضایی ایجاد می‌کند که می‌تواند داستان و تصاویر کتاب را از طریق صدا در ذهن خود تصور کند. 

در بخش کتاب با شخصیت‌های معلول:   

 «جهان مال من است» نویسنده تهمینه حدادی، تصویرگر هاله قربانی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. داستان با روایتی ساده به جزئیاتی از تجربیات خیال‌انگیز کودکی می‌پردازد. شخصیت‌پردازی در متن پویاست و عدم آشکارسازی و عدم تمرکز بر معلولیت کودک دیده می‌شود. 

«ترسناک‌ترین کاری که تا حالا انجام دادی چه بوده؟» نویسنده سولماز خواجه‌وند، تصویرگر مرجان وفاییان، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. داستان با شخصیتی باورپذیر، به دور از کلیشه‌ها و با برانگیختن حس پذیرش معلولیت به موضوع ترس از دیدن و بینایی می‌پردازد. 
  
داوران گروه جوایز کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک، مرضیه شاه کرمی، سوده کریمی، مرجان ریحانیان، ماندانا رضوی زاده، میترا مؤدب، فریبا کیهانی و طاهره بشیر هستند. مسعود طاهریان( عضو نابینای گروه‌ خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) نیز به عنوان مشاور در گروه حضور دارد. 

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یک بار فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان ویژه را به منظور ایجاد فرصت لذت از کتاب برای کودکان ویژه، تشویق ناشران و توسعه این نوع محصولات منتشر می‌کند. داوری نهایی در تورنتو کانادا برگزار می‌شود و آثار برگزیده در فهرست دوسالانه‌ای تحت عنوان کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه منتشر و در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۵ به نمایش گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند