Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از آغاز پروژه‌‌های جدید از جمله ۴ پروژه غیرهم‌‌سطح شهری و تعریض جاده سرچم با همکاری قرارگاه خاتم در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از دفتر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، علی نیکزاد امروز در نشست جمع‌بندی سفر یک‌‌روزه معاون وزیر کشور، معاون وزارت راه و شهرسازی، معاون فرودگاه‌های کشور و معاون قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) که با حضور استاندار اردبیل و نمایندگان استان برگزار شد، اظهار داشت: به‌زودی پروژه‌های جدید با همکاری قرارگاه خاتم از جمله 4 پروژه غیرهم‌سطح شهری و تعریض جاده سرچم در اردبیل آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق اعلام قبلی، مقرر شده بود تا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به میزان 500 میلیارد تومان با همکاری شهرداری اردبیل، پروژه عمرانی اجرایی کند.

چرا جاده ارمغان‌خانه به سرچم اردبیل افتتاح نشده است؟ محور مواصلاتی اردبیل - سرچم توسعه و به بزرگراه تبدیل می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین طبق رایزنی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) پروژه‌های، مجموعه پسماند شهری اردبیل، کمربندی سوم اردبیل، بخشی از پروژه راه آهن اردبیل - میانه، تعریض جاده سرچم و همچنین جاده بیله‌سوار را با سرعت پیگیری می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: امروز به‌ همراه برخی از مسئولان، به بازدید از پروژه باند فرودگاه اردبیل پرداختیم که متاسفانه شاهد پیشرفت قابل قبولی نبودیم و این در حالی است که در سفر وزیر، مقرر شده بود تا این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ضمن انتقاد از این روند افزود: تمامی مسئولان این پروژه باید اهتمام بورزند و با کار شبانه‌روزی این پروژه را به پایان برسانند، چرا که با شرایط آب و هوایی اردبیل، پروازهای بسیاری دچار مشکل می‌گردند و این اصلاً قابل قبول نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، 50 دستگاه از اتوبوس‌های ناوگان شهری توسط سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نوسازی خواهند شد.

گفتنی است؛ هیئتی متشکل از علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونین وزارت کشور و وزارت راه‌‌وشهرسازی، معاون قرارگاه خاتم، معاون فرودگاه‌های کشور، استاندار اردبیل و مهندس بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین صبح امروز وارد اردبیل شده و روند احداث پل قدس اردبیل، باند فرودگاه اردبیل، محله درویش‌آباد و محله عدالت‌آباد بازدید به‌عمل آوردند.

انتهای‌پیام/131/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم اردبیل مجلس شورای اسلامی قرارگاه خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آن قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال ۲۰۱۶ در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری خاطر نشان کرد: شرایط جغرافیای خاص کشور سریلانکا با ۱۰۳ رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی می‌شود به همین دلیل این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعاً در مساحتی با طول و عرض ۲۳ کیلومتر در ۴۰ کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم ۷۰۰ متری با قطر ۳ متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق ۷۵۰ متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب اضافه کرد: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و به دست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است.

حیدری اضافه کرد: در این پروژه مجموعاً ۱۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی است و آب برای ۵ هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

کد خبر 6079865 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • دشمن تجاوزی داشته باشد با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه خواهد شد
  • ببینید | تشریح عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق از زبان فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء
  • تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
  • کلنگ زنی ساخت تقاطع غیر همسطح امام رضا در خرم‌آباد
  • نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است