Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید علیپور فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز در مراسم افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در شیراز، با بیان اینکه اقدام مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی «احسان نیا» در شرایط اقتصادی کنونی برای این طرح، مصداق اقتصاد مقاومتی است، گفت: این طراحی برای دستگاه جدید در ایجاد اشتغال و جهش تولید نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی ابراهیمی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این مراسم با اشاره به سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان بزرگ گفت: ۱۵۰ فعالیت بر عهده سازمان بهزیستی است که بخش مهمی از آن به بهبود یافتگان مواد مخدر اختصاص دارد.

او ادامه داد: عملکرد این مجموعه در مورد بهبود یافتگان مواد مخدر و ایجاد اشتغال برای آن‌ها قابل تقدیر است و علاوه بر رونق اقتصادی موجب تغییر نگاه به این بهبود یافتگان می‌شود.

تفکیک زباله و فرآوری مواد اولیه

علی اصغر احسان نیا مدیر مجموعه بازیافت این کارگاه تولیدی، با اشاره به ایده پردازی برای اجرای طرح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در فارس گفت: از اسفند سال گذشته با ایجاد هماهنگی میان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، بهزیستی شیراز، مدیریت مبارزه با مواد مخدر و دادگستری فارس، تفکیک زباله‌های خشک جمع آوری شده ۶ منطقه از ۱۱ منطقه شهرداری شیراز به کارگاه تولیدی حمایتی «احسان نیا» سپرده شد.

او افزود: دستگاه سورت بازیافت خشک با در این کارگاه با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار طراحی و ساخته شده است.

مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا اضافه کرد: با طراحی و آغاز به کار این دستگاه فرصت اشتغال یکصد نیروی جدید فراهم شده است و در این دستگاه زباله‌های خشک پس از خرد شدن، فرآوری می‌شوند.

او تاکید کرد: مواد اولیه ۹ رقم ماده مختلف مانند کاغذ و کارتن، پلاستیک، بطری آب معدنی، قوطی فلزی، نایلون و ... در این کارگاه فراهم و به کارخانه‌های مختلف ارائه می‌شود.

احسان نیا با اشاره به کیفیت مطلوب مواد اولیه آب معدنی در این کارگاه، گفت: در کمیت و کیفیت در کل کشور از نظر تولید مواد اولیه بطری آب معدنی اول هستیم و با حمایت ارگان‌ها از کارگاه تولیدی و حمایتی ما قطعا فرصت جذب نیرو‌های بیشتر فراهم خواهد شد.

مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا با اشاره به بومی بودن طرح ساخت دستگاه سورت بازیافت خشک، بیان کرد: تمامی مواد استفاده شده و طرح دستگاه بومی است.

او ادامه داد: این دستگاه با همت گروه فنی مجموعه «احسان نیا» طراحی و ساخته شده است و امکان تفکیک و خرد کردن زباله را به صورت ماشینی فراهم شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازیافت خشک جهش تولید کارگاه تولیدی حمایتی مواد اولیه احسان نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز