Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@17:04:27 GMT

مردم غذای با مزاج گرم در فصل زمستان مصرف کنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۶۹۵

به گزارش ایرنا، هاله تاج الدینی روز پنجشنبه در کارگاه مجازی " توصیه‌های طب سنتی درپیشگیری از کرونا " با دانشجویان پیام نور گناوه افزود: استفاده از مغزهای خوراکی از توصیه‌های دیگر برای استفاده در فصل پاییز و زمستان است که به دلیل طبیعت گرمی که دارند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و بادام درختی یا بادام شیرین از بهترین آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زرده تخم مرغ در طب سنتی ایران از مواد غذایی خوب و سالم شمرده می‌شود که برای پیشگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن برای همه سنین و حتی افراد بیمار قابل استفاده است.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارداشت: روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون، سوپ پرنده‌های کوچک مثل کبک یا بلدرچین، لیموترش و انار شیرین در دوران کرونا توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه در طب سنتی خواب بسیار حائز اهمیت است گفت: در بیماری کووید ۱۹ بسیاری از مبتلایان دچار بی‌خوابی شده و ساعت‌های طولانی بیدار هستند و خواب شبانه را از دست داده‌اند.

تاج الدینی افزود: خواب شبانه ، ساعت استراحت ارگان‌های بدن مانند کلیه، کبد، قلب و ریه است و با از دست دادن این خواب سلامت این ارگان‌ها و در نتیجه سلامت فرد دچار مشکل می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: باتوجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا بسیاری از افراد از حضور در اماکن ورزشی و باشگاه‌ها خودداری می‌کنند،توصیه می‌شود به ورزش‌هایی مانند پیاده روی در ساعت‌هایی از روز با حفظ نکات بهداشتی و پوشش مناسب با توجه به فصل سرما بپردازند.

وی گفت: پیاده روی باعث می‌شود که ارگان‌های بدن تحرک کافی را داشته باشند و بدن به اعتدال لازم برسد و علاوه بر آن مواد زائد از طریق تعریق دفع شود.

تاج الدینی اظهارداشت: پیاده روی در طب سنتی از بهترین ورزش‌ها است که باعث می‌شود افراد سالم کمتر دچار بیماری شوند.

وی گفت: در دوران کرونایی باید نسبت به حفظ تعادل روحی اهمیت داده شود و از استرس و خشم و عصبانیت پرهیز کرد.

وی اظهارداشت: دوری از محیط‌های تنش‌زا در دوران کرونا از دیگر نکات مهم است که باید به آن توجه داشت.

وی گفت: با همه گیری ویروس کووید ۱۹ که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده، تدابیری در طب سنتی در حوزه پیشگیری و درمان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

تاج الدینی افزود: در مدت شیوع کرونا فعالیت‌هایی در بیمارستان‌ها یا برای بیماران سرپایی بر اساس تدابیر طب سنتی انجام گرفت که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در مباحث حفظ سلامتی که در حال حاضر با بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم ، استفاده از غذاها و نوشیدنی‌ها دارای اهمیت ویژه ای است.

این کارگاه آموزشی مجازی با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن طب سنتی کرمان برگزار شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تاج الدینی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)

جشن سنتی "گم تلا" در یکی از روستاهای تاریخی استان یزد برگزار شد.

  "گم تلا" بر اساس یک رسم دیرینه و کهن عصر سه شنبه در روستای تاریخی هرابرجان مروست برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین سنتی هرساله در روز هفتم فروردین به صورت خودجوش و گسترده مردم روستای هرابرجان برگزار می‌شود.

به یمن این روز بزرگ هر خانواده اجاقی در دل خاک درست و آتشی برپا می‌کند، بر روی آن اجاق، آش می پزند و بعد از صرف آش با نواختن ساز و نقاره و رقص چوب ( ترکه بازی ) به شادی می‌پردازند.

کودکان با تخم مرغ هایی که با ریشه گیاه روناس رنگ شده است با هم بازی می‌کنند، هر ۲ نفر تخم مرغ های رنگی شان را از قسمت سر به هم می‌زنند و تخم مرغ هر کس که شکست بازنده محسوب می‌شود و باید تخم مرغش را به برنده بازی که تخم مرغ سالم دارد تحویل دهد.

مردم این روستا در محلی بنام " گم تلا" که از خشت و گل ساخته شده است بعد از جشن و پایکوبی، آتش روشن می‌کنند و به نیت سلامتی افراد خانواده شان ریسمان‌هایی آغشته به نفت را که به زبان محلی هرابرجان به آن پوزه گفته می‌شود را در آتش می‌سوزانند

این مراسم همراه با بازی‌های سنتی و محلی از جمله لَپَر بازی غیره به همراه ساز و نقاره است.

این مراسم همچنین به عنوان یک دید و بازدید نوروزی توسط اهالی هرابرجان انجام می‌شود.

در این رسم سنتی، انواع مختلف آش نظیر ماش، رشته، حلیم، گندم و آش جو پخت می‌شود و تمامی کسانی که ساکن روستا و یا استان‌های اطراف نظیر فارس، کرمان ویزد که اصالتا هرابرجانی هستند بر اساس این سنت قدیمی در این مراسم شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان یزد درحاشیه این مراسم گفت: مردم این روستا بر اساس سنت دیرینه در این روز اجاق‌های متعددی را برای پخت و پز برپا می‌کنند.

"محمد رستگاری" افزود: مردم این روستا حتی هرابرجانی‌های مقیم خارج از کشور برای شرکت در این مراسم می آیند.

وی با بیان اینکه این رویداد در توسعه و جذب گردشگری نقش مهمی دارد، اظهار کرد: شهرستان مروست دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری، اماکن تاریخی و آداب و رسوم ارزشمندی است که با اطلاع رسانی و تولید محتوا می‌توانند گردشگران بیشتری را جذب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه توسعه گرشگری با مشارکت مردم رقم می‌خورد، بر حمایت اداره کل میراث فرهنگی از این رویداد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا مراسم گم‌تلای هرابرجان با شماره ۱۳۰۹ در فهرست آثار ملی ناملموس ایران به ثبت رسیده است.

این مراسم سابقه تاریخی بسیار طولانی دارد که جزئی از فرهنگ مردمان این روستا است و همچنین هرساله تعداد زیادی از مسافرین نوروزی از این مراسم بازدید می‌کنند

هرابرجان مرکز دهستان هرابرجان و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب یزد با جمعیتی بالغ بر یکهزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک سوال پر تکرار؛ بالاخره قبل از خواب آب بنوشیم یا نه و چرا؟
  • قبل از خواب آب بنوشیم یا نه؟
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • امروز با سعدی: وقت آن است که مردم ره صحرا گیرند
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟