Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه هنگ‌گنگ دریافتند داروی ضدمیکروبی مورداستفاده در درمان زخم‌های معده و عفونت‌های باکتریایی در مقابله با کروناویروس در حیوانات آزمایشگاهی امیدبخش هستند.

به گفته تیم تحقیق، رانیتیدین مانع از تکثیر کروناویروس می‌شود در نتیجه بار ویروسی در مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی کاهش یافته و ذات الریه ناشی از ویروس در مدل حیوانی تسکین یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تست یک داروی ایرانی برای درمان کرونا | رانتیدین‌های ایرانی سمی است؟

محققان مشاهده کردند رانیتیدین و ترکیبات مرتبط با آن، مانع از فعالیت‌های ATPase و DNA در کروناویروس می‌شود.

دکتر «رانمینگ وانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «رانیتیدین قادر به کاهش بار ویروسی در ریه‌های موش‌های آزماشگاهی تا ۱۰ برابر است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که رانیتیدین یک عامل بالقوه ضدویروسی در درمان بیماری کووید ۱۹ است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 559330 برچسب‌ها دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.»

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آنها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این داروها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر داروها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آنها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

کد خبر 6081562

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها