Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بادبادک‌ها با هدف معرفی اماکن زیبای گیلان به مردم و شناسایی مکان ‌های محروم در راستای برطرف کردن مشکلات در دهکده گردشگری حیران آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بادبادک‌ها امروز(پنجشنبه، ۱ آبان) به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و به همت هیات ورزش های همگانی گیلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران و هیات پزشکی ورزشی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل دهکده گردشگری حیران آستارا برگزار و ۱۰۰ نفر بادبادک های خود را به پرواز درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*ورزش در کاهش ناهنجاری های اجتماعی نقش مهمی دارد

«عباس صابر» در این جشنواره با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش،اظهارکرد: برای داشتن جامعه سالم باید ورزش با برنامه‌ریزی‌های متولیان به عنوان شاخصه سلامت، بخش ثابتی از زندگی مردم شود.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: توجه به ورزش های همگانی که یکی از مؤلفه های جامعه سالم است را باید مد نظر قرار داده و به دلیل کم هزینه بودن و نشاط آفرینی در خانواده ها باید درجهت ترویج آن گام برداریم.

 

صابر با اشاره به اهمیت و ضرورت ورزش و نقش آن در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی،خاطرنشان کرد : ورزش جزء موارد مهم و از ضروریات زندگی است که علاوه بر سلامت جسم و روح و روان اجتماعی، راهکار بسیار خوبی برای جذب و مشارکت جوانان و مصونیت از آسیب های اجتماعی است.

 

*هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی معرفی اماکن زیبای گیلان است

«علیرضا زهری» نیز در این جشنواره فرهنگی و ورزشی،اظهارکرد: از مهم‌ ترین برنامه ‌های هیات ورزش های همگانی، برگزاری جشنواره ‌ها در مناسبت‌ های مختلف در نقاط گردشگری گیلان است و این برنامه از دهکده گردشگری حیران آستارا آغاز شد.

 

رییس هیات ورزش های همگانی گیلان هدف از اجرای این جشنواره را معرفی اماکن زیبای استان به مردم و شناسایی مکان ‌های محروم در راستای برطرف کردن مشکلات دانست و افزود: در آینده نیز جشنواره های دیگر در مناطق گردشگری و محروم برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه کرونا تهدیدی برای دنیا بود ورزش های همگانی ثابت کرد که این بیماری یک فرصت برای ورزش است، تصریح کرد: ما می توانیم با تحرک داشتن و حرکات بدنی مناسب جلوی حملات بیماری کرونا را بگیریم و این ثابت شده در سازمان بهداشت جهانی است.

 

زهری با اشاره به اینکه پخش فیلم های ورزشکاران ایرانی در فضای مجازی از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تشویق قرار گرفت، گفت: در ایام شیوع کرونا ویروس هیات ورزش های همگانی پویش های مختلفی برگزار کرد که یکی از این پویش ها« هشتگ آماده باش» بود که در این پویش ورزشکاران رشته های همگانی آمادگی خود برای مقابله با کرونا را در فضای مجازی اعلام کردند.

 

رییس هیات ورزش های همگانی گیلان افزود: ورزشکاران از طریق این پویش مردم را به ورزش کردن تشویق و ترغیب کردند که استقبال مردم از این پویش خوب بود.

 

وی به پویش«آوای ورزش در همسایگی» اشاره کرد و گفت: این طرح در ۳۲ پایگاه سراسر استان گیلان در حال انجام است که در قالب اجرای آن ۶۲ مربی مشغول فعالیت هستند.

 

زهری با بیان اینکه سوت آغاز این پویش ۲۷ مهرماه در شهرک اندیشه رشت به صدا درآمد، اظهارکرد: پویش« آوای ورزش در همسایگی» در سراسر استان گیلان در حال اجراست و در قالب آن سه روز در هفته میزبان مجتمع های مسکونی منتخب در سراسر استان هستیم.

 

رییس هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: در این پویش مردم را تشویق می کنیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خانه خارج شده و درکنار خانواده های خود و مربیانشان به انجام حرکات ورزشی بپردزاند و دچار بیماری های ناشی از کم تحرکی نشوند.

 

*برگزاری جشنواره بلال و گل گاوزبان در حیران آستارا

«وحید خاصی پور» نیز در این جشنواره، اظهارکرد: با همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است جشنواره بلال، گل گاوزبان و صنایع ‌دستی در گردنه حیران آستارا برگزار شود.

 

رییس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا تعداد برنامه ‌های امسال هفته تربیت ‌بدنی و ورزش را بیش از ۴۰ عنوان برنامه اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ عنوان برنامه به همت سازمان‌ های مردم ‌نهاد، ورزشکاران و هیات های مختلف ورزشی در طول هفته تربیت‌بدنی و ورزش اجراشده و ۱۰ عنوان برنامه دیگر نیز تا روز یکشنبه اجرا می شود.

 

گفتنی است، اجرای حرکات نمایشی و تجلیل از عیسی نوری زاد و عزیز کرگانرودی از پیشکسوتان ورزش شهرستان آستارا از بخش های دیگر این جشنواره بود.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشکلات مناطق محروم معرفی اماکن گردشگری بادبادک ها جشنواره فرهنگی و ورزشی حیران بندر آستارا هیات ورزش های همگانی گیلان حیران آستارا برگزار جشنواره فرهنگی بدنی و ورزش هفته تربیت بادبادک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جا گذاشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در گردنه حیران به دره خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه پنج نفر از سرنشینان این اتوبوس کشته و شش نفر مصدوم شدند.

سیدحسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: اتوبوس حامل مسافران تبریز به سمت رشت در حال حرکت بود که حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز در جاده اردبیل- آستارا، محدوده گردنه حیران به داخل دره واژگون شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های اورژانس ۱۱۵ بیمارستان شهید بهشتی آستارا برای امدادرسانی به مصدومان به منطقه حیران اعزام شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا خاطرنشان کرد: در این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده پنج نفر از سرنشینان اتوبوس در دم فوت کردند و شش مصدوم توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی آستارا منتقل شدند.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر حال دو نفر از مصدومان مساعد نیست، یک نفر به اتاق عمل منتقل و یک نفر به رشت اعزام شده و دو نفر نیز در بخش عمومی بیمارستان بستری هستند و حال آن‌ها خوب است.

وی گفت: در این حادثه تیم‌های اورژانس، ارتوپدی، جراحی و متخصصان بیهوشی به موقع وارد عمل شدند و درمان مصدومان همچنان در حال انجام است.

کد خبر 744732

دیگر خبرها

  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جای گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جا گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران / ۵ کشته
  • واژگونی مرگبار اتوبوس در گردنه حیران
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد