Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد اسماعیل اکبری پنجشنبه شب در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره وضعیت مدیریت ویروس کرونا در کشور افزود: در حال حاضر در مسیری حرکت می‌کنیم که باید هشت ماه پیش انجام می‌دادیم. یعنی همه نظام باید ویروس کرونا را جدی بگیرند. ویروس باید ردیابی شود و اگر بیمار شناسایی شد، باید ساختاری وجود داشته باشد که بدانیم آن بیمار کجا مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری ویروس کاری است که در جنوب شرقی آسیا اتفاق افتاد. همچنین متوجه شویم که چه کسانی با فرد مبتلا ارتباط نزدیک داشتند. اگر این اقدامات انجام نشود، وضعیت از این نیز بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شهر را ببندید، بلکه باید قرنطینه هوشمند انجام داد. حتی در چین، محله‌های ووهان بسته شد. اغلب هتل‌ها را گرفتند و در اختیار قرنطینه گذاشتند.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: در دنیا به توافق نانوشته‌ای رسیده‌اند که اگر حرف می‌زنیم، باید تاییدیه تست مولکولی داشته باشیم. وقتی فقط به اندازه ۲۵ هزار تست روزانه پول داریم، همان میزان را انجام می‌دهیم. بسیاری از کشورهایی که در تلویزیون می‌گوییم وضع‌شان بد است، بسیار وضع بهتری از ما دارند. ۱۱ میلیون نفر در کشور سالمند هستند یا بیماری زمینه‌ای دارند و در جامعه حضور دارند و این گرفتاری‌ها برای آنها بیشتر ایجاد می‌شود.

به نظام شبکه بهداشت بها بدهیم، معجزه می‌کنند

اکبری گفت: در اسفند ماه کارهای مهمی توسط نظام شبکه بهداشت انجام شد و کاش ادامه پیدا می‌کرد. در مورد کرونا، حوزه درمان باید از غربال بهداشت عبور کند. نظام شبکه بهداشت قدرتمندی در کشور داریم که کار خود را بلد هستند و اگر به آنها بها بدهیم، معجزه می‌کنند.

وی ادامه داد: باید نظام شبکه را تقویت کنیم تا هم کار پیشگیری و هم پیگیری ویروس را انجام بدهند. کشف ویروس یکی از اقدامات است؛ پاسخ سریع این است که اجازه ندهیم فرد در خیابان راه برود. در ساختار علمی کنترل اپیدمی، اگر نقاهتگاه نباشد، ما باختیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت اظهار کرد: قدرت این را داریم که از طریق نظام شبکه با همه مردم در ارتباط باشیم. اگر وزارت ارتباطات کمک کند خیلی خوب است، اما اگر به کمک نیامدند هم روش‌های خودمان را داریم. کسی که مرد بهداشت است، هیچ وقت شکست نمی‌خورد.

وی افزود: باید ویروسی عمل کنیم و هرجا ویروس کرونا رفت، تعقیبش کنیم. حتی جریمه‌ها نیز باید بیشتر شود، اما ممکن است به وضعیتی ختم شود که نارضایتی ایجاد کند. فضای اجتماعی شکننده است و نمی‌توان با چوب رفتار کرد.

عملکرد ویروس کرونا در بدن

اکبری گفت: ویروس یک توده پروتئینی با گیرنده‌های ویژه است. این توده از همان جنسی است که در ژن ما وجود دارد. ویروس برخی سلول‌ها مثل دستگاه تنفس و بینی و چشم را بیشتر دوست دارد. هرجا که وارد شود، در زنجیره دی ان ای دخالت کرده و نسخه نویسی ژنوم را جدید می‌سازد و به سلول دستور می‌دهد که پروتئین جدیدی بسازد و نتیجه آن، ایجاد طوفان‌های التهابی است.

وی افزود: ویروس کرونا، میکروب و انگل نیست که آن را بکشیم. اگر میزبان فوت کند یا ایمن شود، از بین می‌رود. در نتیجه بسیار علاقه دارد که میزبان را نگه دارد. بنابراین به ژن انسان‌ها نیز ارتباط دارد.

نباید بحث دارو را در رسانه مطرح کنیم

مشاور عالی وزیر بهداشت اظهار کرد: بحث دارو درباره ویروس کرونا صد درصد فنی است. نباید بحث دارو را در رسانه مطرح کنیم. وقتی دارو در رسانه مطرح شود یا به معنی دلالی یا اشکال درباره دارو است. بسیاری از افراد پز رمدسیویر دادند و بعد در مطالعه اخیر متوجه شدند هیچ خاصیتی ندارد و حتی عوارض قلبی و کشنده دارد. ویروس کرونا فعلا دارویی ندارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور ویروس کرونا وزیر بهداشت نظام شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • نخست‌وزیر انگلیس از تل‌آویو خواست در قبال حمله ایران خویشتن‌داری کند
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است