Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@17:05:27 GMT

مهریه همسر وزیر ارتباطات چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۸۹۴

مهریه همسر وزیر ارتباطات چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات طبق رسم هفتگی پاسخگوی سوالات مردمی امشب در صفحه اینستاگرام خود بود. یکی از سوالات مربوط به میزان مهریه ایشان بود. آذری جهرمی در پاسخ به این سوال نوشت: «پنج شاخه گل رز، ۱۴ سکه بهار آزادی و یک سفر حج.»

کد خبر 559469 برچسب‌ها محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور

طبق آخرین اظهارات مسئولان تعداد شهرهایی که در آن پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها آغاز یا نهایی شده به ۴۳۰ شهر و میزان حفاری به بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر رسیده و میزان پوشش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تأمین زیرساخت ارتباطات و آینده آن از جمله موضوعات مهمی است که در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار دارد و با انجام اقدامات مهمی از جمله تکمیل پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها درصدد تحقق این امر مهم است. پروژه فیبرنوری منازل، کسب‌و کارها ذیل یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه‌ملی اطلاعات است و این وزارت‌خانه در این پروژه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور شده است.

مسئولان بر این باورند اگر اقتصاد دیجیتال بخواهد در کشور پیاده‌سازی شود و به یک نرخ رشد و توسعه خوبی برسد نیاز به زیرساخت‌های فیبرنوری دارد؛ از سوی دیگر زیرساخت‌های ارتباطی و مراکز داده‌ها یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات به‌شمار می‌رود که نیاز به پهنای باند پرسرعت فیبرنوری دارد؛ اجرای پروژه فیبرنوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی مؤثر است و برای اجرای کامل این پروژه همکاری استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای شهر، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها مورد نیاز است.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری، پهنای باند بسیار بالاتر آن در مقایسه با کابل‌های مسی معمولی است و داده‌های صوتی و تصویری را به راحتی با پنهای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالتر انتقال می‌دهد، به همین دلیل است که با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پر سرعت، جایگزینی کابل‌های مسی قدیمی با فیبرنوری به یک ضرورت تبدیل شده است.

سال گذشته با افتتاح این طرح در چند شهر میزان پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها از ۷ میلیون خانوار عبور کرد و اکنون با آغاز سال ۱۴۰۳ این پروژه و افتتاح آن همچنان در شهرهای گوناگون پیگیری می‌شود.

به طور مثال چندی پیش استاندار خوزستان اعلام کرد طرح فیبرنوری با هدف افزایش سرعت و ظرفیت ارتباطات در استان اجرا می‌شود و بنا است این پروژه فیبرنوری به همه منازل، مؤسسات، ادارات، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، روستاها و … خدمت‌رسانی سریع و آنلاین داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت و سرعت ارتباطات در استان بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و امیدواریم این طرح عظیم که با نظارت شخص وزیر ارتباطات در حال اجرا است و دولت با جدیت از آن حمایت می‌کند با همت و تلاش مسئولان ذیربط و پیمانکاران پروژه به خوبی اجرا شود و تا سال آینده خوزستان از لحاظ ارتباطات در شرایط بهتری قرار گیرد.

البته با گذشت مدت اندکی ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد و فرماندار شهرستان گناوه با اعلام این خبر گفت: اجرای پروژه فیبرنوری دولت به منظور ایجاد ارتباط پایدار و با کیفیت اینترنت و استفاده بهینه از شبکه‌های مخابراتی، پروژه فیبرنوری به طول ۴۰ کیلومتر در مسیرهای اصلی شهر اجرا خواهد شد که تا الان ۱۶ کیلومتر آن اجرا و ۲۴ کیلومتر آن باقی‌مانده است.

وی افزود: فیبرنوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت می‌تواند فراهم کند. فیبرنوری نیازی نامحدود به نسبت امروز است که می‌تواند پاسخگوی مردم باشد و تا ظرفیت حدود ۷۰ تا ۸۰ برابر شرایط کنونی سرویس‌دهی ارائه دهد.

در این راستا اخیراً اعلام شد اینترنت پرسرعت فیبرنوری یک اپراتور برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر گلوگاه، با حضور معاون وزیر ارتباطات، رونمایی شد. امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی- تکمیل پوشش فیبرنوری گلوگاه را اقدام مؤثر و چشمگیری دانست و تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و شهروندان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

در این مراسم همچنین فرماندار گلوگاه توضیح داد که از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۷ میلیارد تومان برای بخش ارتباطات و توسعه آن در شهر گلوگاه و روستاهای بالادست و مرکزی همچون مصیب محله، نصرت آباد اینترنت شهری اعتبار هزینه شده است و اکنون با افتتاح فیبرنوری از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

از سوی دیگر به تازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نخستین جلسه بررسی پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها در سال ۱۴۰۳ که با حضور جمعی از معاونان وزیر، مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، مدیران اپراتورهای ارتباطی برگزار شد، با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها اظهار کرد: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته‌ایم که خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است به طوری که اکنون می‌توانیم بگوییم که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن این پروژه در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است، تصریح کرد: عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده و مسیر پیش‌روی این پروژه اکنون هموار شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبرنوری منازل‌و کسب‌و کارها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهم‌ترین آنها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتورهای مورد تأیید وزارت ارتباطات است.

زارع پور با اشاره به اینکه اکنون دغدغه جدی و مشکل غیرقابل حلی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمامی اپراتورها و مدیران استانی تمام قد و تمام وقت پای کار بیایند تا پوشش فعلی در سال جاری حداقل به دو برابر یعنی ۱۴ میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین شده برای دستکم ۳ میلیون اتصال فیبرنوری برسیم که این یعنی شش برابر شدن مشترکین فیبرنوری که این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی پروژه است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برای افزایش آمار اتصال کاربران به فیبرنوری نیز باید پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پیدا کند، گفت: اپراتورها نیز حتماً توجه داشته باشند که باید امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت برثانیه (یک گیگابیت برثانیه) را برای مشترکین فراهم کنند.

وی خطاب به اپراتورهای حاضر در جلسه افزود: همانطور که در پروانه‌های صادره و توافقات آمده است اگر منطقه‌ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد حتماً اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه اندازی کند.

در ابتدای این جلسه امیر لاجوردی- قائم مقام وزیر در امور ارتباطی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- گزارشی از میزان پیشرفت این پروژه و مشکلات پیش رو ارائه کرد. وی در بخشی از این گزارش گفت که تعداد شهرهایی که در آن پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها آغاز یا نهایی شده به ۴۳۰ شهر و میزان حفاری به بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر رسیده است و همچنین میزان پوشش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است.

توسعه و استفاده از تکنولوژی فیبرنوری برای برقراری ارتباطات، بسترساز توسعه دولت الکترونیک و زمینه‌ساز آینده‌ای روشن در صنعت ارتباطات است، بنابراین توسعه این فناوری و افزایش پایداری ارتباطات در بخش سرولایت برای تمامی مناطق بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایسنا

کد خبر 745331

دیگر خبرها

  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • وزیر ارتباطات وارد میامی شد/ ۲ طرح افتتاح می‌شود
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده