Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:39:41 GMT

نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۹۲۵

نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز برگزار شد

همزمان با هفته وقف؛ نشست تخصصی وقف و روحانیت با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله «سیدمحمدتقی آل هاشم» امروز در نشست تخصصی وقف و روحانیت، با اشاره به اهمیت احیای موقوفات و ترویج سنت وقف در جامعه، اظهارکرد: موقوفه ربع رشیدی یکی از مهم‌ترین موقوفات بوده و احیای آن خیر و برکت فراوانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر توجه به عملکرد موقوفات و ضرورت ارائه گزارش سالانه از اقدامات انجام شده در مورد موقوفات توسط متولیان امر، اضافه کرد: وقف، باقیات صالحات بوده و باید در منبرها و مساجد نسبت به بحث احیای موقوفات، ارزش و برکات وقف توجه شود.

همچنین حجت‌الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» در سخنانی با تاکید بر اهمیت همراهی علما در راستای ترویج فرهنگ وقف و احیا و توسعه موقوفات، اظهار کرد: این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و به ویژه در حوزه نیازهای روز جامعه مثل وقف بر حوزه‌های عملیه، تازه های علمی، مباحث فناورانه، دانش بنیان و... نیاز بسیاری احساس می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد یک ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه توسعه و احیای موقوفات، بیان کرد: طی یک سال اخیر در رابطه با احیای موقوفات به کمک تمام دستگاه‌ها، دادگستری استان و همچنین حمایت‌های ویژه نماینده ولی فقیه در استان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در راستای تسهیل‌گری رسیدگی به امور موقوفات، ناحیه ۳ اوقاف تبریز برای موقوفات قائم مقام فراهانی و ناحیه ۴ نیز برای موقوفات ربع رشیدی که قسمت عمده نیت آن برای طلاب علمی است، تعیین شده تا این موقوفات عظیم احیا شده و در راستای نیت واقف صرف شود.

وی به عملیات عمرانی امام زادگان استان نیز اشاره کرد و افزود: در تمام امام زادگان استان و به ویژه امام زادگان شاخص، عملیات عمرانی در حال انجام است و عملیات عمرانی امام زاده سید حمزه تبریز نیز به شکل کاملا مطلوب اجرا می‌شود.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، مهر تحصیلی، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی و مباحث قرآنی از جمله این اقدامات بوده و همچنین ۴۵ مرکز افق نیز در جوار امام زادگان راه‌اندازی شده و بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده است

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقف و روحانیت تبریز احیای موقوفات امام زادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با موضوع تشریح برنامه‌های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی، به همراه رونمایی از پوستر حفظ عمومی از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دکتر بحرالعلوم، مسؤول دبیرخانه ملی حفظ و برخی مدیران قرآنی کشور برپا خواهد شد.

این نشست یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در سازمان دارالقرآن به نشانی خیابان حافظ، پایین‌تر از خیابان طالقانی، خیابان رشت، پلاک ۳۹، سازمان دارالقرآن الکریم، طبقه پنجم، سالن جلسات برپا خواهد شد.

کد خبر 6086501 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود