Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@05:51:39 GMT

مقایسه لوتوس الیز S با آلفارومئو 4C + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۰۹۹

مقایسه لوتوس الیز S با آلفارومئو 4C + مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لوتوس الیز S و آلفارومئو 4C  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی لوتوس الیز S: 

لوتوس الیز خودرویی انگلیسی است که از ظاهری جمع و جور برخوردار است. لوتوس دارای یک موتور پیشرانه ۱.۸ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری Variable Valve Timing Toyota است که به طور کامل ویژگی‌های فوق العاده هندل لوتوس الیز را تکمیل می‌کند.

لوتوس الیز S ممکن است به عنوان اتومبیل جدید سطح پایین، سریعترین یا سریعترین الیز در محدوده نباشد، اما شتاب، عملکرد و هندلینگ از نظر قیمت در کلاس پیشرو است و هزینه واقعی تولید شده در وسیله نقلیه جدید را نفی می‌کند. لوتوس الیز S در اطراف شاسی از آلومینیوم بهره برده است و دارای زیر قاب عقب فولادی سبک است.

وزن خود شاسی فقط ۶۸ کیلوگرم (۱۵۰ پوند) است و سختی آن ۹۵۰۰ نیوتن متر در هر درجه است. طراحی بدنه نسبت به مدل کلاسیک Lotus Elise R ۱۹۰ اسب بخار بدون تغییر مانده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تعلیق مستقل دوگانه، با میله تعادلی،  کمک فنر‌های گازی، برند Bilstein high-performance در جلو و عقب، فنر‌های حلقه ای، برند Eibach Coaxial در جلو و عقب اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به  لامپ‌های (LED) روز تاب جلو با راهنمای جهت‌های مسیر ، لامپ‌های (LED) عقب با راهنمای جهت‌های مسیر،  دیفیوزر (یا پخش کننده) عقب، بهینه شده برای آیرودینامیک ، فرمان محکم، چرخ دنده‌ای مکانیکی ، رینگ‌ها با آلیاژ سبک قالبی، جلو ۱۶ و عقب ۱۷  و دکمه استارت روشن کردن موتور است.

معرفی آلفارومئو 4C: 

آلفارومئو مدل ۴C خودرویی ایتالیایی است و بدین منظور تولید شد تا مفهوم موتور و کابین خلبان هواپیمای جت جنگنده را به تصویر بکشد. این خودرو بیشتر مشخصات لقب مفهومی، از جمله موتور چهار سیلندر توربوشارژ، طول ۱۳ فوت و شاسی مونوکوک تمام فیبر کربن را حفظ کرده است. 

نیرو از یک موتور چهار سیلندر ۱.۷۵ لیتری تزریق مستقیم و توربوشارژ تأمین می‌شود که قدرت آن ۲۴۰ اسب بخار است. شاید این مقدار زیاد به نظر نرسد، اما حمل هر یک از این اسب‌ها ۸/۸ پوند بوده که برابر با وزن نهایی حدود ۲۱۰۰ پوند است.

این موتور دارای یک بلوک آلومینیومی و ورودی‌های خاص طراحی شده برای ارائه یک رانندگی ورزشی است. آلفارومئو همچنین مفتخر است که این موتور از یک "سیستم کنترل مهار" برخوردار است که گفته می‌شود از شر هرگونه تاخیر توربو خلاص می‌شود.

رانندگی فقط با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه برای تعویض دنده به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. جعبه دنده حالت کامل اتوماتیک و همچنین یک حالت دستی را ارائه می‌دهد که به شیفت تعویض دست و پا واقع در پشت فرمان متکی است.  به لطف فریم‌های تعلیق آلومینیومی سبک که به وان کربن اتومبیل سوار می‌شوند، از این هندلینگ مراقبت می‌شود.

گفتنی است این خودرو مجهز به سنسور پارک عقب، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، کنترل مطلوب خودرو در چهار حالت و سیلندر یکپارچه فولادی است.

خودرو لوتوس الیز S آلفارومئو 4C کشور سازنده
انگلیس
ایتالیا سال (طراحی) 2007 2014 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1796سی سی 1742سی سی حداکثر قدرت 217 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه 2100 نیوتن متر در 2100 دور در دقیقه جعبه دنده 6 دنده دستی 6 سرعته خودکار دو کلاچه شتاب 0 تا 100 4.6 ثانیه 4.5 ثانیه حداکثر سرعت 233 کیلومتر در ساعت 258 کیلومتر در ساعت وزن 924 کیلوگرم 850 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 3824 طول - 1719 عرض - 1117 ارتفاع 3989 طول - 1864 عرض - 1183 ارتفاع فاصله بین دو محور 2300 میلیمتر 2380 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر 5 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 40 لیتر 40 لیتر میزان تولید CO2 202 گرم در هر کیلومتر 157 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری کالیپرهای جلو دو پیستونه، برند AP Racing کالیپر های عقب تک پیستونه، برند Brembo - دیسک های خنک شونده ی سوراخ دار خود تنظیم، با قطر 288 میلیمتر، در جلو و عقب - سیستم ترمزABS تقویت شده - سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل ترمزدر حالت پیچش (CBC) - مدیریت عملکرد داینامیکی لوتوس (لوتوس DPM) ABS – EBD – سیستم الکترونیکی دینامیک خودرو VDC – سیستم تعدیل و کنترل لغزش ASR – سیستم کنترل سرعت موتور MSR – سیستم افزارش قدرت ترمز BA – سیستم واکنش سریع ترمز RAB – سیستم کنترل در سربالایی HSA کیسه هوا کیسه هوای مسافر و راننده دو کیسه هوا سیستم صوتی رادیو و پخش کننده CD، MP3، با قابلیت اتصالiPod با 4 بلند گو استریو سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دور در دقیقه لوتوس الیز S سیستم کنترل آلفارومئو 4C اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است