Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای آکسیوس، شرکت گیلیاد ساینسز (Gilead Sciences) روز پنجشنبه تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای این دارو به عنوان درمان کووید۱۹ دریافت کرد؛ این اولین و تنها دارویی است که این سازمان دولتی ایالات متحده به عنوان درمان کرونا تایید می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا چند ماه پیش مجوز استفاده اضطراری از این دارو را با این استدلال که شواهدی مبنی بر کوتاه شدن دوره بهبود مبتلایان به کووید۱۹ در اثر استفاده از این دارو یافت شده، به رمدسیویر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز که ماه گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده بود، تایید کرد که در زمان بستری در بیمارستان نظامی از این دارو به تجویز پزشکان استفاده کرده است.

این اقدام سازمان غذا و داروی آمریکا در حالی است که سازمان جهانی بهداشت این هفته با اشاره به نتایج یک آزمایش ۶ ماهه از درمان‌های کووید-۱۹ ، اعلام کرد: نتایج این مطالعه «شواهد قطعی» نشان داده است که تاثیر داروی «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین» در درمان موارد شدید کووید-۱۹ کم یا هیچ است.

مطالعات قبلی، استفاده از سه داروی دیگر هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر و اینترفرون را رد کرده بود. اما یافته‌های آزمایش بالینی داروی رمدسیویر که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) در ماه آوریل انجام شد، نشان می‌داد استفاده از این دارو سرعت بهبودی افراد مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ را تسریع می‌کند.

شرکت آمریکایی Gilead Sciences سازنده داروی رمدسیویر، با انتشار خبر نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت، شاهد افت قیمت سهام خود بود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: داده‌های این مطالعه متناقض به نظر می‌رسند. این یافته‌ها زودهنگام هستند. این شرکت به نتایج سایر مطالعات، مانند مطالعه موسسه ملی بهداشت آمریکا اشاره کرد که مزایای این دارو را تایید کرده بود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا رمدسیویر ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رمدسیویر ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رمدسیویر ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور سازمان غذا و داروی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور