Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت سودان آمادگی مشروط خود را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه خبری المیادین، منابع دولتی در سودان به خبرگزاری رویترز گفتند که عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی در صورت موافقت پارلمان، آماده عادی سازی روابط با اسرائیل است.

احتیاط خارطوم نسبت به سازی روابط با اسرائیل، بیانگر ترس از این است که چنین اقدام بزرگی موجب برهم خوردن توازن ظریف بین ارتش و شهروندان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «سرائیل هیوم» روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه دیپلماتیک نوشت که بعد از ماه ها تلاش و تماس فشرده با آمریکا، سودان تصمیم به عادی سازی کامل روابط با اسرائیل گرفت.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، روز چهارشنبه شاهد پرواز یک  فروند هواپیمای حامل هیئتی از اسرائیل به خارطوم پایتخت سودان بود.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان دو روز پیش حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را تحولی تاریخی در سودان دانست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار توسط سودان به عنوان غرامت به خانواده های آمریکایی قربانی تروریسم،  نام سودان را از فهرت کشورهای حامی ترروریسم حذف خواهد کرد.  

در پی این اظهارات، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان گفت: خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: تروریسم سودان دونالد ترامپ خارطوم دولت انتقالی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عبدالفتاح البرهان عبدالله حمدوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه الجزیره  یک سازمان حقوق بشری رژیم صهیونیستی را به اعمال بدرفتاری روشمند با اسرای فلسطینی متهم کرده است. این گروه با نام "پزشکان برای حقوق بشر" اعلام کرد نقض‌هایی همانند ناپدیدشدن‌های اجباری و شکنجه روی داده است. اسرای سابق در کرانه باختری اشغالی با لورا خان خبرنگار ما به گفتگو نشسته اند.
خبرنگار : درد و رنج بر روی دیوار منقش شده اند. در این اردوگاه آوارگان، اشغالگری بیش از پیش به خانه‌ها نزدیک است. ارتش اسرائیل به صورت منظم اقدام به حمله و بازداشت افراد می‌کند. منذر عمیره و دیگر فعالان حاضر به پذیرش سرکوب‌های اسرائیل نیستند. او در ماه دسامبر بازداشت و به مدت دو ماه در یک زندان نظامی نگهداری می‌شد.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


منذر عمیره زندانی سابق فلسطینی. مرد: به صورت مستمر شکنجه می‌کنند. این نخستین باری بود که وارد عوفر می‌شدم، به من دستبند زدند. مجبورم کرده بودند به این شکل راه بروم. اگر سرتان را بلند کنید یا ببینید که کجا هستید، شما را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
خبرنگار : کانال ۱۳ اسرائیل تصاویری از رفتار زندانبان‌ها را با زندانیان منتشر کرد. با انتشار تصاویری همانند این، فلسطینیان در ارتباط با سرنوشت عزیزان خود نگرانند در حالی که برخی از آنها بدترین خبر‌ها را در این باره می‌شنوند که عزیزانشان در زندان داوم نیاورده اند. مقامات اسرائیلی جسد دست کم ۲۶ اسیر فلسطینی را گروگان گرفته اند که در بازداشت جانشان را از دست داده اند. بیش از نیمی از آنها، طی شش ماه گذشته جان باخته اند. بدین ترتیب، این خانواده‌ها نتوانسته اند پیکر‌های عزیزان خود را خاکسپاری کنند.

دیگر خبرها

  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • امیرعبداللهیان: در صورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان