Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز پنج شنبه در تارنمای رسمی خود با انتشار مطلبی مدعی تلاش پنج نهاد ایرانی برای اثرگذاری بر فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد و از مسدود کردن دارائیهای و منافع تحت مالکیت این نهادها خبر داد.

در مطلب منتشره، دفتر کنترل دارائیهای خارجی (OFAC) وابسته به وزارت خزانه داری ایالات متحده پنج نهاد ایرانی را به تلاش برای اثرگذاری انتخابات در ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد که حکومت ایران فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار داده و با اقدامات بی پروایانه ای همچون انتشار اطلاعات جعلی بطور آنلاین و اجرای عملیات‌های نفوذ بدخواهانه با هدف گمراه سازی رأی دهندگان آمریکایی، درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه در میان جمعیت رأی دهندگان این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ادعاهای وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «بخشهایی از حکومت ایران که تحت پوشش سازمانها و رسانه‌های خبری فعالیت می‌کنند، ایالات متحده را با هدف خرابکاری در فرآیندهای دموکراتیک در این کشور هدف قرار داده اند».

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز مدعی شد که «حکومت ایران در تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ایالت متحده از روایتهای نادرست و سایر مضامین گمراه کننده استفاده می کند». وی در ادامه افزود که «این دولت [ترامپ] به تضمین صحت نظام انتخاباتی ایالات متحده متعهد است (!) و به مقابله با تلاش‌ها از جانب هر بازیگر خارجی که فرآیندهای انتخاباتی ما را تهدید کند، ادامه خواهد داد».

وزارت خزانه داری ایالات متحده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC)، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF)، و مؤسسه بیان رسانه گستر (بیان گستر) را به اتهام مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در هرگونه مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده- اعم از حمایت، فعالیت مخفیانه و یا همدستی- مشمول  فرمان اجرایی (Executive Order/E.O) ۱۳۸۴۸ قرار می‌دهد.

افزون بر این سه نهاد، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی (IRTVU) و اتحادیه بین المللی رسانه‌های مجازی (IUVM) به دلیل آنکه در مالکیت یا کنترل نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مشمول این فرمان اجرایی ۱۳۸۴۸ می‌شوند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه ادعاهای کذب و واهی خود افزود که «تلاشهای حکومت ایران برای انتشار اطلاعات جعلی و نادرست که به واسطه مجموعه متنوعی از رسانه‌های مخفی صورت می‌گیرد، مخاطبان را در سطح جهانی هدف قرار می‌دهند. عملیات‌های انتشار اطلاعات جعلی از سوی حکومت ایران با هدف ایجاد اختلاف  و تفرقه افکنی در میان خوانندگان و از طریق پلتفرمهای رسانه اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان انجام می شود».

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین رسانه های وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تقویت روایتهای غلط به زبان انگلیسی و به اشتراک گذاری مقاله های پروپاگاندایی بی اعتبارکننده و سایر مضامین مرتبط با آمریکا با هدف ایجاد اختلاف در میان مخاطبان ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد که اتحادیه بین المللی رسانه های مجازی به نشر نظریه های توطئه و اطلاعات غلط مرتبط با بیماری همه گیر کووید-۱۹ مبادرت کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اعلام کرد که تمام دارائی و منافع تحت مالکیت نهادهای تعیین شده در قلمرو تحت حاکمیت ایالات متحده مسدود می شود و اتباع این کشور کاملاً از مشارکت در هرگونه معامله با این نهادها منع می شوند. همچنین نهادها و مؤسسات مالی خارجی که عامدانه به تسهیل معاملات برای این نهادها اقدام کنند، یا افرادی که امکانات یا سایر حمایتهای مشخص را برای افراد و یا نهادهای مذکور فراهم کنند، با خطر تحریم روبرو شده که این امر می تواند دسترسی آنها را به سیستم مالی آمریکا با مشکل مواجه ساخته یا دارایی و منافع تحت مالیکت آنها را در قلمرو تحت مالکیت آمریکا مسدود نماید. همچنین تمام نهادهایی که افراد و نهادهای تعیین شده در این اطلاعیه مالک ۵۰ درصد یا بیشتر آن باشند، مسدود می شوند.

کد خبر 5054505

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا وزارت خزانه داری آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی قدس استیو منوچین انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عادی سازی روابط با اسرائیل ایران عربستان سعودی روسیه ترکیه لبنان مناقشه قره باغ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده حکومت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی ها و حزب الله فعالیت می کنند، تحریم می کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، « این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروهای وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی ها است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به استفاده از ابزارهایمان علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، متعهد هستیم.»

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در روش های استفاده از بازارهای بین المللی انرژی برای تسهیل فعالیت های تروریستی ادامه خواهد داد.»

 وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای، حقوق بشر ، جنگ اوکراین و روسیه  و نیز جنگ اسرائیل در غزه، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها