Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد قویدل، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سازمان بهداشت جهانی نقطه پایانی بر دوگانه‌های غیر علمی سلامت و دوگانه سلامت و اقتصاد گذاشته است.

وی افزود: این سازمان نقطه پایانی بر مباحثه غیر علمی که محور آن دور کردن سلامت از سیاست است به صراحت تاکید کرده که تصمیم برای حفظ سلامت مردم یک تصمیم و یک انتخاب سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قویدل گفت: سازمان بهداشت جهانی در نشستی که ۲۵ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ مصادف با ۴ الی ۶ آبان ۱۳۹۹ با همین عنوان برگزار خواهد نمود، دولت‌های دنیا را به پاسخگویی در برابر همه گیری و سایر تهدیدهای قریب الوقوع و طولانی مدت دعوت می‌کند و تاکید دارد این یک تصمیم سیاسی است و دولت‌ها باید متحدانه این تصمیم را همسو با هم اتخاد کنند.

وی ادامه داد: بیماری همه گیر کووید ۱۹ اختلالات و چالش‌های بی سابقه‌ای را به اقتصاد جهانی و جمعیت در سراسر جهان تحمیل نموده است.

قویدل گفت: این شکاف‌های موجود نقش (UHC) را برجسته و گسترش داده و نیاز مبرم به خدمات بهداشتی ضروری با کیفیت بالا را نشان می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی با شعار «سلامت یک انتخاب سیاسی است و همه کشورهای جهان باید هماهنگ باهم این انتخاب را داشته باشند» ، استراتژی جدیدی را برای مقابله با پاندمی کرونا طراحی نموده است. بیماری همه گیر کووید ۱۹ ویرانی در اقتصاد جهانی ایجاد کرده و یک تهدید بزرگ برای خنثی نمودن دهه‌ها پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی جهان است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: این یک باور مهم در سازمان بهداشت جهانی است که «سلامت یک انتخاب سیاسی برای دولت‌های دنیا است و مهم‌تر از آن، این است که باید هم اکنون این ایده تحقق یابد. اجلاس جهانی بهداشت، در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اکتبر امسال به عنوان یک کنفرانس کاملاً دیجیتالی و تعاملی با امکان مشاهده آزاد مردم دنیا همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

وی افزود: واقعیت تلخ آن است که بیماری همه گیر کووید ۱۹ اختلالات و چالش‌های بی سابقه‌ای را به اقتصاد جهانی و جمعیت سراسر دنیا تحمیل کرده است. این شکاف‌های موجود می‌بایست با کمک سازمان بهداشت جهانی و از طریق ارائه خدمات بهداشتی ضروری با کیفیت بالا برای همه بدون برچسب قیمت، ترمیم گردد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی رهبران و سیاستمداران جهان را به اتحاد در پاسخ به بیماری همه گیر کووید ۱۹ و سایر تهدیدهای قریب الوقوع و طولانی مدت برای سلامت جمعیت و اقتصاد جهانی دعوت کرده است. «جی محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، «تدروس آدنوم»مدیرکل WHO و رئیس جمهور آفریقای جنوبی «سیریل رامافوسا»، خواستار اقدام هماهنگ در پاسخ به کووید ۱۹ و سایر موارد مهم مربوط به بهداشت شده اند. این سازمان خواستار عقد قراردادهای اجتماعی جدید برای شکوفایی اقتصادی در دوران شیوع کرونا شده است.

وی افزود: مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تاکید نموده که سلامت یک انتخاب سیاسی و اقتصادی است و متأسفانه کشورهای مختلف آن قدر که برای مقابله با تروریسم سرمایه گداری کرده اند، برای مقابله با یک ویروس همه گیر سرمایه گذاری نکرده اند. ویروسی که می‌تواند به مراتب کشنده‌تر و پر هزینه تر از اقدامات تروریستی باشد. این مقام بهداشت جهانی تصریح نموده است که این آخرین همه گیری نخواهد بود. اما وقتی بعدی می‌آید، دنیا باید آماده باشد. بنابراین بخشی از تعهد هر کشور برای بازسازی بهتر ساختار سلامت در جامعه باشد، این یک سرمایه گذاری برای آینده‌ای سالم و امن است.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان گفت: باور سازمان بهداشت جهانی این است که سلامت یک انتخاب سیاسی است. سران همه کشورهای جهان باید به این باور برسند و با هم عمل کنند. یک نشریه رسمی بین المللی تحت عنوان پروژه حاکمیت جهانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی تولید شده است.
پروژه حاکمیت جهانی ابتکاری مشترک بین GT Media Group ، یک شرکت انتشاراتی مستقر در لندن، دانشکده امور جهانی و سیاست‌های عمومی در دانشگاه تورنتو و مرکز بهداشت جهانی و مطالعات بین المللی و توسعه در ژنو این نشریه را هدایت می‌کنند که بتوانند جهان را برای یک انتخاب سیاسی متحد آماده کنند.

کد خبر 5054506

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون هموفیلی احمد قویدل سازمان بهداشت جهانی کووید 19 ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو سلامت زنان علیرضا زالی سلامت روان سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند