Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: «محمد یوسف» جوان یمنی اهل شهر عدن که از ناحیه پا دچار ناتوانی و معلولیت شده است توانست با اجرای ایده‌ی خود فعالیت کند.

این جوان که سال‌ها است دچار معلولیت شده و دیگر نمی‌تواند راه برود و در خانه محبوس شده است، محل زندگی خود در حاشیه منطقه «عمر مختار» را به کارگاهی کوچک برای ساخت وسایل چوبی از جمله میز، صندلی و وسایلی که در مجالس و خانه‌ها استفاده می‌شود، تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دریافته بود که در دستان او موهبتی الهی است تا از این طریق بتواند ابداع کند و اثاثیه منزل درست کند تا ناتوانی خود را شکست دهد.

محمد یوسف هیچ وقت فکر نمی‌کرده است که روزی توانایی‌های خود را از دست دهد، اما در کودکی از شدت تب دچار تشنج می‌شود و پس از آن توانایی حرکت دادن پا‌های خود را از دست داده و تا چند سال درگیر پیامد‌ها و چالش‌های این مشکل بوده است.

او می‌گوید چه بسا هر ضرری، منفعتی داشته باشد و این ناتوانی مرا متوجه مهارت دستانم در ساخت و ساز وسایل انداخت تا با استفاده از چوب و وسایلی اندک فعالیت و کسب روزی کنم.

پایداری، صبر، مبارزه و نشاط ویژگی‌های این جوان یمنی در مبارزه با ناتوانی خود است که هر فردی در دیدار با او متوجه این خصال نیکو می‌شود و به او افتخار می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ناتوانی جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند

بر اساس یک تحلیل جدید گالوپ با عنوان «ایالات متحده: رهبر یا بازنده در جی ۷؟» مشخص شد از هر ۴ آمریکایی یک نفر (۲۶ درصد) در ۱۲ ماه گذشته مواقعی وجود داشته که پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز نداشته است.

در کانادا، نرخ افرادی که برای تهیه غذا در همان بازه زمانی با مشکل مواجه بودند ۱۷ درصد بود، در حالی که در فرانسه به ۱۵ درصد و در ایتالیا ۱۴ درصد کاهش یافت. حدود ۱۳ درصد از آلمانی‌ها در مقاطعی در سال گذشته قادر به تهیه غذای کافی نبودند، در مقابل ۹ درصد در انگلیس و ۸ درصد در ژاپن با مشکل ناتوانی برای تهیه غذا مواجه بوده اند.

ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ هر سال به دلیل ناتوانی مردمش در تهیه غذا در مقاطعی از زمان‌ها در صدر کشور‌های گروه G۷ بوده است، داده‌های سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌های در حال مبارزه با بحران غذا در حال افزایش است. این روند در دولت جو بایدن بیش از هر زمانن دیگری است

بندیکت ویگرز، مشاور تحلیلی جهانی در گالوپ، به نیوزویک گفت: از زمانی که گالوپ این معیار را در سال ۲۰۰۶ پیگیری کرد ناتوانی در تهیه غذا در ایالات متحده هرگز بالاتر از سال ۲۰۲۳ نبوده است. تورم قیمت در ایالات متحده که در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و در سال گذشته همچنان بالا بود.

نتایج نظرسنجی گالوپ مبتنی بر مصاحبه‌های تلفنی و اینترنتی است که در طول سال ۲۰۲۳ با نمونه‌های تصادفی از ۱۰۰۰ بزرگسال ۱۵ ساله و بالاتر ساکن هر یک از هفت کشور G۷ انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری