Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی از افزایش طول شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: برای ارتقای سرعت و برقراری ارتباطات پایدار در استان طول شبکه فیبرنوری با ۳۰ درصد رشد به دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است. - اخبار استانها -

قاسم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه ، از افزایش طول شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و اظهار داشت: برای ارتقای سرعت و برقراری ارتباطات پایدار در استان طول شبکه فیبر نوری با 30 درصد رشد به دو هزار و 600 کیلومتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری حکم شاهرگ‌های حیاتی شبکه ارتباطی را دارد، افزود: با توجه به اینکه سرعت و کیفیت اینترنت وابسته به فیبرنوری است برای جلوگیری از قطع و وصل شدن آن باید شبکه فیبر نوری گسترده در اختیار داشته باشیم.

رینگ فیبرنوری قشم، کیش و خارک با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد تلفن‌های ثابت خراسان جنوبی به شبکه فیبرنوری پیوست شهرک‌های صنعتی استان مازندران به شبکه فیبرنوری متصل شدند

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی بیان کرد: با شبکه شاهرگی فیبر نوری، علاوه بر تأمین نیازهای مردم در حوزه‌هایی همانند دولت الکترونیکی، ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطی، راه‌اندازی و توسعه کسب ‌و کارها می‌توان گامی دیگر به‌سوی ایران هوشمند برداشت.

ارائه تسهیلات کم‌بهره به تمامی شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد با فناوری اطلاعات استان

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کم‌بهره به کلیه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد با فناوری اطلاعات استان تعلق می‌گیرد، گفت: این تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده به کلیه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد فعال در این حوزه با دستگاه‌های دولتی و عمومی پرداخت می‌‌شود.

جلیلی حمایت از شرکت‌ها و تعاونی های فعال در حوزه فاوای استان را در قالب 6 طرح حمایتی عنوان و اظهار داشت: مبلغ پرداختی با توجه به مبلغ قرارداد شرکت ها به منظور تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای تامین نیروی انسانی و یا تجهیزات مورد استفاده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نحوه دسترسی و ثبت نام در طرح ها گفت: برای تکمیل پرسشنامه های سامانه ملی ایران نوآفرین هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند برای ثبت نام در سامانه ایران نو آفرین به تارنمایwww.irannoafarin.ir و برای اطلاع از شرایط و مبالغ کسب تسهیلات به تارنمای www.irankarfa.irمراجعه و ثبت نام کند.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طول شبکه فیبر نوری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست، گفت: امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها برگزار شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت شاهد یک عقب ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته کشورمان در این حوزه در رنگینک‌های جهانی در انتهای لیست قرار داشت که این اصلا شایسته مردم ایران نبود.


وی افزود: ما از ابتدای دولت پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست.


زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبرنوری هم می‌تواند هم ارتباطات ثابت و هم ارتباطات سیار و همراه را توسعه دهد، تصریح کرد: این پروژه به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود را به شکل ریشه‌ای حل و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و برای تسریع آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت کل شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.


وی افزود: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت‌های هزار مگابیتی ارایه شده است.


زارع پور با بیان اینکه اینکه تلاش می‌کنیم که عدد کنونی پوشش را تا پایان سال دو برابر کنیم، گفت: یک اتفاق خوب دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این بود که براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون خانوار را به فیبرنوری متصل کنیم.


وی افزود: بنابراین امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.


وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حتما برای این کار بزرگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تا ملحق شدن این سه اپراتور به پروژه و افزایش تعداد اپراتور‌ها به ۱۰ اپراتور بتوانیم بهترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.


در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.


پیش از سخنان وزیر ارتباطات نیز مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند تا با عمل به تعهدات خود، سرویس‌هایی شایسته مردم کشورمان را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟