Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور آخرین مناظره انتخاباتی خود را با «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار کرد.

این مناظره واکنش‌های متفاوتی از سوی رسانه‌ها، کاربران فضای مجازی و شخصیت‌های سیاسی آمریکا در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی رسانه‌ها به بررسی درستی یا نادرستی ادعاهای دو نامزد علیه یکدیگر کردند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز به ادعای ترامپ درباره دریافت ۳ و نیم میلیون دلار توسط خانواده بایدن از شهردار مسکو و همسر او واکنش نشان داد و در گزارشی نوشت که این شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

به نوشته تارنمای ان‌بی‌سی‌نیوز، بایدن این اتهام را رد کرده، اما این ادعا با تهیه گزارشی از سوی کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا دوباره مطرح شد، اما این گزارش ضمن طرح این اتهام به هیچ وجه ادعا نکرده که چنین اقدامی تغییری در سیاست خارجی آمریکا در زمانی که بایدن معاون رییس جمهوری بوده، ایجاد کرده باشد.

گزارش این کمیته سنای آمریکا که جمهوریخواهان در آن اکثریت را دارند، مدعی شده که «هانتر بایدن» پسر بایدن ۳ و نیم میلیون دلار از طریق یک شرکت از روسیه دریافت کرده، اما وکیل بایدن گفته است که او هیچ منافعی در این شرکت ندارد.

اظهارات بایدن و ترامپ درباره روابط واشنگتن با کره شمالی نیز بحث‌انگیز شد. «جو سیرینسیونی» عضو برجسته «موسسه کوئینسی برای کشورداری مسئولانه در توییتی نوشت:  بایدن درست می‌گوید: کره شمالی توانمندی‌های هسته‌ای خود را در دوره ترامپ به صورت چشمگیری افزایش داده است. کیم جونگ اون اکنون می‌تواند همه جای آمریکا را با کلاهک هسته‌ای هدف قرار دهد. همه چیزی که ترامپ به دست آورد عکس و نامه بود.

ترامپ درباره دیدارهای با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که داشتن رابطه خوب با رهبران جهان کار خوبی است؛ اما بایدن جواب داد که آمریکا با «آدولف هیتلر» نیز پیش از آنکه به دیگر کشورهای اروپایی حمله کند، رابطه خوبی داشت.

بایدن ترامپ را متهم کرد که دیدارهایش با رهبر کره شمالی هیچ نتیجه‌ای نداشته و «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا به این دلیل با کیم دیدار نمی‌کرده که نمی‌خواسته بدون پیش‌شرط خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به او اعتبار دهد.

«ریچارد هاس» رییس شورای روابط خارجی آمریکا نیز به این بخش از مناظره انتخاباتی واکنش نشان داد. او در پیامی توییتری نوشت: رییس جمهوری [ترامپ] شرایط دشواری را با کره شمالی به ارث برد. متاسفانه با تقویت زرادخانه کره شمالی و توانمندی‌های موشکی این کشور، اوضاع بدتر شده است . دیپلماسی فردی فقط برای گرفتن عکس بود نه نتیجه!

«وندی شرمن» مقام دولت اوباما و از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در واکنش به ادعاهایی که ترامپ در مناظره مطرح می‌کرد، نوشت: او فقط دروغ می‌گوید. فقط دروغ می‌گوید.

«استفن والت» استاد و نظریه‌پرداز مشهور روابط بین‌المللی در ارتباط با سیاست جدا کردن کودکان از والدین در مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک گفت اگر ایران چنین کاری می‌کرد، مقام‌های آمریکایی مدام آن را محکوم می‌کردند.

والت نوشت: اگر ایران ۵۴۵ کودک را از والدینشان جدا می‌کرد و دیگر نمی‌توانست آن‌ها را به هم برگرداند و رهبران ایران می‌گفتند که این کاری «خوب» بوده، مایک پمپئو وزیر خارجه مدام این اقدام را محکوم می‌کرد. اما این دقیقا کاری است که رییسش [ترامپ] انجام داده. این آمریکای من نیست.

کد خبر 559498 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ آمریکا جوزف بایدن رییس جمهوری کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی در توضیح انتقادات از عملکرد دولت بایدن در قبال ایران، از آن دفاع کرده و دولت پیشین آمریکا را مسبب تحولات رخ‌داده در ارتباط با ایران دانست.

به گزارش مشرق، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنتگن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • جلسه بایدن با گروه ۷ برای واکنش بین‌المللی به حمله ایران