Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به حواشی اخیر درخصوص ادامه برگزاری لیگ برتر والیبال، ادامه این رقابت‌ها به صورت VNL که ترکیبی از دو روش متمرکز و رفت و برگشت است، بهترین روش به نظر می‌رسد.

خبرگزاری میزان- پس از مصاحبه‌های سرمربیان و مدیران باشگاه‌های والیبال با اهالی رسانه، به نظر می‌رسد تیم‌های پرستاره و مدعی لیگ برتر، برگزاری لیگ به صورت متمرکز را بهترین روش می‌دانند، هرچند این روش برای تیم‌های باشگاهی هم از نظر اقتصادی به صرفه و هم از نظر شرایط بهداشتی بهتر است، اما نقص بزرگی دارد، چرا که با این روش لیگ برتر، نهایتاً تا دی ماه طول می‌کشد و با توجه به شروع المپیک در اواسط تابستان حدود ۶ ماه زمان در این بین باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شرایط، این سوال مطرح است که آیا ملی پوشان و بازیکنانی که در اندیشه پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند می‌توانند تا شروع اردو‌ها و تمرینات تیم ملی برای حضور در المپیک خودشان را از نظر بدنی آماده نگه دارند؟ هرچند یک بازیکن با انجام تمرینات منظم می‌تواند خود را از نظر بدنی بالا نگه دارد، اما مطمئناً صِرف انجام تمرین بدون برگزاری مسابقه و رویدادی خاص موجب فرسودگی روحی و بدنی بازیکنان خواهد شد.

اما باید به نکته دیگری در خصوص برگزاری لیگ برتر به صورت متمرکز اشاره کرد و آن اینکه شرایط برگزاری لیگ برتر والیبال با رشته‌ای همچون هندبال تفاوت‌های بسیاری دارد، زیرا اولاً برگزاری لیگ هندبال به صورت متمرکز با شیوه‌ای که فدراسیون والیبال به باشگاه‌ها ارائه کرده است متفاوت است. با وجود آنکه لیگ هندبال به صورت متمرکز برگزار می‌شود، اما در چند دور برگزار خواهد شد و حدود چند ماه طول می‌کشد. دوماً هندبال به دلیل عدم کسب سهمیه المپیک دغدغه‌ای در خصوص آماده سازی بازیکنان برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان را ندارد.

ضمن اینکه در بسته سوم پیشنهادی آمده است که رنکینگ تیم‌ها در ۷ هفته ابتدایی ملاک سیدبندی است، اما اگر نگاهی کوتاه به جدول رده بندی بیندازیم به سادگی متوجه عدم برابری تعداد بازی تیم‌ها می‌شویم؛ بنابراین با توجه به تعداد متفاوت دیدار‌هایی که تیم‌ها برگزار کرده‌اند سیدبندی بر اساس جدول فعلی کاملاً اشتباه است و باید پس از آنکه تعداد بازی تیم‌ها برابر شد این سیدبندی صورت پذیرد.

حال به نظر می‌رسد ادامه لیگ برتر والیبال به صورت VNL بهترین روش برای برگزاری ادامه رقابت‌ها است زیرا در این مدل که ترکیبی از دو روش متمرکز و رفت و برگشت است، همانند لیگ ملت‌های والیبال، هر هفته یک یا دو شهر به عنوان میزبان انتخاب شوند تا تیم‌ها در صورت سفر به شهری دیگر به جای یک بازی با تیم میزبان، با تیم‌های دیگری که در آن هفته در آن شهر هستند نیز دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: آشفته بازار لیگ برتر والیبال؛ ناامیدی داورزنی از کمیته مسابقات

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: والیبال لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال صورت متمرکز برگزاری لیگ تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشم
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس 2024 حضور داشته باشم
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • با اعلام تقوی؛ پاداش ویژه در انتظار ملی‌پوشان والیبال در صورت صعود به لیگ برتر
  • با اعلام تقوی؛ پاداش ویژه در انتظار ملی پوشان والیبال در صورت صعود به لیگ برتر
  • با اعلام تقوی؛ پاداش ویژه در انتظار ملی پوشا والیبال در صورت صعود به لیگ برتر
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته