Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا سفیر ایران در بغداد، ۵ نهاد ایرانی و دو عضو ارشد حزب‌الله را تحریم کرد.

دولت آمریکا سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و پنج نهاد ایرانی و همچنین دو نفر از رهبران حزب الله لبنان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد را به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن متهم کردن ایران به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، نهادهای ایرانی که سعی در دخالت در انتخابات آمریکا را دارند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارتخانه یاد شده تاکید کرد که پنج نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران را با ادعای تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر روی رای‌دهندگان آمریکایی تحریم کرده است.

نهاد آمریکایی در بیانیه خود مدعی شده که دولت ایران اطلاعات گمراه کننده‌ای را از طریق اینترنت منتشر کرده و عملیات نفوذ با هدف گمراه کردن رای‌کننده انجام داده است.

در ادامه بیانیه آمده است: شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» از جمله نهادهای ایرانی هستند که آمریکا آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که ایران با «تلاش‌ آشکار برای ایجاد تفرقه در میان رأی‌دهندگان آمریکا» فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده را هدف قرار داده است.

به دنبال ادعای بی‌اساس مقامات آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات این کشور، سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام احضار صبح پنجشنبه سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید میکند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

رژیم آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند و دور از ذهن نیست که طراحان چنین سناریوهایی، به دنبال انحراف افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بیانیه خود اعلام کرده که همزمان دو تن از رهبران حزب الله لبنان را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این نهاد آمریکایی تاکید کرد که شیخ «نبیل قاووق» و «حسن البغدادی» دو عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان را تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: وزیر دفاع: وارد بازی و توطئه شیطانی آمریکا نخواهیم شد اهمیت برداشته‌شدن تحریم‌های تسلیحاتی از زبان فرمانده نیروی دریایی ارتش (فیلم) محکومیت صراف ایرانی به 23 ماه زندان در آمریکا لینک کوتاه: asriran.com/0039o1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر ایران تحریم انتخابات آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا قرار داده نهاد ایرانی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد