Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:58:11 GMT

نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۹۶۵

نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،آیت‌الله  آل هاشم از علمای تبریز در نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز بر ضرورت توجه به سنت وقف در منبر‌ها و مساجد تاکید کرد.

او با اشاره به اهمیت احیای موقوفات و ترویج سنت وقف در جامعه گفت: وقف باقیات صالحات بوده و باید در منبر‌ها و مساجد نسبت به موضوع احیای موقوفات، ارزش و برکات وقف توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسینی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی هم با تاکید بر اهمیت همراهی علما در راستای ترویج فرهنگ وقف و احیا و توسعه موقوفات گفت: این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و به ویژه در حوزه نیاز‌های روز جامعه مثل وقف در حوزه‌های علمیه، تازه‌های علمی، مباحث فناورانه، دانش بنیان و... نیاز بسیاری احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، مهر تحصیلی، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی و مباحث قرآنی از جمله اقدامات فرهنگی اوقاف استان بوده و همچنین ۴۵ مرکز افق نیز در جوار امامزادگان راه‌اندازی و بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

به مناسبت هفته وقف  مزار امامزاده سید حمزه تبریز غبارروبی شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته وقف احیای موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار بر اهمیت علم کلام در حوزه تاکید داشته و بیان کرد: باید مباحث کلام در حوزه اهمیت داده شود و اگر حوزه از نظر کلامی پیشرفت کند، می‌تواند حرف جهانی بزند.

آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه، ارائه کرد.

کد خبر 6086574

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود