Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@01:17:14 GMT

محدودیت‌های پایتخت شدیدتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۹۷۹

محدودیت‌های پایتخت شدیدتر می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی تعداد کل بیماران بستری را ۶ هزار و ۶۵ بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹هزار و ۷۰۰ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و سهم بستری از مجموع مراجعین بالغ بر ۸۲۰ بیمار جدید بوده است که ۱۶۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، از ترخیص بالغ بر ۶۰۰ بیمار خبر داد و افزود: در مقابل ۱۵ درصد رشد در میزان مرگ و میر و ۱۸ درصد رشد در تعداد افرادی که نسبت به هفته قبل تست مثبت داشته اند، نسبت به ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اعمال طرح زوج و فرد برای کارمندان و برخی صنوف

وی از ارائه پیشنهادات جدید برای تغییر در محدودیت های قبلی یا بازنگری آنها به ستاد ملی کرونا خبر داد و افزود: اولین موردی که به پیشنهاد ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصویب شد، تقلیل کارکنان همه دستگاه ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه است که مقدار قابل توجهی حجم ترافیک و ترددهای درون شهری را کاهش می دهد.

به گفته زالی، کماکان افرادی که در گروه های ۱۴ گانه در معرض خطر و آسیب پذیر هستند، همچون افراد بالای ۶۵ سال، باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در دور قبلی محدودیت ها که حضور کارمندان به یک سوم تقلیل پیدا کرده بود، خیابان های پایتخت در ساعات پیک ترافیک، ۵۳ درصد خلوت تر شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، پیشنهاد بعدی را اجرای طرح زوج و فرد برای مشاغل مختلف حداقل در یک بازه زمانی دو هفته ای همچون اداره جات، اعلام کرد و گفت: همچنین سعی داریم به کمک رتبه بندی، مشاغل مختلف درساعات مختلف وارد شهر شوند؛ به طور مثال حضور کارمندان بانک ها در یک ساعتی ازصبح و سایرمشاغل اداری درساعاتی پس از ضروری شود تا بتوان با همکاری شهرداری بار ترافیکی به خصوص از ناوگان حمل و نقل برداشته شود.

افزایش معدل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تهران

زالی ضمن تقدیر از همکاری نیروی انتظانی استان تهران برای نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: ۱۵۵ هزار مورد تاکنون تذکر لسانی داده شده و ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب اکیپ های نظارتی با محوریت نیروی انتظامی و با همکاری معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: به ۸ هزار و ۲۰۰ واحد تذکر داده شده که نشان می دهد روش و اسلوب نظارت بر رعایت شیوه نامه ها در حال تغییر است.

زالی از تنظیم صورت جلسه برای ۴۶۶ واحد و پلمپ ۱۱۸ واحد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در هفته آینده میزان بررسی ها و نظارت ها با قوت بیشتری افزایش می یابد و نیروی انتظامی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: از استاندار تهران هم تشکر ویژه دارم، به خصوص همکاران ایشان که در ابعاد نظارتی خدمت می کنند؛ آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران امروز رو به افزایش بوده و آخرین معدل ثبت شده ۶۸,۳ گزارش شده است که در هفته پیش زیر ۳۰ درصد بود.

فرمانده ستاد مقابه با بیماری کرونا ضمن تقدیر از هموطنان به علت توجه به دستورالعمل های، بخش اعظمی از کسری آمار رعایت پروتکل ها را ناشی از حجم بالای مسافران در مترو دانست.

طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات اجرا می شود

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران از اجرای طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات خبرداد و گفت: طی توافق صورت گرفته، ردیابی و غربالگری افرادی که تست شان مثبت شده و همراهانشان با استفاده از ظرفیت وزارت ارتباطات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پایلوت این طرح انجام شده و تاکنون ۴۹ هزار بیمار بر اساس محل سکونت ردیابی شده اند. طبق آمار مرحله اول، تراکم بیماران در شرق، جنوب شرقی و مرکز استان وجود دارد و این الگو در موج اول، دوم و سوم تکرارشده است.

زالی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت اطلاعاتی بانک مرکزی همچون کد ملی افراد در این مسیر تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور تحریم های تسلیحاتی علائم کرونا علی اصغر پیوندی سعد حریری دکتر زالی ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا تهران محدودیت های کرونایی استیضاح رئیس جمهور تحریم های تسلیحاتی علائم کرونا علی اصغر پیوندی سعد حریری ستاد مقابله با بیماری کرونا فرمانده ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت

شهریار افندیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اعلام کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در یک روزنامه خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندیزاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تأمین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران به طور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندیزاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسؤولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام‌های لازم را انجام دهد.

افندیزاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

افندیزاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

کد خبر 6080645 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • فیلم | کسب و کارهای از یاد رفته | پولسازترین شغل پایتخت
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد