Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوتین: «ما قبول داریم محدودیت های فعلی برای تولید باید ادامه داشته باشد و احتمالاً طبق برنامه قبلی تولید را افزایش نمی‌دهیم. اگر لازم باشد تصمیمات دیگری در مورد کاهش بیشتر تولید می‌گیریم ولی در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد» - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفت روسیه لزومی نمی‌بیند تولیدکنندگان جهانی نفت قرارداد فعلی در مورد عرضه این محصول را تغییر دهند ولی اگر شرایط بازار قابل قبول باشد نیازی به ادامه این کاهش تولید شدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

 این اظهارات پوتین نشانه واضحی است از اینکه این تولیدکننده بزرگ جهان آماده ادامه قرارداد کاهش تولید در بحبوحه اختلال‌های به وجود آمده در بازار از همه‌گیری ویروس کرونا و مازاد تولید است.

روسیه به همراه اوپک و سایر متحدانش طی ائتلافی به عنوان اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت جهت از بین بردن مازاد عرضه در بازار تلاش می‌کند. کاهش تقاضای نفت به خاطر قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث مازاد عرضه آن به بازار شده‌است. تولیدکنندگان ائتلاف اوپک پلاس روی هم رفته حدود 7.7 میلیون بشکه در روز تولید نفت را کم کرده‌اند.

 قرار است این ائتلاف از اول ژانویه دو میلیون بشکه به تولید خود بیفزاید ولی برخی تولیدکنندگان نگرانند تقاضا آنقدر قدرتمند نباشد تا این عرضه اضافی را جذب کند.

پوتین در روز پنج شنبه گفت با عربستان سعودی و امارات در این مورد مذاکره کرده است. آمریکا عضو ائتلاف اوپک پلاس نیست.

وی اظهار داشت:« به عقیده ما نیازی به تغییر قرارداد نیست. ما از نزدیک شاهد بهبود بازار هستیم مصرف رو به افزایش است».

قیمت جهانی نفت امروز 99/08/02شرکت لوک اویل روسیه به دنبال تقویت تولید نفت خود در عراق است

«ما قبول داریم محدودیت های فعلی برای تولید باید ادامه داشته باشد و احتمالاً طبق برنامه قبلی تولید را افزایش نمی‌دهیم. اگر لازم باشد تصمیمات دیگری در مورد کاهش بیشتر تولید می‌گیریم ولی در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد»

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در اوایل همین هفته گفته بود روند بهبود بازار جهانی نفت به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا کند شده ولی هنوز برای صحبت در مورد ادامه قرارداد کاهش تولید در 2021 زود است.

قرار است وزرای نفت اوپک پلاس در اول دسامبر طی یک کنفرانس آنلاین در مورد سیاست عرضه نفت مذاکره کنند.

انتهای پیام/97

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش تولید تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه « کاربرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسنعلی حسین‌پور در تشریح عملکرد یک سال گذشته از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، بیش از ۱۸۰ مورد تمدید و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری انجام شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری تعداد ۱۰۱۴ فقره و در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده، ۱۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش ،۱۳۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی، ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی انجام گرفته است.

کد خبر 746240

دیگر خبرها

  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل
  • امکان افزایش ۲ برابری تولید گندم در خوزستان
  • قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر
  • اوپک دنبال جذب یک کشور آفریقایی رفت
  • امکان تحقق رشد اقتصادی مطلوب در ۱۴۰۳ با اصلاح سیاست‌ها
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک