Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، البته این ربات‌ها به وسیله‌ی افراد نظامی متخصص کنترل می‌شوند. شرکت‌های بزرگ و پیشرویی همچون Lockheed Martin، iRobot، 5D Robotics و HDT هم اکنون در حال توسعه‌ی ربات‌های خودکاری هستند که قدرت حمل بسیار بالا و قابلیت آتش وحشتناکی را در خود به همراه دارند.  
برای مثال ربات شرکت HDT قادر است با استفاده از اسلحه‌ی M240 با دقت بالایی هدفی در فاصله‌ی 150 متری را هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت کششی این ربات قادر به حمل بیش از نیم تن بار است و حتی در شیب‌های 45 درجه نیز قادر به ادامه فعالیت است. موتور پیشران این ربات از نوع دیزلی JP8 است و 32 اسب بخار توان دارد. با این قدرت این ماشین جنگی به راحتی قادر به حمل مین روب ها، کوبنده‌ها ابزارهای ارتباطی و البته سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین است که آن را به رباتی چند منظوره و با قابلیت مانور بالا تبدیل می‌کند.
کنترل این ربات نیز به صورت بیسیم و به وسیله‌ی دسته‌ای با برد 1کیلومتری امکان پذیر است. ضمنا با استفاده از قابلیت پیشران خودکار اپراتور می‌تواند کنترل سرعت و جهت را به خود ربات بسپارد و حواس خود را بر قدرت آتش متمرکز کند.
این ربات همچنین به راحتی قابل باز شدن به 4 جزء مجزاست که البته برای حمل هر جزء به نیروی 4 نفر نیاز است. البته همانطور که می‌دانید این تنها محصول رباتیک نظامی نیست، احتمالا از سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری دارپا در Boston Dynamic و اسکلت‌های خارجی رباتیک برای سربازان را خبر دارید.  
احتمالا به زودی نسل جدیدی از ارتش‌های مجهز به فناوری رباتیک را شاهد خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ربات ارتش اسلحه سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پسر شاه مخلوع دریافته که سران همان حکومتی که وی سال قبل به دستبوسی‌شان در اورشلیم رفت امکان مقابله نظامی با جمهوری‌اسلامی را ندارند، سعی می‌کند خود را چهره‌ای میهن‌دوست و دارای عرق ملی جلوه دهد!

به گزارش مشرق، رضا پهلوی فی‌نفسه بی‌اعتبارتر از آن است که شایسته نقد باشد. نقدشونده باید واجد حداقل شرایط و ویژگی‌هایی برای سرازیرشدن انتقادات به‌سوی خود باشد که فرزند شاه مخلوع دارای این شرایط نیست. او فرد بی‌پرنسیبی است که به‌دلیل تنزل امر سیاسی و ابتذال دامن‌گیر و همه‌جانبه، خود را در موقعیت اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی تعریف کرده و با حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان برون‌مرزی، توهم جمعی را در میان عده قلیلی پدیدار کرده‌اند؛ به‌خصوص در بیرون مرزها و میان ایرانیان خارج از کشور که سال‌هاست روزشمار فروپاشی جمهوری‌اسلامی را برپا کرده‌اند و پس از برجسته‌شدن گفتمان براندازی این توهم عمیق‌تر شده است.

با این همه ، ضمن علم به این مسئله و آگاهی از بی‌وزنی رضا پهلوی، باید مواضع خطرناک و دوگانه او را نمایان کرد تا پرده از بی‌وطنی اپوزیسیونی برداشته شود که برخلاف ژست‌های خود، نه عرقی به وطن دارند و نه اندک شرافتی. او ایران ما را ویرانه و نابود می‌خواهد تا شاید اربابان غربی‌اش مجالی برای جلوس بر صندلی قدرت به شازده دهند اما بر خلاف رضا پهلوی و دیگر چهره‌هایی که این روزها برچسب اپوزیسیون را به سینه چسبانده‌اند، غربی‌ها از ذکاوت بیشتری برخوردارند. پهلوی و دیگر نفرات آلت‌دست و ابزاری برای یارکشی از افکارعمومی ایران و تسهیل پروژه براندازی هستند و هیچ‌گاه غرب آنان را دارای جایگاهی برای به‌دست‌گرفتن کرسی قدرت نپنداشته‌ و بر اساس مقتضیات زمانه و شرایط، احتمال قریب به یقین و پس از عدول غربی‌ها از به‌پیش‌بردن پروژه براندازی، آنان را همچون دستمال استفاده‌شده‌ای به خاکروبه می‌اندازند.

موضوع این جستار، موضعی است که رضا پهلوی اخیراً در مصاحبه با یک رسانه هندی پس از نزاع مستقیم ایران و اسرائیل و پاسخ جمهوری‌اسلامی به رژیم‌صهیونیستی، اتخاذ کرده. وی در این مصاحبه مدعی است که خط قرمز او حمله به خاک ایران بوده و همیشه با هر گونه تقابل نظامی مخالفت ورزیده است. اما بد نیست که نگاهی به اظهارات او در چند ماه قبل داشته باشیم تا ابعاد جدیدی از هزاررنگی وی نمایان گردد. چند ماه قبل و در میانه بحبوحه جنایات اسرائیل در غره بود که شازده در گفت‌وگو با رسانه ضد ایرانی «ایندیپندنت» از اربابان غربی خود به‌جای مقابله با حماس و مقاومت اسلامی در منطقه، درخواست حمله به ایران و به‌قول خود قطع سر اختابوس را داشت اما مواجهه با واقعیت و دیدن قدرت ایران برای مقابله با کارفرمایان عبری و غربی رضا پهلوی، موجب چرخش عجیب این شازده متوهم شده و حالا وی مدعی مخالفت با حمله نظامی به خاک ایران است!

پسر شاه مخلوع دریافته که برخلاف آنچه که پیش از این می‌پنداشت، سران همان حکومتی که وی سال قبل به دستبوسی‌شان در اورشلیم رفت و حتی دیگر کشورهای غربی، امکان مقابله نظامی با جمهوری‌اسلامی را ندارند و به‌همین دلیل با ۱۸۰ درجه تغییر موضع، از عقیده قبلی‌اش مبنی بر رویارویی نظامی عدول کرده و سعی می‌کند خود را چهره‌ای میهن‌دوست و دارای عرق ملی جلوه دهد! اما این‌گونه اظهارات تنها عیان‌کننده رسوایی اپوزیسیونی است که در بدنامی و خیانت بر تارک تاریخ ایران می‌درخشند! جمهوری‌اسلامی در طول حیات خود با خیل عظیمی از اپوزیسیونی مواجه بوده که هر چند در مخالفت با اصل نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند اما در میان آن‌ها کمتر افرادی وجود داشته که حاضر بودند به هر قیمتی ولو به توبره‌کشیده‌شدن خاک ایران و حمله نظامی به کشور، نظام سیاسی ساقط شود. ظاهرا دورانی که سیاسیون و اپوزیسیونی چون «ابوالحسن بنی‌صدر» و «داریوش همایون» با وجود قاطعیت در تقابل سیاسی با جمهوری‌اسلامی، به هر شکلی با دخالت خارجی و یا تهاجم به خاک ایران مخالفت می ورزیدند دیگر گذشته است . عصر کنونی، دوره مانور اپوزیسیون بی‌وطن و بوقلمون صفتی است که علاوه بر مزدوری برای قدرت‌های غربی، نه تعلقی به خاک کشور داشته و نه وزن و جایگاه برای سیاست‌ورزی و این قسم مواضع سند واضحی برای وطن‌فروشی آنان است.

منبع: الف

دیگر خبرها

  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • ناتوی ناتوان
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • هواپیمایی عظیم‌الجثه با قدرت بی‌نظیر و ظرفیت فوق‌العاده (فیلم)