Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:41:33 GMT

عملیات احداث پل شعیبیه - دیلم به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۴۹۷

عملیات احداث پل شعیبیه - دیلم به پایان رسید

رضا رضایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول این پل ۱۶۲ متر و عرض آن ۱۳ متر است که ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه ساخت آن از  اعتبارات ملی تامین شد.

وی ادامه داد: از نظر سازه‌ای عرشه پل دال‌بتنی و تیرها باکس فلزی هستند که یک‌هزار و ۲۰۰ تن وزن عرشه این پل است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه‌کرد: پل شعیبیه به دیلم سه دهانه باکس فلزی به همراه ۲ دهانه ۴۵ متری کنار و یک دهانه ۷۲ متری وسط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رضایی این پل ۵۲ شمع دارد که طول هرکدام ۳۵ متر است.

اهمیت پدافندی پل شعیبیه- دیلم

وی با اشاره به اهمیت پدافندی پروژه پل شعیبیه – دیلم ، گفت: با توجه به اینکه در سیلاب فروردین ۹۸ استان خوزستان تنها راه ارتباطی جنوب به شمال از طریق مسیر اهواز- اندیمشک به خرم آباد مسدود شد لذا در آن ایام، تنها راه ارتباطی باقی مانده استان به مرکز کشور مسیر اهواز- شوشتر- دزفول- اندیمشک- خرم آباد به سمت تهران بود.

رضایی تصریح‌کرد: در آن مقطع زمانی، پل بندقیر در شوشتر متحمل بار ترافیکی بسیار سنگینی شد که مشکلات متعددی را برای عبور خودروها به‌وجود آورد.

رضایی یادآورشد: احداث پل شعیبیه به دیلم باعث شده تا از حجم بار ترافیکی پل بندقیر کاهش یابد و علاوه بر این نیز به‌عنوان یک مسیر پدافندی در استان خوزستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نقش پل شعیبیه به دیلم برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از احداث این پل به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه یادکرد و گفت: شعیبیه در شهرستان شوشتر یک بخش بسیار مولد است که با حدود ۲۸ هزار نفر ساکن، دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و بارور کشاورزی است.

وی تصریح‌کرد: با وجود اینکه این منطقه در تولید محصولات کشاورزی استان تاثیر بسیار زیادی دارد اما تا پیش از این فاقد مسیر ارتباطی مستمر و ثابت بود که برای حل این مشکل احداث پل شعیبیه – دیلم در دستور کار قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه این پل اتصال شعیبیه به روستاهای دیلم را فراهم کرد، گفت: این پل همچنین روستاهای بخش میان آب و شعیبیه را به هم متصل می کند که تا پیش از این اهالی آن برای تردد از پل شناور استفاده می‌کردند و تردد آنها با مشکلاتی همراه  بود.

بر اساس این گزارش احداث این پل موجب کوتاه‌تر شدن ۵۰ کیلومتر مسیر اهواز - شوشتر شده و همچنین در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها نیز نقش بسیار موثری دارد.

برچسب‌ها سیل خوزستان دیلم خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل خوزستان دیلم خوزستان سیل خوزستان دیلم خوزستان اخبار کنکور پل شعیبیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران گفت: علاوه بر ۱۵ جایگاه کوچک مقیاسی که مقرر شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل احداث شود، مناطق شهرداری تهران نیز نسبت به احداث این جایگاه ها اقدام می کنند.

بیگی افزود: تاکنون ۴ جایگاه احداث و به بهره برداری رسیده است. در حقیقت شرکت ساماندهی مشاغل اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره برداری رسیده و ۱۱جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف های طولانی برای سوخت گیری، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی تأکید کرد: هر ۴ جایگاه بنزین کوچک مقیاس احداث شده به بهره برداری رسیده است؛ اما شرکت نفت از این تعداد باید برای برخی جایگاه ها سوخت رسانی را انجام دهد تا فعال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • عملیات «وعده صادق» پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود