Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ اکبر امینی روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی به پرسنل مرکز انتظام ناجا اظهار داشت: ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده در قالب نگهبانان به صورت شبانه‌روزی در امر حفاظت و مراقبت محلات و مکان ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد موسسات فعال ۴۶ مورد در قالب رتبه یک، ۱۰۱ مورد رتبه دوم و بقیه در رتبه سوم هستند، تصریح کرد: بنا به درخواست متقاضیان جدید برای فعالیت موسسات حفاظتی - مراقبتی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۴ مجوز فعالیت صادر و ۳۶ درخواست نیز در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سرهنگ امینی، این نگهبانان به مدت ۶۴ ساعت، دوره های آموزشی شامل حفاظت فیزیکی، اطفاء حریق، امداد و نجات و کمک های اولیه، دفاع شخصی، حقوقی، نحوه برخورد با افراد و اشیاء مشکوک و غیره را با اخذ مدرک معتبر از ناجا گذرانده اند.

وی با تاکید بر اینکه افشانه، شوکر، باتوم، بیسیم و در شرایط خاص دستبند نیز مورد استفاده نگهبان قرار می گیرد، افزود: ارائه آموزش راه های پیشگیری از جرایم و نیز نحوه گزارش نویسی به نگهبانان از دیگر مواد ضروری است که قبل از شروع فعالیت در قالب برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود.

 رئیس پلیس مرکز انتظام ناجا اظهار داشت: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و هر روز بر تنوع فعالیت‌ها و ماموریت‌های آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در صورت حمایت و توجه هرچه بیشتر به این مرکز در قالب تسهیلات خاص و بهره مندی از فناوری روز، ظرفیت ایجاد اشتغال در قالب به ‌کارگیری نگهبانان تا ۲۰۰ هزار فرصت شغلی نیز افزایش خواهد یافت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی هایی به انجام رسیده می توان ظرفیت موسسات فعال را تا یکهزار موسسه افزایش داد.

رییس پلیس مرکز انتظام ناجا با بیان اینکه در راه اندازی موسسات خدمات حفاظتی - مراقبتی و نحوه تعامل هرچه بیشتر با کلانتری‌ها، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته، افزود: ساماندهی و قانونمند کردن امور نگهبانی، ارائه خدمات انتظامی با هدف جلوگیری از گسترش جرایم و مراقبت‌های بیشتر از محلات و مکان‌های خاص از جمله اهداف راه اندازی این موسسات است.

سرهنگ امینی گفت: حفاظت از شعبه‌های غیر مادر بانک‌های دولتی، ساماندهی حفاظتی مراقبتی و الکترونیکی، حمل اوراق بهادار و پول، مراقبت از گردشگران، اماکن تفریحی و غیره از جمله دیگر وظایف موسسات حفاظتی - مراقبتی است .

وی با تاکید بر اینکه مرکز انتظام ناجا یکی از رده های زیرمجموعه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است، افزود: تقویت امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین با بهره مندی از نیروهای مردمی در راستای افزایش احساس امنیت در جامعه از جمله اهداف این مرکز می توان برشمرد.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برابر تقویم زمانی سنوات گذشته در دهه دوم مهر ماه برگزار می شود، اما با توجه به تلاقی ماه صفر و مراسم اربعین با ایام هفته ناجا، هفته ناجا در سال ۱۳۹۹ از ۲۷ مهر ماه تا ۲ آبان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها پلیس پیشگیری ناجا اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری همراه با نیروی انتظامی؛ برای امنیت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس پیشگیری ناجا اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس پیشگیری ناجا اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور مرکز انتظام ناجا نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد اصلی سازمان در سال ۱۴۰۳ را صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مهرداد عظیمی امروز - سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در نشست خبری اظهار کرد: تدوین استانداردهای آموزش و شایستگی، ارائه آموزش‌های مهارتی، تخصصی و فنی و آموزش‌های نرم از طریق مراکز آموزش دولتی و خصوصی از جمله مأموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است و اکنون بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی فعالیت هستند همچنین ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در درون مراکز آموزش دولتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان با سابقه ۵۰ ساله تا سال گذشته فاقد اساسنامه بود، خاطرنشان کرد: در سال قبل با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان دارای اساسنامه شد و اساسنامه سازمان به تصویب رسید.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای از ارائه ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دوره آموزش در سال گذشته در بخش دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها نسبت به دوره مشابه قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

عظیمی آمار صدور مجوزها آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته را ۱۷ هزار و۶۵۰ مجوز اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به دولت قبل در این بخش ۳۵ درصد رشد را شاهد بودیم همچنین ۲ میلیون نفر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال قبل انجام شده است که نسبت به دوره قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی از وجود ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ هزار مجوز آموزشگاه آزاد هم صادر کردیم که ۲۲ هزار مورد آن فعال است.

منبع: ایسنا

کد خبر 745069

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • اعلام صفر تا صد نقل و انتقال دانشجویان/ ۱۵ خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی 
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • اعتراض یک حقوقدان به برخورد حجاب‌بانان: نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • برای برخورد با بی‌حجابی، به کدام قانون استناد می‌شود؟