Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمالک شنبه زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۴۱۰ مورد بازدید نظارتی گروهی از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان در راستای کنترل کیفیت خدمات انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها ۳۸۵ مورد تذکرداده شده و  سه واحد خانه مسافر و چهار سفره خانه سنتی غیرمجاز پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه زاده یادآور شد: بازدیدها با همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات، مدیریت اماکن بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری و ۱۱ مورد پروانه بهره برداری دفاتر تاسیسات گردشگری تمدید شد.

شنبه زاده اظهار داشت: سه پروانه بهره برداری دفتر خدمات مسافرتی، سه پروانه بهره برداری خانه مسافر و ۲ پروانه بهره برداری سفره خانه سنتی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم سال نیز مجوز ۱۳ فقره پروانه تولیدی و ۱۴ فقره جواز تاسیس کارگاهی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: مجوز تاسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌ اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌ های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌ بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

شنبه زاده گفت: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی همچنین افزود: ورود هر نوع تور تفریحی، زیارتی و سیاحتی به استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

برچسب‌ها ایلام گردشگری دفاع مقدس میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گردشگری دفاع مقدس میراث فرهنگی ایلام گردشگری دفاع مقدس میراث فرهنگی اخبار کنکور پروانه بهره برداری صنایع دستی شنبه زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان