Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شیروان از برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های این شهرستان بازدید و آخرین وضعیت این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان - هدایتی نیا با اشاره به فصل پاییز و امکان تشدید بارش‌ها و افزایش نزولات جوی در این موقع از سال، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها را یکی از مظاهر مهم شکل گیری حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در این شهرستان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خطر سیل همواره یکی از اصلی‌ترین بلایای طبیعی است که بطور کلی استان و شهرستان شیروان را به شدت تهدید می‌کند و با توجه به اینکه مسیل‌ها و رودخانه‌ها بعنوان مهمترین بستر جاری شدن و یا هدایت سیلاب به شمار می‌روند؛ لذا اتخاذ تدابیر بازدارنده و تمهیدات مراقبتی بمنظور پیشگیری از بروز حوادث غیرمنتظره یک ضرورت اساسی است.

وی به دستگاه‌های مسؤول از جمله آب منطقه‌ای دستور داد با حساسیت مضاعف نسبت به پیگیری مصادیق حقوق عامه و مطالبا عمومی در این حوزه عمل نمایند و با رفع موانع هدایت سیلاب در مسیر و روال طبیعی خود و با مدیریت هدفمند و دقیق، سازنده و راهگشا، پیامد‌های منفی ناشی از سیلاب‌ها و میزان خسارت‌ها را به حداقل کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: دستور قضایی برای جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی سنگ در بستر روخانه سپید رود

دادستان عمومی و انقلاب شیروان با تأکید بر اینکه هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه به موجب قانون از سوی دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد؛ خطاب به مسؤولین ذی ربط در خصوص پیامد‌های سهل انگاری، اهمال و تساهل و تسامح در ابعاد مدیریتی و نظارتی هشدار داد.

هدایتی نیا گفت: ضرورت حفظ جان مردم و شهروندان ایجاب می‌کند حساسیت‌ها در این خصوص چند برابر شود.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد در این حوزه کوچکترین کم توجهی رخ دهد و با متخلفین بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد شد.

انجام عملیات لایروبی، تخلیه بستر و حریم رودخانه‌ها از موانع و مستحدثات طبیعی و مصنوعی و تکمیل فرایند دیوار ساحلی از مهمترین دستور‌های دادستان شیروان بود.

گفتنی است در این بازدید رئیس آب منطقه ای، شهردار و فرماندهی انتظامی این شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان عمومی و انقلاب شیروان سیل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب شیروان سیل دادستان عمومی و انقلاب شیروان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر