Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@00:55:16 GMT

تبدیل خانه مرحوم موذن‌زاده اردبیلی به موزه مفاخر

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۹۳۴

تبدیل خانه مرحوم موذن‌زاده اردبیلی به موزه مفاخر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اکبر بهنامجو در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی اظهار کرد: خرید خانه با ارزش مرحوم موذن‌زاده اردبیلی باید تا ۲ ماه آینده صورت گرفته و اقدامات در جهت تبدیل آن به موزه انجام شود.   وی با اشاره به اینکه جایگاه و منزلت مفاخر استان باید حفظ شود، افزود: شان و منزلت مرحوم موذن زاده ملی و حتی بین المللی بوده و مراسم بزرگداشت باید در شان سلطان ذاکرین انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاندار اردبیل تشریح کرد : موذن‌زاده‌ها به بزرگداشت و مقبره سازی نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که به آنها نیاز داریم و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید جایگاه و مقام مفاخر را حفظ کنیم.   وی اظهار کرد: سبک مداحی موذن زاده اردبیلی نیز ثبت ملی شده و این استاد مسلم مداحی و اذان بخشی از فرهنگ استان تلقی می‌شود.    بهنامجو در رابطه با تاسیس موسسه مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی گفت: اهداف، اساسنامه، نام موسسه و اعضای هیات امنای پیشنهادی اعم از حقیقی و حقوقی باید مشخص شود و طبق نظر نماینده ولی فقیه در استان موسسه موذن زاده اردبیلی با رویکرد مشخص راه اندازی شود.   وی با اشاره به اینکه نشان ملی موذن زاده نیز باید تعریف شود، بیان کرد: اهداف موسسه باید توام با رشد مداحی و اذان در استان باشد.    خانه تاریخی موذن زاده در جنب مسجد تازه شهر اردبیل قرار دارد که بعد از طی تشریفات قانونی به شماره ۳۲۵۴۴ و در پنجم تیرماه 98 به ثبت رسیده است.   این خانه تاریخی محل زندگی خاندان موذن‌زاده بویژه مرحوم رحیم و سلیم موذن‌زاده اردبیلی است که از مفاخر هنری و مذهبی در کشور به حساب می‌آیند.   خانه خاندان موذن زاده اردبیلی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در ۴۸۸ متر مربع به ثبت رسیده است.   سلیم موذن‌زاده اردبیلی مشهورترین عضو خاندان موذن‌زاده می‌باشد که در سال ۱۳۱۵ در محله تازه شهر اردبیل متولد شد و پس از عمری مداحی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی در سن ۸۰ سالگی درگذشت.   شیخ عبدالکریم موذن اردبیلی پدر سلیم نخستین موذن رادیوی ایران بود و برادرش رحیم موذن‌زاده اردبیلی نیز از موذنان شهیر ایران بود، داوود برادر دیگر سلیم نیز صدای گیرایی داشت و در زمان خود مداحی مشهور بود اما در میانسالی درگذشت.   پیش‌تر نیز شیوه مداحی استاد سلیم موذن‌زاده به ثبت ملی رسیده بود.   انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: موذن زاده اردبیلی مرحوم موذن زاده سلیم موذن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهبادی- موشکی وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مردم ولایتمدار و قدرشناس استان در حمایت از مردم مظلوم غزه و در قدردانی از نیروهای مسلح در تحقق وعده صادق امروز بعد از اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف استان راهپیمایی  کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ نساجی در خانه از سد تراکتور گذشت
  • حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهبادی- موشکی وعده صادق
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • نمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد