Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: توجه به روستاها و عمران و آبادانی در آن‌ها همواره از دیرباز مورد توجه مسوولین، خصوصا جهادگران مخلص و بی‌ریا بوده است زیرا توسعه ملی کشور همراه با توسعه روستا ممکن می‌شود و نباید تمام نگاه‌ها تنها به توسعه شهرها معطوف شود.

محرومیت زدایی تنها با کار عمرانی مرتفع نمی‌شود یعنی انجام کارهای عمرانی و آبادانی بخشی از محرومیت زدایی است و بخش دیگر آن به فعالیت‌های فرهنگی، جهادی و اجتماعی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روستای ملک آباد در شهرستان شهرستان ملکشاهی که روستایی با مردمان تهی دست و چهره‌های شکسته است و اهالی روستا به سختی زندگی می‌گذرانند عبور می‌کنیم وارد پیچ‌های صعب‌العبوری می‌شویم که خودروهای شاسی بلند هم توان عبور خود را در حین مسیر از دست می‌دهند.

پس از پیچهای تند و سنگلاخی در بین  مسیر به دشتی می‌رسیم که آن طرف‌اش دره‌ای عمیق قرار دارد و پایین آن چشمه‌ای وجود دارد که به (بی‌خیره) معروف است؛ به گفته ساکنان این دیار مردم منطقه هیچگاه نتوانسته‌اند از این چشمه بهره بگیرند.

اما هرجایی که کار غیر قابل اجرا و سختی باشد سبز پوشان و دلاور مردان انقلابی نفر بعدی هستند و با تلاش جهادی خود هر کار غیر ممکن و سختی را اجراء می‌کنند.

اکنون «بی خیره» به همت و تلاش جهادی سپاه، ۱۲۰ هکتار زمین کشاورزی را آبیاری می‌کند و ۳۰ هکتار زمین شیبدار را به باغ مثمر تبدیل کرده و این مهم می‌تواند ارمغانی باشد برای توسعه و عمران و آبادانی در روستاها که منشا خیر و برکت است.

در این راستا سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام،  اظهار داشت: سپاه پاسدران در راستای محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت بومی و منطقه‌ای و افزایش تولید در طرح‌های مشابه آمادگی همکاری را دارد و در امتداد دولت به مردم کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که با تلاش دستگاه‌های مختلف و با محوریت قرارگاه سازندگی به ثمر نشست انتقال آب چشمه معروف بی خیره به دشت بالا دست پیره است که ۱۵۰ هکتار از اراضی مستعد را تحت پوشش آبیاری قرار داده است. 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام تصریح کرد: آبادانی روستاها منشا و برکات فراوانی دارد که یکی از آن برکات سرسبزی و رونق زمین‌های کشاورزی و ایجاد اشتغال بوده که می‌تواند تحول عظیمی را در منطقه به وجود بیاورد.

در ادامه محمدی یکی از ساکنان روستای ملک آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: سپاه با حمایت دستگاه‌ها، محوریت این پروژه را به دست گرفت و تحول خوبی را ایجاد کرد؛ امید را دوباره در دل مردم منطقه و عشایر و روستاها به وجود آورد. 

وی ادامه  داد: آنچه این نهاد انقلابی را از دیگر مجموعه‌ها متمایز می‌کند آن است که سپاه آموخته است، خالصانه مجاهدت و تلاش کند و ما امروز این حرکت را می‌بینیم.

 محمدی ادامه داد: کاش همه ارگانها به پروژه‌های محرومیت زدایی بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار نگاه ویژه داشته باشند، نگاهی که نتیجه‌اش رونق گرفتن زمین‌های کشاورزی و تولید حاصل از آن باشد. 

زمینه بهره‌برداری مکانیزه کشاورزی برای ۱۳۰ خانوار

در ادامه محمد تاسمه فرماندار ملکشاهی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مطرح کرد: ۱۵۰ هکتار از اراضی بایر منطقه ملگ‌آباد با اجرای این طرح تحت پوشش سیستم آبیاری نوین کشاورزی قرار می‌گیرد و زمینه بهره‌برداری ۱۳۰ خانوار روستایی و عشایری منطقه را فراهم می‌کند.

وی افزود: با بهره از این طرح‌ها ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم و بایر شهرستان زیر کشت مکانیزه باغات و زراعت خواهد رفت.

فرماندار ملکشاهی تصریح کرد: اجرای این طرح زمینه بهره‌برداری مکانیزه کشاورزی برای ۱۳۰ خانوار عشایری و روستایی و زمینه اشتغال ۲۰ نفر نیز به صورت دائم را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: آبیاری ایلام چشمه توسعه محرومیت زدایی بی خیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا