Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:22:36 GMT

چین پیشتاز توسعه شبکه ۵G در جهان شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۰۳۸

چین پیشتاز توسعه شبکه ۵G در جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، چین در ماه سپتامبر یعنی سه ماه زودتر از موعد تعیین شده، هدف سالانه خود برای احداث ۶۹۰ هزار ایستگاه ۵G در کشور را تکمیل کرده است.

 به گفته کن وو مدیر بخش توسعه مخابرات و اطلاعات در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، سرعت توسعه ۵G در این کشور افزایش یافته است. 

این در حالی است که حدود یک سال قبل طرح های گسترش اینترنت ۵G و تجاری سازی آن در پکن ارائه شد و همین امر به توسعه سریع صنعت مخابرات در چین منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش سازمان GSMA، تلاش های چین در این زمینه موفقیت آمیز بوده و اکنون ۷۰ درصد شبکه های ۵G توسعه یافته در جهان در این کشور قرار دارند. به عبارت دیگر چین پیشتاز توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه در جهان است.

این خبر در حالی منتشر شده که گزارشی جدید نشان داد توسعه جهانی اینترنت ۵G به دلیل موانع قانونی درباره تهیه کنندگان تجهیزات و غیره کند شده است. طبق گزارش ها نقش این موانع در کاهش سرعت توسعه ۵G حتی از شیوع کووید ۱۹ نیز پررنگ تر بوده است.

کد خبر 5054574 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری 5G چین اینترنت ویروس کرونا فناوری فضایی تحقیقات علمی واکسن کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان حاکمیت سایبری ایرانسل استارت آپ ربات ایالات متحده امریکا اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.   به گزارش ایسنا، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.   وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.   وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.   این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.   در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.   بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان