Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی استاندارد از مهلت به برخی خودروساز‌ها تا پایان سال برای رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه این سازمان خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نیره پیروز بخت از مهلت به برخی خودروساز‌ها تا پایان سال برای رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه این سازمان خبر داد و گفت: در صورت رعایت نکردن استاندارد‌ها از سوی خودروساز‌ها در مهلت مقرر، تولیدشان متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان ملی استاندارد بدون اشاره به تعداد و نام خودرو‌های داخلی که به آن‌ها برای رعایت استانداردها، مهلت داده شده است گفت: تا پایان سال تکلیف این خودرو‌ها مشخص می‌شود و در صورت نداشتن فعالیت در راستای گذراندن استاندارد‌های لازم، نام این خودرو‌ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ای که در شورای عالی استاندارد تصویب شده، کار انجام می‌شود و همه دستگاه‌های نظارتی و وزرا عضو این شورا هستند و همه اعضا، این موضوع را پایش می‌کنند.

خانم پیروزبخت با بیان این که وزیر صمت نیز عضو شورای عالی استاندارد است افزود: وی موظف است که بر روی خودروساز‌ها احاطه داشته باشد و آن‌ها را از نظر رعایت استاندارد‌ها چک کند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که فعالیت ما از سال گذشته متوقف نکردیم گفت: در آبان ۹۸ برنامه‌ای را به تصویب شورای عالی استاندارد به ریاست معاون اول رئیس جمهور رساندیم که براساس آن اگر خودروساز‌ها نتوانند خود را با استاندارد‌های ما وفق بدهند به ترتیب، تولید کدامیک متوقف شود.

وی با اشاره به توقف تولید دو خودرو افزود: در همان جلسه شورای عالی استاندارد تصویب شد که این خودرو‌ها توقف تولید داشته باشند.

خانم پیروزبخت گفت: بقیه خودرو‌ها در دست بررسی هستند چرا که بعضی خودروساز‌ها اعلام کردند که ما می‌توانیم استاندارد‌ها را اجرا کنیم و در همان جلسه، به این خودروساز‌ها زمان داده شد.

وی افزود: به عنوان مثال اعلام کردیم که فلان خودرو اگر نتواند خود را به استاندارد در زمان مورد نظر برساند، بعد از اتمام مهلت، نام خودروساز اعلام می‌شود.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر این که به هیچ وجه فعالیت‌ها و کنترل‌های ما متوقف نشده است گفت: جای نگرانی نیست و بازرسی‌ها انجام می‌شود و گزارش‌های مفصل از خودروساز‌ها گرفته می‌شود.

خانم پیروزبخت درباره خودرو‌های وارداتی نیز گفت: تکلیف خودرو‌های وارداتی معلوم است و آن دسته از خودرو‌هایی که نمی‌توانند استاندارد‌ها را بگذارنند، از همان ابتدا اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود و دیگر مهلت درکار نیست.

وی با بیان این که بررسی استاندارد خودرو‌های وارداتی را زودتر از خودرو‌های داخلی آغاز کردیم افزود: اکنون حدود سه سال است که واردکنندگان خودرو می‌دانند باید ۸۵ استاندارد سازمان ملی استاندارد را بگذارنند.

خانم پیروز بخت گفت: بخش زیادی از خودرو‌های وارداتی را اجازه ورود ندادیم و بخشی نیز به علت آگاهی از این که نمی‌توانند استاندارد‌ها را بگذرانند، خودرو را وارد نمی‌کنند.

وی با بیان این که در سال ۹۷ جلوگیری از ورود تعدادی از خودرو‌های وارداتی اعلام شد افزود: اکنون دیگر به علت این که هم واردات خودرو با محدودیت‌هایی روبروست و هم گذراندن استاندارد‌ها نهادینه شده، دیگر مورد جدیدی برای جلوگیری نداشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید خودرو صنعت خودروسازی استانداردهای خودروسازی شورای عالی استاندارد خودرو های وارداتی رعایت استاندارد استاندارد ها خودروساز ها رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

آغاز اردیبهشت همراه با افزایش قیمت خودرو بود؛ خودرو‌هایی که تا پیش از این به عنوان محصولات داخلی افزایش قیمت‌های قابل توجهی را کسب کرده بودند. در این بین پژو پارس با افزایش قیمت بیش از صد میلیون مواجه شده و برخی خودرو‌های چینی هم رشد قابل توجهی کرده‌اند. برخی علت این افزایش قیمت‌ها را درخواست خودروساز‌های داخلی از وزارت صمت برای عبور از ورشکستگی می‌دانند.

به گزارش انتخاب، مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو به خبرنگاران گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس خودرو، ایران خودرو و سایپا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند که نشان می‌دهد در مسیر ورشکستگی هستند. این اتفاق در سال‌های قبل هم رخ داده بود. در اسفند ۱۴۰۲، زیان خودروساز‌ها به ۲۲۰ همت رسید که ۶۰ همت آن را به قطعه ساز بدهکارند.

خودروساز‌ها پیشنهاداتی به بورس و وزارت صمت دادند، وزارت صمت، اما چاره‌ای نداشت جز افزایش پلکانی قیمت خودو؛ از بهمن ماه یک سری مجوز‌ها را خودروساز‌ها گرفته بودند که از ابتدای ۱۴۰۳ افزایش قیمت کارخانه را اعلام کنند. برخی شرکت‌ها که خودروی چینی بیرون می‌دهند هم این افزایش را اعمال کردند و برخی خریداران که توانایی پرداخت آن را نداشتند.

نهایتا ۲۵۰ میلیون روی شاسی بلند‌های چینی آمد که موجب اعتراض مردم شد. از این نقطه چراغ سبز افزایش قیمت داده شد و تصور می‌شد که اردیبهشت قیمت‌ها گران شود.

وی در ادامه درباره افزایش قیمت صد میلیونی پژو پارس بیان کرد: سال گذشته توقف تولید پژوپارس مطرح شد، اما عده‌ای گفتند متوقف نمی‌شود که یک نشان از افزایش قیمت بود. پژو پارس بالاخره خودرو موفقی در فروش بوده است. وقتی این خودرو از مسیر تولید خارج شود، باید جایگزین خوبی برای آن وجود داشته باشد.

چند روز اخیر که قیمت کارخانه‌ای پژو پارس حدود ۱۶۰ میلیون افزایش یافت و به بیش از چهارصد میلیون رسید، بازار هم عدد خود را روی آن گذاشت. پژوپارس همیشه عدد بیشتری از حاشیه سود برای خود در نظر می‌گیرد. به نظر من قطع به یقین این اتفاق برای محصولات دیگر هم خواهد افتاد. دولتی‌ها و خصوصی‌ها، باید در طول امسال به سمت آزادسازی پلکانی قیمت می‌روند.

او افزود: بهمن ۱۴۰۱ خودروساز‌های دولتی درخواست افزایش قیمت دادند و در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد که ۸۰ درصد افزایش رخ داده، اما مخبر با این عدد مخالفت کرد و عملاً با ۴۰ درصد آن موافقت شد.

وی افزود: تا مدتی شما می‌توانید قیمت بازار را سرکوب کنید، ولی بازار سال گذشته تا شهریور قیمت‌ها را به صورت دستوری نگه داشت، اما از دی ماه بازار به شدت سمت گرانی رفت. هیچ راه گریزی از قیمت بازار نیست.

فرزانه گفت:امسال که کسری بودجه نزدیک به ۵۰۰ همت اعلام شده، دولت بخشی از این کسری را از مالیات‌ها جمع‌آوری می‌کند، بخشی از آن را هم در نوسان قیمت خودرو جبران می‌کند. من تصور می‌کردم خودروساز‌ها تا خرداد تحمل کنند، اما اوضاع اینقدر خراب است که از اردیبهشت افزایش قیمت کارخانه را اعمال کردند.

خودروساز‌ها شاید در دارایی‌های خود تجدیدنظر کنند تا از ورشکستگی روی کاغذ خارج شوند. ما باید در هفته‌های آینده توقع افزایش قیمت داخلی و چینی داشته باشیم. با این شرایطی که وجود دارد، هیچ راه گریزی از افزایش قیمت نیست. اینکه برخی از مسئولین در وزارتخانه می‌گویند نخرید تا ارزان شود، مشخص نیست بر چه مبنایی صحبت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دام ایران خودرو برای متقاضیان پژوپارس / ۱۵۰ میلیون بیشتر بپردازید!